5

احتمال گرانی خودروهای دوگانه‌سوز

  • کد خبر : 198660
  • 28 دی 1398 - 15:38
احتمال گرانی خودروهای دوگانه‌سوز

آنچه از وضعیت اقتصاد کلان مشخص است قیمت خودرو در بلند مدت گران می‌شود؛ این در حالی است که قیمت خودرو در کوتاه مدت به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور بستگی دارد.

به گزارش عصر شهروند، این روزها وضعیت بازار خودرو هم خوش نیست. طبق آنچه که فعالان بازار می‌گویند به دلیل نوسان روزانه قیمت خودرو فعلا خبری هم از تقاضا برای خرید خودرو مشاهده نمی‌شود.

براساس ارزیابی‌های انجام شده گرانی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی دنا پلاس توربو (تیپ ۲)، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پژو پارس اتوماتیک (با رینگ) و یک میلیون و ۲۰۰هزار تومانی وانت آریسان از مهمترین تغییرات بازار خودرو در دیروز نسبت به جمعه گذشته است.

نوسان ادامه‌دار قیمت خودرو
در همین حال یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو تا پایان این هفته مجدد گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با بررسی بازار خودرو به نظر می‌رسد که قیمت انواع خودرو در نوسان است؛ علت تلاطم قیمت‌ها در بازار خودرو ناشی از میزان تورم در کالاهاست. تا زمانی که روند تورم در کشور صعودی باشد قیمت تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو گران خواهد شد.

فربد زاوه افزود: این روزها شاهد نوسان روزانه قیمت خودرو هستیم. البته حباب دو تا سه میلیونی قیمت خودروها در بازار نیز نشات گرفته از وضعیت خودروسازان و همچنین میزان تقاضا در داخل کشور است. چنانچه خودروسازان بتوانند به موقع خودروها را به مردم عرضه کنند نوسان قیمت خودرو نیز کمتر خواهد شد؛ این در حالی است که با افزایش قیمت بنزین تقاضا در بازار برای خرید خودروهای دو گانه بیشتر شده و همین موضوع باعث شده که قیمت خودروهایی همچون وانت پراید یا پژو پارس در بازار گران شود.

او با اشاره به قیمت خودرو در بلندمدت اظهار کرد: آنچه از وضعیت اقتصاد کلان مشخص است قیمت خودرو در بلندمدت گران می‌شود؛ این در حالی است که قیمت خودرو در کوتاه‌مدت به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور بستگی دارد. فعلا نمی‌توان در کوتاه مدت در حوزه خودرو پیش‌بینی دقیقی داشت و برای این موضوع باید منتظر عملکرد روزانه خودروسازان باشیم.

تجارت نیوز

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=198660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .