34
بیوگرافی و بررسی سوابق مدیر عامل سایپا

جواد توسلی مهر کیست ؟

  • کد خبر : 285055
  • 19 اسفند 1402 - 6:15
جواد توسلی مهر کیست ؟
جواد توسلی مهر ، اسفند ماه سال 1402، به مدیر عاملی شرکت سایپا منصوب شد. وی پیش از این عملکرد درخشانی در ایران خودرو دیزل داشت.

جواد توسلی مهر ، ۱۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ جواد توسلی مهر بعد از کارنامه درخشانی که در ایران خودرو دیزل از خود به یادگار گذاشت به شرکت سایپا رفت و به عنوان مدیر عامل شرکت سایپا منصوب شد.

مهندس توسلی مهر ، در حالی شرکت ایران خودرو دیزل با نماد خاور را تحویل گرفت که این شرکت زیان انباشته ۶۰۰۰ میلیارد تومانی را در صورتهای مالی خود نمیش می داد. اما در نهایت وی ایران خودرو دیزل را با سود ۸۵۰۰ میلیارد تومانی تحویل داد. در دوره مدیریت توسلی مهر ، سهم خاور  در بورس تهران شاهد یک رشد نجومی و بازدهی شگفت انگیز ۲۰۰۰ درصدی بود که سهم این شرکت را برای بازیگران بورس جذاب کرد.

جواد توسلی مهر در سوابق خود  مدیریت عاملی و عضویت در هیات مدیره شرکت ایسیکو ، مدیریت عاملی شرکت فرآورده‌های ساختمانی ، مدیریت عاملی شرکت لاستیک پارس ( زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند ) ، معاونت برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت ، معاونت مدیر عامل شرکت ایران‌خودرو ، مدیریت عامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) اشاره کرد.

عملکرد جواد توسلی مهر در شرکت ایران خودرو دیزل

آبان ماه سال ۱۳۹۹، با حکم مهندس فرشاد مقیمی فرد (مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو)،  جایگزین مهندس زالی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل شد. وی پیش تر، مدیرعامل شرکت لاستیک پارس ساوه از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بود که با نماد واتی در بازار بورس کشور فعالیت دارد. سرمایه گذاری آتیه دماوند، بازوی سرمایه گذاری بانک صنعت  و معدن  است.

جواد توسلی مهر ، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ایران خودرو دیزل است که از شرکت های بورسی بدون زیان انباشته در گروه خودرو و قطعه سازی بازار سرمایه کشور محسوب می شود. در این گفتار، نگاهی داریم به سوابق و تجربیات مهندس جواد توسلی مهر تا با یکی از مدیران با تجربه صنعت خودروسازی کشور در ایران آشنا شویم.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره سوابق و تجارب و اظهار نظرهای جواد توسلی مهر دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار از عصر شهروند به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با سوابق و دیدگاه های دکتر علیرضا زاکانی-شهردار تهران

جواد توسلی مهر بیوگرافی

زندگینامه مهندس جواد توسلی مهر

مهندس جواد توسلی مهر یکی از مدیران خوش نام و با سابقه صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور است. اهل همدان و دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی است. او پیش از حضور در راس شرکت ایران خودرو دیزل، در شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو ( ایسیکو ) ، عضو هیات مدیره بود. در هیات مدیره  انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تایر فعالیت داشت و پیش تر، در شرکت لاستیک پارس، نماینده گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند بود که با نماد واتی، یکی از شرکت های سرمایه گذاری موفق بازار سرمایه کشور محسوب می شود.

آدرس پیج اینستاگرام مهندس جواد توسلی مهر : jtavasolimehr

واتی، لکما ، خاور و زکوثر، از جمله نماد های بازار سرمایه کشور است که به  صورت مستقیم و غیر  مستقیم، شاهد نقش آفرینی مهندس توسلی مهر در کسب و کار آن ها در دهه نود شمسی هستیم.

هر سهم  ایران خودرو دیزل در هفته دوم شهریور 1400 به 961 تومان رسید

هر سهم  ایران خودرو دیزل در هفته دوم شهریور ۱۴۰۰ به ۹۶۱ تومان رسید. خاور در نخستین سال حضور مهندس توسلی مهر ، به P/E حوالی ۳ رسید. خاور یکی از شرکت های ارزشمند گروه خودرو در بازار فرابورس است که ایران خودرو و شرکت سرمایه گذاری  سمند، بیش از ۲۲ درصد سهام آن را در اختیار دارند.

جواد توسلی مهر به روایت روزنامه رسمی قوه قضاییه

سوابق برجسته مهندس جواد توسلی مهر در صنعت کشور را به روایت اسناد روزنامه رسمی قوه قضاییه مرور می کنیم تا با شرکت ها و همکاران ایشان در هیات مدیره شرکت هایی که خدمتگزاری کردند، آشنا شویم.

نقش آفرینی مهندس جواد توسلی مهر روزنامه رسمی

شرکت مهندسی خدمات صنعتی  ایران خودرو در سال ۹۸، از جمله شرکت هایی است که شاهد نقش آفرینی مهندس جواد توسلی مهر بودیم. طبق روزنامه رسمی فوق الذکر، ایشان، نماینده  شرکت ایران خودرو در این شرکت بوده و جایگزین امیر هوشنگ شیخ زین الدین گردیدند.

همکاران ایشان در این شرکت به شرح زیر  است:

  • اشکان فرید به نمایندگی شرکت تام ایران خودرو
  • سهیل معمار باشی به نمایندگی شرکت تهیه و  توزیع قطعات  و لوازم یدکی  ایران خودرو
  • بابک رحمانی محمد آقا فرد به  نمایندگی از  شرکت ایران خودرو خراسان
  • ایمان خورشاد به نمایندگی شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات  ایران خودرو

جواد توسلی مهر در هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تایر ایران

جواد توسلی مهر در هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تایر ایران نیز فعالیت  داشت. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۶۹۴ مورخ شانزدهم شهریور ماه سال نود و هشت، مهرداد فرزاد نیا به نمایندگی شرکت لاستیک پارس، جایگزین آقای جواد توسلی مهر شد. بهنام پورحیدری به نمایندگی شرکت کیان تایر نیز جایگزین جمال میرزایی گردیده بود.

شرکت لاستیک پارس سهامی عام فعال در حوزه صنعت  قطعه سازی و خودرو

شرکت لاستیک پارس، از جمله شرکت های سهامی عام فعال در حوزه صنعت  قطعه سازی و خودرو کشور است که مهندس جواد توسلی مهر در دهه نود شمسی، در فهرست هیات مدیره این  شرکت دیده می شود. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۲۷۲ مورخ ۲۷ اسفند ماه سال نود و شش، جواد توسلی مهر به نمایندگی از شرکت گروه سرمایه  گذاری آتیه دماوند (با نماد واتی در بورس ایران)، مدیرعامل و عضو هیات مدیره این شرکت لاستیک سازی بزرگ  کشور شد.

همکاران وی در این شرکت به شرح  زیر است:

  • علی احمد عبدالملکی به نمایندگی از  شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن – رئیس هیات مدیره
  • برزو مختاری به نمایندگی از شرکت گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران – نایب رئیس هیات مدیره
  • فرزاد جوکار به نمایندگی از شرکت لیزینگ صنعت و معدن – عضو هیات مدیره
  • سید محمود حسینی خرمی به نمایندگی از شرکت لیزینگ آتیه الوند – عضو هیات مدیره

خوب است در اینجا، نگاهی داشته باشیم به تابلو ۲ شرکت لاستیک پارس و شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند که در ۲ گروه مختلف در بازار سرمایه کشور فعال بوده و گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت سهامداران گرامی به شمار می روند.

تابلو نماد سرمایه گذرای آتیه دماوند

(تابلو نماد سرمایه گذرای آتیه دماوند)

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با نماد واتی، در بازار بورس ایران است. در سال ۱۴۰۰ ، ولصنم و بانک صنعت و معدن از جمله هیات مدیره این شرکت بودند که سابقه هیات مدیره جواد توسلی مهر در آن دیده شد

شرکت ریسندگی خاور

شرکت ریسندگی خاور طبق روزنامه رسمی مورخ سی شهریور سال نود و شش اعلام کرد که جواد توسلی مهر ، به نمایندگی از شرکت ایران اکسیکو، عضو هیات مدیره شده است. آقای جواد توسلی مهر را در این شرکت سهامی عام، افراد زیر همراهی کردند:

  • شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند به نمایندگی سید جواد تقوی سبزواری
  • شرکت  صنایع نخ خمین به نمایندگی محسن کاملان خباز
  • شرکت لیزینگ آتیه الوند به نمایندگی برزو مختاری
  • شرکت لاستیک پارس به نمایندگی شهرام شاهرخی میلاسی

شرکت فرآورده های ساختمانی

از دیگر  شرکت های سهامی خاص که شاهد نقش آفرینی جواد توسلی مهر به عنوان رئیس هیات مدیره بودیم، شرکت فرآورده های ساختمانی است. طبق روزنامه رسمی مورخ هفتم تیر ماه سال نود و شش، ایشان به نمایندگی از شرکت گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران، عضو هیات مدیره بود. همکاران ایشان در این شرکت ساختمانی به شرح زیر معرفی شدند:

  • محمد صادق فدایی به نمایندگی از  شرکت ایران اکسیکو – نایب رئیس هیات مدیره
  • محمد علی ناصری به  نمایندگی از  شرکت لیزینگ آتیه دماوند مدیرعامل

شرکت فن آوران آتیه صنعت و معدن

شرکت فن آوران آتیه صنعت و معدن یکی از شرکت هایی بود که جواد توسلی مهر به نمایندگی از شرکت گروه سرمایه آتیه دماوند، در آن حضور داشت و نایب رئیس هیات مدیره شد. بر اساس روزنامه رسمی مورخه  سوم آبان سال نود و پنج، این  شرکت تاسیس شد با سرمایه ۱ میلیارد ریال  ودفتر مرکزی در خیابان مطهری تهران.

موضوع این شرکت: ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ‏ای در زمینه ‏های رایانه ای، الکترونیکی، مخابراتی، شبکه و امنیت شبکه، فناوری اطلاعات و مکانیزاسیون شامل تحلیل، تولید، بهینه سازی، پیاده ‏سازی و راهبری روش های عملیاتی، مدیریتی و خدماتی؛ تحلیل، طراحی، ساخت، پیاده ‏سازی و راهبری سیستم‏ های نرم ‏افزاری و سخت‏ افزاری، راه ‏اندازی مراکز داده ( ارائه خدمات میزبانی، پشتیبانی و نگهداری ) و ارائه خدمات رایانه ‏ای نظیر ایجاد بانک‏ های اطلاعاتی، جمع آوری اطلاعات، پردازش داده، و راه اندازی سیستم ‏های هوشمند برای ارائه گزارش‏ های مدیریتی (داشبورد) ؛ کمک به مدیریت یا اداره کامل مراکز رایانه ‏ای و یا راهبری سیستم‏ های مکانیزه، اعلام گردید .

شرکت آتیه سازان صنعت و معدن و شرکت توسعه صنعت و معدن نواندیشان و شرکت آتیه سازان صنعت و معدن ، همکاران مهندس توسلی مهر در هیات مدیره معرفی شدند.

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران

بر اساس روزنامه رسمی سوم آبان سال ۹۵، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران که از شرکت های سهامی عام حاضر در بورس کشور نیز به شمار می رود، شاهد حضور جواد توسلی مهر در هیات مدیره در دهه نود شمسی بود. او به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در هیات مدیره حضور داشت.

همکاران ایشان، شرکت سرمایه گذاری استان چهار محال و بختیاری و شرکت سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی و شرکت سرمایه گذاری استان فارس بنمایندگی اقای بهمن طهماسبی اعلام شد.

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با نماد لکما، از شرکت های بازار پایه زرد فرابورس ایران. ۹ میلیارد سهم است و قیمت هر سهمش در شهریور ۱۴۰۰ به زیر ۲۰۰ تومان رسید.

تصویر تابلو نماد لکما در بازار پایه فرابورس

( تصویر تابلو نماد لکما در بازار پایه فرابورس )

گفتنی است، شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند که یکی از شرکت های بازار سرمایه کشور به  شمار می رود و شاهد حضور مهندس توسلی مهر در این مجموعه بودیم، ۷٫۵ درصد کل سهام لکما را در سال ۱۴۰۰ شمسی در اختیار داشت.

شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما

شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما از دیگر شرکت هایی است که جواد توسلی مهر به نمایندگی از شرکت گسترش فناوری اطلاعات در آن به عنوان عضو هیات مدیره حضور داشت. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به  نمایندگی  برزو مختاری و موسسه تحقیقات و توسعه و احسان به نمایندگی جلال عاملی از دیگر اعضا هیات مدیره در اوایل دهه نود شمسی بودند.

شرکت تولید لوازم مخابراتی و ارتباطات رایانه ای کوثر تلمار

شرکت تولید لوازم مخابراتی و ارتباطات رایانه ای کوثر تلمار، شرکت سهامی خاص است که در اوایل دهه نود شمسی، جواد توسلی مهر در آن به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر حضور داشت. همکاران ایشان، شرکت سرمایه گذاری صنایع غذایی کوثر، سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه گذاری  توسعه  معادن کوثر بود و شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و الکترونیک کوثر بود .

تصویر تابلو نماد زکوثر

(تصویر تابلو نماد زکوثر)

شرکت سرمایه گذاری کشاورزی  کوثر با نماد زکوثر، در گروه  زراعت بازار دوم بورس ایران قرار دارد و ۲٫۷ میلیارد قطعه سهم بوده و سازمان اقتصادی کوثر، سهامدار ۷۷ درصد آن محسوب می شود.

شرکت مرکز گسترش فناوری اطلاعات

شرکت مرکز گسترش فناوری اطلاعات که سهامی خاص است، از دیگر شرکت هایی است که مهندس  توسلی مهر در آن  در دهه نود شمسی حضور داشت. ایشان همکار رمضان علی صادق  زاده و  حسن  پرتوی منفرد و مهرداد کارگری و مجتبی رضایی شده بود.

شرکت ره نگار هوشمند ایرانیان

شرکت ره نگار هوشمند ایرانیان از جمله شرکت های سهامی خاص کشور است که در اوایل دهه، مهندس توسلی مهر به نمایندگی از شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی ماد فناوری فارس در آن حضور داشت. همکاران ایشان در این شرکت، شرکت توسعه ترابر پیشرانان راه ابریشم، شرکت صنعت گستران عارف و شرکت اندیشه نگاران کیا بود.

حتما بخوانید: ایران خودرو دیزل شگفتی ساز شرکت های بورسی : خاور ۱۴۰۰

مخاطب گرامی

نمادهای بورسی که در این گزارش عصرشهروند به آن اشاره شده  است، سیگنال خرید یا فروش نیستند و خرید و فروش سهام این شرکت ها در هر بازه زمانی، باید با بررسی کامل صورت های مالی صورت بگیرد. اما به هر حال، صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور، گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت سهامداران صبور، با سرمایه مازاد است.

اگر دیدگاهی درباره سوابق و تجربیات و فعالیت های مهندس جواد توسلی مهر دارید، مراتب را با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید. ما را از طریق شبکه های اجتماعی نیز فالو کنید تا در جریان جدید ترین و جذاب ترین گزارش ها درباره بازار بورس و اقتصاد کشور قرار بگیرید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=285055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۱۲
  1. جواد توسلی مهر اهل کجاست ؟

  2. ایشون اهل همدان هستن

  3. سلام اقای توسلی مدیر عامل ایران خودرو دیزل یه سوال دارم ممنونم اگه جوابم تو چن کلمه بدین ثبت نام بنز کمپرسی ۲۶۲۴کی باز می شود

  4. اگه واقعا سر سفره پدر یا مادر بزرگ شده ای اینقدر مردم را اذیت و آزار نکنید بنده چند ماه از زمان تحویل خودرو فوتون گدشته کسی هم جواب گو نیست چرا تحویل نمدیدین

  5. همان قبلی ها رو نمی دن فقط کارشان شده دزدی دنبال چی هستی که کجایی هست دلشان برای مردم بسوزه اگر ایرانی هستند که فکر نمی کنم

  6. بسی شایسته است به پاس تلاش‌ها و زحمات مستمر شما( جناب آقای توسلی مهر)در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه،
    نهایت سپاس و قدردانی خویش را خدمت حضرت عالی ابراز داریم.
    خداوند به شما عزت و طول عمر فراوان عطا فرماید

  7. با سلام ایشان واقعا یکی از مدیران نمونه کشورمان هستند ایشان تونستند ایران خودرودیزل را از زیان به سود برسانند خیلی از مدیران باید ازایشان درس یاد بگیرند.باتشکر

  8. سلام
    من جوان ۲۷ساله باگواهینامه پایه یک نشستم پشت خاور ۶۰۸ مدل ۵۹ آقای مدیر عامل ایران خودرو دیزل لطف کن آخر ساله چنتا ماشین بده به این جوانان مملکتت تا بتونن آبرومند کار کنن

  9. بسیار مدیر لایقی هستند .باید خیلی از مدیران از ایشان درس یاد بگیرن.

  10. به نام خدا
    خدا را شکر می کنیم که چنین مدیر لایقی در حساس ترین بخش صنعتی ایران حضور دارند. انشاءالله که در پناه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با عمر طولانی و با عزت عاقبت بخیر و پایدار باشند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🤲

  11. سلام.
    من خیلی ذکر خیر آقای توسلی مهر رو شنیدم،
    چطور می تونم با ایشون یه ارتباط تلفنی یا پیامی داشته باشم

  12. سلام . ببخشید من چطور میتوانم با ایشان در خصوص موردی کاری ارتباط تلفنی داشته باشم و یا اینکه بتوانم پیامی بدهم و مشکلم را مطرح کنم. ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .