13

جزییات برنامه گردشگری « پرسه » و « نیم روزه » تهران در نوروز ۹۸

  • کد خبر : 50303
  • 07 فروردین 1398 - 15:21
جزییات برنامه گردشگری « پرسه » و « نیم روزه » تهران در نوروز ۹۸

نوروز ۹۸ در تهران، برنامه های متنوعی در ۲۲ منطقه شهرداری برگزار می شود و نوروزگاه های پایتخت، مقصد گردشگری هیجان انگیز شهروندان تهرانی و مسافران این کلان شهر خواهند شد. گزارش امروز سرویس گردشگری عصر شهروند، شما را با ۲ ویژه برنامه نوروز گردی پایتخت به نام پرسه و نیم روزه، آشنا می کند […]

نوروز ۹۸ در تهران، برنامه های متنوعی در ۲۲ منطقه شهرداری برگزار می شود و نوروزگاه های پایتخت، مقصد گردشگری هیجان انگیز شهروندان تهرانی و مسافران این کلان شهر خواهند شد. گزارش امروز سرویس گردشگری عصر شهروند، شما را با ۲ ویژه برنامه نوروز گردی پایتخت به نام پرسه و نیم روزه، آشنا می کند که امکان تهرانگردی جذاب  را با صدها تهران دوست از ۲ فروردین برایتان فراهم می کند. شرکت در تورهای پرسه، رایگان و تورهای نیم  روزه، غیر رایگان است.

اگر شما همشهری گرامی، برای نوروز گردی در تهران، برنامه خاصی دارید یا مقصد های توریستی و طبیعت گردی ویژه ای در تهران و شهرستان های اطراف می شناسید، نظرات و دیدگاه های خود را را در اختیار گردشگران عصر شهروند قرار دهید.

با ما همراه باشید.

حتما بببیند: با نوروزگاه های تهران آشنا شویم

نوروز ۹۸ در تهران، برنامه های متنوعی در ۲۲ منطقه شهرداری برگزار می شود

درباره «دور تهران بگردیم»

ستاد گردشگری شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی ۱۳۹۸، ویژه برنامه هایی را در میادین اصلی، خیابان های معروف و هم چنین نقاط پر تردد شهر در نوروز نود و هشت تدارک دیده تا همشهری های تهرانی که این کلانشهر را به مقصد شمال و جنوب و خارج از کشور ترک نکرده  اند، از برنامه های شاد و مهیج استفاده کنند.

مقصد های گردشگری نوروزی سنتی و همیشگی تهران در ایام نوروز، برج میلاد، کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، موزه ایران باستان و بوستان های مطرح و بزرگی چون: نهج البلاغه، جوانمردان، ملت، ولایت، آبشار تهران و پل طبیعت و دریاچه خلیج فارس است که امسال باید «ایران مال» را به هم به مقصدهای نوروز گردی پایتخت نشین ها اضافه  کرد.

حتما ببینید: همه چیز درباره تخلفات ایران مال

علاوه بر مقصدهای گردشگری جذاب  نوروزی که در بالا اشاره کردیم و در سرویس گردشگری عصر شهروند هم معرفی کرده ایم، شهرداری پایتخت قصد دارد تا در ویژه برنامه « دور تهران بگردیم»، شهروندان را با برنامه های جذابی همراه کند.  توجه داشته باشید که برای آشنایی با مقصدهای گردشگری و طبیعت گردی تهران، سامانه  ۱۳۷ آماده پاسخ گویی به سوالات تهرانگردها در ایام نوروز است.

آدرس، تلفن، مسیر دسترسی، نزدیک ترین ایستگاه مترو و هم چنین برنامه های نوروزی مقصدهای گردشگری و تاریخ گردی مهم  شهر از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی می شود. هم  چنین با مراجعه به سایت visit.tehran.ir  می توانید به اطلاعات خوبی درباره  برنامه های گردشگری تهران دست پیدا کنید.

درباره «دور تهران بگردیم»

۱۲ نقطه از مبادی ورودی شهر تهران اعم از جاده ای، ریلی، هوایی، پاتوق ایستگاه های «استقبال از مسافر» است. در این ایستگاه ها،  ضمن پذیرایی از مسافران نوروزی تهران، اطلاع رسانی مکتوب و دیجیتالی و شفاهی درباره نقاط دیدنی شهر و شرایط و نحوه شرکت هموطنان در تورهای تهرانگردی، ارائه می شود.  نقشه مناطق گردشگری پایتخت  و فرم های ثبت نام در تور ها در اختیار مسافران شهر در این مبادی ۱۲  گانه قرار می گیرد.

۱۰۰ غرفه تهرانگردی در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر در قالب ایستگاه های اطلاع رسانی، ۱۰۰ هزار نقشه تهران و مناطق دیدنی شهر را توزیع می کنند. کارت های تخفیف بازدید از نقاط توریستی تاریخی و فرهنگی و هنری از کاخ ها تا موزه ها و مراکز خدماتی و رفاهی نیز توسط ستاد گردشگری شهرداری تهران، در قالب تورهای تهرانگردی، توزیع می شود.

حتما ببینید: گشتی در باستی هیلز لواسانات

عکس های تهرانگردی با تورهای تهران

(عکس های تهرانگردی خود را با تورهای تهران، روی این هشتگ به اشتراک بگذارید)

۲۰ تور نیم روزه تهرانگردی

در تهران، بیست تور نیم روزه برگزار می شود که جزییات آن را در این سایت مشاهده کنید. مشخصات تور های نیم روزه، مسیرها، قیمت و نحوه  ثبت نام در این لینک از ۲۹ اسفند ۹۷ در دسترس هموطنان قرار می گیرد.

مسیرها و قیمت تورها طبق جدید ترین اطلاعیه شهرداری تهران به این شرح  است:

  • تور نیم روزه شمیران گردی: زیارت امام زاده صالح، تکیه و بازار تجریش و کاخ نیاوران (۳۲۰۰۰ تومان)
  • تور تیم روزه نوجوانان: بازدید از هیومن پارک، دکترلند، موزه حیات وحش دارآباد (۶۰۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه تاریخ در گذر زمان: کاخ موزه سعدآباد، حسینیه جماران، موزه هاشمی رفسنجانی (۳۲۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه هیجان: سورتمه تهران، سافاری، ماشین کوبنده و سینما پرواز (۵۰۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه ادب و هنر: موزه تماشاگه راز و بازدید از موزه موسیقی (۳۰۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه هیجان و نشاط: بازدید از پارک ژوراسیک و برج میلاد تهران (۵۰۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه تماشاگه: بازدید از باغ موزه نگارستان، خانه موزه مقدم و خانه تیمورتاش (موزه جنگ) (۳۵۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه موزه گردی: بازدید از موزه بانک ملی، موزه سکه، سردر باغ ملی و موزه ملک (۳۲۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه علم و هنر: بازدید از موزه ارتباطات، موزه  علوم و فناوری، سردر باغ ملی،  میدان مشق (۳۲۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه گذر ادیان: بازدید از موزه دوران اسلامی، موزه آبگینه، خیابان سی تیر، موزه مردم شناسی ارامنه تهران (۴۰۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه طبیعت گردی: دریاچه شهدای خلیج فارس و باغ ملی گیاه شناسی (۳۲۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه تهران امروز: بازدید از پل طبیعت، باغ کتاب، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس (۳۵۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه باغ گردی: بازدید از باغ پرندگان و باغ مینیاتوری (۳۲۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه پرواز: گشتی در برج آزادی  و نمایشگاه  صنایع هوایی (۳۲۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه بام تهران: پیاده روی، تله کابین، تفریح در ایستگاه پنجم تله کابین (۴۰۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه موزه گردی انقلاب: بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و باغ موزه قصر (۳۵۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه اسطوره های انقلاب ۱: بازدید از خانه موزه شهید بهشتی و خانه موزه شهید مطهری (۳۳۰۰۰ تومان)
  • تور نیم روزه اسطوره های انقلاب ۲: بازدید از خانه موزه شهید چمران و خانه موزه شهید رجایی (۲۳۰۰۰ تومان)

توجه داشته باشید که در طراحی مسیر های هجده گانه، مهم ترین مقصد های گردشگری شهر که در قالب تور  نیم  روزه نوروزی، امکان بازدید از آن برای سلایق مختلف فراهم است، انتخاب شده و قیمت تور ها، حداقل ممکن است. در  اکثر ورودی ها، تخفیف ۵۰ درصدی به  شرکت کنندگان طرح تورهای نیم روزه شهرداری تعلق گرفته است و قیمت تورها در سال ۹۸ با سال ۹۷ یکی است.

کلیه تور های فوق الذکر، با راهنمای حرفه ای، بیمه و پذیرایی در تور همراه شده است تا همشهریان، از خدمات نوروز گردی در ایام تعطیلات در پایتخت، لذت ببرند. نکته ای که باید متذکر بشویم آن است که کلیه راهنما های طرح، دارای کارت گردشگری رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و به زبان انگلیسی مسلط هستند.

۵ نقطه  اسکان نوروزی مسافران تهران

در قالب برنامه دور تهران بگردیم، ۵ منطقه در تهران توسط شهرداری، برای اسکان مسافران نوروزی تعبیه  شده است که به شرح زیر می باشد:

  • سرخه حصار در منطقه ۱۳
  • بوستان مسافر در منطقه ۴
  • بوستان ولایت در منطقه ۱۹
  • بوستان مسافر در منطقه ۴
  • بوستان چیتگر در منطقه ۲۲

توجه داشته باشید که اگر مسافر تهران هستید، ۵ بوستان فوق الذکر، اماده اسکان شما به منظور برپایی چادر و کمپ بوده و خدمات روشنایی در شب و سرویس بهداشتی و هم چنین امنیت ویژه در آن برقرار است.

حتما ببینید: با بوستان های غرب تهران آشنا شویم

تورهای جدید تهران

امسال، عاشقان پایتخت گردی می توانند در قالب طرح «پرسه در شهر»، به همراه یک راهنمای آشنا به پایتخت، پیاده گردی را در دستور کار قرار دهند و اطلاعات کافی و کاملی درباره مقصد های گردشگری طرح پرسه در شهر بدست آورند. ۲۰ مسیر (رینگ) در این قالب اختصاص داده شده که در سایتی که در بالا معرفی کردیم، جزییات آن اطلاع رسانی شده است.

یعنی در ایام نوروز ۹۸، ۲۰ مسیر گردشگری با راهنما در شهر مشخص شده  است که عاشقان پیاده گردی می توانند از آن برای تماشای پایتخت استفاده کنند. مسیر گردشگری با اتوبوس نیز که برای آشنایی با نقاط گردشگری مختلف شهر تعبیه شده  است، ۱۲۰ دقیقه به طول می انجامد و شهروندان می توانند از خدمات طرح  گردشگری با اتوبوس در ایام نوروز پایتخت استفاده کنند.

تورهای جدید تهران

مشخصات طرح پرسه در شهر

همان طور که گفتیم، ۱۸ تور نیم روزه در قالب پرسه در شهر در ایام نوروز در اختیار تهرانگردهای عزیز قرار دارد که مسیرها به شرح زیر  می باشد:

  • پرسه در میدان مشق: سیر در باع ملی، موزه پست، ساختمان وزارت خارجه، دانشگاه هنر، مجموعه موزه ملک و قزاق خانه (شروع حرکت: سر در باغ ملی)
  • پرسه در گذر عین الدوله: چهار راه استانبول (ساختمان پلاسکو)، سفارت آلمان، سفارت ترکیه، موزه جواهرات ملی، موزه بانک ملی (صندوق قرض الحسنه) (شروع حرکت از خیابان جمهوری)
  • پرسه در میدان امام خمینی: بانک تجارت، خیابان سعدی، خیابان اکباتان، خیابان لاله زار، ساختمان بلدیه، موزه ۱۳ آبان، موزه بانک سپه و تماشای دارالفنون (شروع حرکت: میدان امام خمینی)
  • پرسه در ری: چشمه علی، سنگ نگاه فتحعلی شاهی، برج رشکان، خانه آرامگاه های مشاهیر (شروع حرکت: روبروی چشمه علی)
  • پرسه در محضر شیخ صدوق: مرور زندگی مشاهیر خفته  در این آرامستان و بازدید از برج طغرل (شروع حرکت: روبروی آرامگاه شیخ  صدوق)
  • پرسه در محضر حضرت عبدالعظیم حسنی: کاروانسرا، گشتی در بازار ری، رصد خانه، کتابخانه و تماشای نسخ خطی موزه  آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (شروع حرکت: میدان شهر ری)
  • پرسه در خیابان ولیعصر: خانه مینایی، عبادتگاه شاورهرام ایزد، خانه امیر بهادر (انجمن آثار ملی)، خانه انیس الدوله، خانه فروغ فرخ زاد،  حمام تاریخی  انصاری (شروع حرکت: میدان منیریه)
  • پرسه در خیابان ولیعصر جنوبی: مجموعه ایستگاه راه آهن و قهوه خانه آذری (شروع حرکت: خروجی مترو راه آهن)

مشخصات طرح پرسه در شهر

(خانه مقدم یکی از مقصدهای گردشگری نوروزی پایتخت است)

عمارت مسعودیه در میدان بهارستان قرار دارد

(عمارت مسعودیه در میدان بهارستان قرار دارد)

باغ ایرانی ده ونک

(باغ ایرانی ده ونک)

باغ موزه مینیاتور

(باغ موزه مینیاتور)

  • پرسه میدان آزادی: میدان آزادی (شروع حرکت: روبروی پله های محل فروش بلیط برج آزادی)
  • پرسه در خیابان ولیعصر شمالی: بازدید از موزه دکتر حسابی، بازدید از باغ هنرهای ایرانی و بازدید از موزه موسیقی (شروع حرکت: خیابان ولیعصر، پایین تر از تجریش، خیابان مقصود بیک، چهار راه حسابی، روبروی درب باغ هنر  ایرانی)
  • پرسه در خیابان ولیعصر مرکزی: خانه دکتر عدل، هنرستان موسیقی، موزه قرآن، موزه مقدم، کاخ  مرمر (شروع حرکت: روبروی خانه موزه مقدم دانشگاه تهران)
  • پرسه در محدوده حسن آباد: خانه موزه مقدم، موزه ثبت احوال، خیابان شیخ  هادی، میدان حسن آباد (شروع حرکت: میدان حسن آباد)

حتما بخوانید : پارک آبشار تهران کجاست ؟

  • پرسه در دوران قاجار: بازدید از دارالفنون، ناصریه، صور اسرافیل، باب همایون، کاخ دادگستری، میدان ارگ و کاخ گلستان (شروع حرکت: میدان امام خمینی)
  • پرسه در گذر ادیان: تماشای دبیرستان فیروز بهرام، کلیسای حضرت مریم، موزه مردم  شناسی ارامنه ایران، کنیسه حییم، نیایشگاه آدریان (شروع حرکت: تقاطع خیابان سی تیر و سرهنگ سخایی)

حتما بیینید: گشتی در نیایشگاه آدریان

  • پرسه در بهارستان: بازدید از میدان بهارستان، بازدید از موزه هنرهای ملی، بازدید از مسجد سپهسالار، بازدید از عمارت های پیرامون میدان عمارت مسعودیه (شروع حرکت: خروجی جنوبی مترو بهارستان)
  • پرسه در پامنار: بازدید از خانه موتمن الاطبا، بازدید از خانه آیت الله کاشانی، بازدید از مسجد زینب کبری، بازدید از پامنار تهران و باغ شازده (شروع حرکت: چهار راه سرچشمه)
  • پرسه در گذر میر محمود وزیر : بازدید از خانه موزه مدرس، بازدید از خانه نان و نمک، تماشای حمام نواب، تماشای عمارت کاظمی، تماشای خانه فخر الملک،  بازدید از امام  زاده یحیی و چنار ۹۰۰ ساله  تهران (شروع حرکت: چهار راه سرچشمه)
  • پرسه در لاله زار: عمارت بانک تجارت، تئاتر دهقان، تئاتر ناصر، خانه بوشهری، گراند هتل، خانه اتحادیه (شروع حرکت: میدان امام خمینی-بانک تجارت)

حرکت پرسه های ۱۸ گانه

(برج طغرل تهران)

برای دریافت اطلاعات درباره تاریخ و زمان حرکت پرسه های ۱۸ گانه فوق الذکر، کافی است کد: *۱۳۷*۱۳۹۸# را شماره گیری کنید یا با داخلی ۴ شماره ۱۳۷ تماس حاصل فرمایید. کل مسیر های ۱۸ گانه از ۲ فروردین ماه ۹۸ استارت می خورد و هزینه شرکت در تور ها برای همشهریان تهرانی، رایگان است.

همشهری گرامی

هر سوالی درباره نحوه و زمان و شرایط ثبت نام و حضور در برنامه های پرسه و نیم روزه دارید، از سامانه  ۱۳۷ سوال کنید. سرویس گردشگری عصرشهروند، مسئولیتی در  برگزاری، برنامه ریزی و هدایت این تور ها ندارد و از پیشنهادات و دیدگاه های شرکت کنندگان تورها استقبال می کند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=50303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .