19

همه چیز درباره حمید‌رضا باقری درمنی : محرمانه‌های سلطان قیر و املاک

  • کد خبر : 10660
  • 02 دی 1397 - 16:31
همه چیز درباره حمید‌رضا باقری درمنی : محرمانه‌های سلطان قیر و املاک

سلطان قیر که بود ؟ حمید رضا باقری درمنی ملقب به سلطان قیر و املاک کشور دیگر مفسد اقتصادی سابقه دار کشور است که مثل سلطان سکه (مظلومی) در سال ۹۷ محاکمه و به استناد ماده ۴ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس٬ محکوم به اعدام شد و با تایید دیوان عالی کشور٬ سحرگاه […]

سلطان قیر که بود ؟

حمید رضا باقری درمنی ملقب به سلطان قیر و املاک کشور دیگر مفسد اقتصادی سابقه دار کشور است که مثل سلطان سکه (مظلومی) در سال ۹۷ محاکمه و به استناد ماده ۴ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس٬ محکوم به اعدام شد و با تایید دیوان عالی کشور٬ سحرگاه اول دی ماه ۹۷ در  زندان اوین تهران به دار مجازات آویخته شد تا سریال دستگیری٬ مجازات و اعدام فاسدان اقتصادی و کلاهبرداران دانه درشت که در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده اند ادامه یابد. جامعه هم‌چنان منتظر اعدام خاوری (مفسد فراری) و بابک زنجانی (مفسد اعدامی) است.

حمید رضا باقری درمنی کیست؟

حمید رضا باقری درمنی٬ فرزند محمد باقر و متولد ‍۱۳۴۸ از دیگر اسامی خاصی است که جامعه در سال ۹۷ با آن آشنا شد و در کانون توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت. وی به اتهام فساد فی الارض در ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۳ دستگیر شد. علت دستگیری نیز شکایت شرکت پالایش نفت جی در دادسرای ۱۸ تهران در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۱ بود که مدعی شد این فرد و شرکت های اقماری اش٬ پول خرید ۱۷۸ هزار  تن قیر را نداده است. موضوعی که حتی وزیر نفت (مهندس زنگنه) در مصاحبه هایی به آن اشاره داشت.

باقری درمنی یک کلاهبردار و مفسد اقتصادی

باقری درمنی ٬ یک کلاهبردار و مفسد اقتصادی است که در ۲ دهه اخیر با راه اندازی شرکت های صوری٬ میلیاردها تومان سود به جیب زده و ده ها شرکت بزرگ دولتی و خصوصی از وی شاکی شدند. ۹ خرداد ماه ۱۳۸۶ بود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  از کشف بزرگ ترین پرونده قاچاق کشور خبر داد و حمید باقری را ابر  بدهکار بانکی معرفی کرد که ۲ هزار میلیارد تومان بدهی  دارد.

طبق اعلام دادسرای عمومی و انقلاب تهران٬ پرونده قضایی این جانور٬ ۳۳ متهم٬ ۱۰ شاکی و بیش از ۲۵ هزار برگ بود که در قالب ۱۵۶ جلد٬ مورد بررسی دقیق کارشناسان نخبه دیوان عالی قضایی کشور قرار گرفت و در نهایت به صدور حکم اعدام منتهی شد و تلاش وکیل مدافع متهم نیز برای مبرا کردن وی از اتهامات بزرگ اقتصادی و تغییر روند پرونده به نتیجه نرسید.

حتما بخوانید :

باقری درمنی یکی از کلاهبرداران سابقه دار در نظام اقتصادی کشور

او یکی از کلاهبرداران سابقه دار در نظام اقتصادی کشور محسوب می شود. سال ۱۳۸۵ نیز به جرم قاچاق کالا٬ به ضبط کالا به ارزش یک میلیارد و صد و هفتاد و سه میلیون تومان محکوم شده بود. ۳ سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۸ نیز با شکایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک های کشاورزی٬ ملی و سپه٬ به ۱۳ ماه حبس و رد مال به مال باختگان به ارزش ۹۸ میلیارد تومان و ۹ میلیون و ۸۸۸ هزار دلار محکوم گردید.

این که چرا فردی که ظرف ۳ سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و حدود ۱۰ میلیون دلار اختلاس کرده  و به جرم قاچاق و کلاهبرداری دستگیر می شود٬ اجازه فعالیت اقتصادی مجدد پس از آزادی از زندان پیدا می کند تا ۱۰ برابر میزان قبلی کلاهبرداری کند٬ یکی از سوالاتی است که افکار عمومی و رسانه‌ها مطرح می کنند. چرا که حمید رضا باقری درمنی از ۱۵ شهریور ماه ۱۳۸۹ ممنوع المعامله شده بود.

او از سال ۱۳۸۳ دارای پرونده های قضایی گوناگونی از جمله قاچاق کالا٬ پول شویی نجومی و پرونده معوقات بازپرداخت وام های بانکی و هم چنین قاچاق شمش  طلا بود و توانست از طریق  همدستانی چون

  • محمد خزائلی پارسا
  • مجید باقری درمنی (برادرش)
  • محمود جزایری
  • محمد رضا نصیری
  • جوانمیر محمدی

فعالیت های کلاهبرداری شبکه ای تخصصی کشور را هدایت کند. او به محض آغاز رسیدگی به پرونده پیچیده کلاهبرداری های کلانش٬ حلقه اول اطرافیان خود را به خارج فراری داد تا حلقه فساد را پنهان کند و دستگاه قضایی قادر به شناسایی سرنخ های بزرگ ترین مفسد اقتصادی سال های اخیر نباشد! او را رسانه ها به عنوان ابر  بدهکاری بانکی معرفی می کردند.

 شرکت پالایش نفت جی٬ بانک ملی ایران٬ بانک گردشگری٬ صرافی‌های: اقتصاد نوین و سامان مجد از جمله شکات اصلی پرونده جدید حمید رضا باقری درمنی در سال های اخیر بودند.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب  اسلامی  تهران طی ۹  جلسه طولانی مدت با حضور متهم٬ وکلا و نماینده دادستان٬ پرونده  ۲۵ هزار صفحه ای این متهم دانه درشت اقتصادی کشور در دهه نود شمسی را بررسی کرد و او را به رد مال ۱۰۰۷ میلیارد تومانی و اعدام محکوم کرد. مهلت ۲۰ روزه ای که قانون در اختیار وکیل محکوم علیه قرار داده بود نیز به جایی نرسید و ۱۳ آبان ماه ۹۷ رای شعبه ۱۵ از طریق دیوان عالی کشور تایید شد.

همدستان سلطان قیر ایران

همدستان سلطان قیر ایران

محمود جزایری٬ متولد ۱۷ بهمن ۱۳۵۰ (با شهرام جزایری اشتباه نگیرید!)٬  همدست حمید رضا باقری درمنی است که اغلب کلاهبرداری ها از شرکت نفت جی با همکاری وی انجام می شود. محمد خزائلی (متولد اول خرداد ۱۳۲۴) همدست دیگر حمید رضا باقری درمنی اعلام شده است که در تولید اسناد جعلی به شبکه فساد حرفه ای این مفسد اقتصادی بزرگ کشور کمک میکرد و از کشور فراری شد.

برادر  حمید رضا باقری  درمنی (مجید متولد  ۲۶ اسفند ۱۳۴۴) از دیگران همدستان این جانور اقتصادی به  شمار می رود که مدیریت عاملی شرکت فجر گستر نوین را بر عهده داشت و توانست از شرکت نفت جی و بیمه ایران با ایجاد شبکه چند نفری فساد٬ به برادرش کمک کرده و از کشور هم خارج شود.

روزنامه رسمی جمهوری اسلامی

(مجید باقری درمنی٬ برادر حمید رضا باقری درمنی ( سلطان قیر ) طبق روزنامه رسمی مورخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۲ به شماره  ۱۹۸۸۹ به عنوان مدیرعامل شرکت فجر گستر نوین (سهامی  خاص) که در زمینه تولید تجهیزات خودرو فعالیت می کرد به  مدت ۲ سال منصوب شده بود)

از دیگر همدستان حمید رضا باقری درمنی٬ می توان به هوشنگ مصحلت لاری متولد هشتم شهریور  ماه ۱۳۳۴ اشاره کرد که توانسته بود با شرکت پالایشگاه پرنده آبی برای ترهین اسناد ٬مذاکره کرده و درآمد کلانی برای حمید رضا باقری درمنی عاید کند.

او بیش از ۱ هزار و ۷ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود که به رد مال و مجازات اعدام محکوم شد. اقدامات محرمانه و فریبکارانه این کلاهبردار دانه درشت اقتصادی ایران٬ به قدری حرفه ای بود که توانست با جعل مدارک و مستندات و پرداخت رشوه های کلان و سنگین به افراد و تشکیل شرکت های اقماری کاغذی برای  فرار از مالیات مثل: شرکت قائم٬ شرکت محمد بازرگانی شایان٬ شرکت پرشین به گستر و شرکت آریا برج هرم٬ هزاران میلیارد تومان به جیب بزند.

 روزنامه رسمی ۴ تیر ماه ۱۳۸۶

(طبق روزنامه رسمی ۴ تیر  ماه ۱۳۸۶ به شماره ۱۸۱۵۱ تهران٬ شرکت آریا برج هرم (سهامی خاص) از شرکت های اقماری حمید رضا باقری درمنی ( سلطان قیر )٬ با شماره ثبت ۲۹۸۸۱۵ در تهران ثبت شد و دفتر مرکزی آن در خیابان ولیعصر نرسیده به میدان ونک جنب وزارت رفاه شماره ۱۲۸۸ اعلام شده بود. مدیرعاملی آن را محمد رضا نصیری به عهده داشت و فردی به نام کیمیا نصیری نیز٬ عضو هیات مدیره بود. )

اطلاعات شناسه ملی شرکت آریا برج هرم

(اطلاعات شناسه  ملی شرکت آریا برج هرم  از  شرکت های اقماری حمید رضا باقری درمنی ( سلطان قیر ) )

این جانور اقتصادی کشورمان٬ توانسته بود با جعل چهل و هفت سند٬ از بانک های کشور ضمانت نامه دریافت کند و ۱۳۸ فقره ضمانت نامه جعلی و بدون پشتوانه برای دریافت وام و تسهیلات بانکی از نظام اقتصادی و مالی کشور در اختیار بانک ها قرار بگیرد. او در شبکه مخوف خود٬ چک های مخدوش با مبالغ میلیارد تومانی و هم چنین جعل اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد کشور را در دستور کار خود قرار داده بود تا با این رویه٬ فرآیند کلاهبرداری خود را تسریع کند.

داستان املاک نجومی سلطان قیر

۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۵ حمید رضا باقری  درمنی در راستای پیش برد اقدامات شبکه فساد اقتصادی گسترده اش٬ نامه ای به به علی زینلی  از همدستانش می زند و به تشریح اموالی می پردازد که برای رد گم کنی٬ به نام شرکایش سند زده است. در این نامه به ۴ موضوع مهم اشاره می شود که نشان گر این واقعیت است که سلطان قیر ٬ سلطان املاک ایران هم محسوب می شود.

او در نامه ای که به علی زین علی زده می گوید که ۱۰ واحد از املاک خیابان شیخ بهایی تهران متعلق به اوست. هم چنین ۵ واحد خانه در شهر ساری که به نام  آقای محمد فخاری تبار سند شده است از جمله  مستغلات وی به شمار می رود. خانه بزرگی در شهرک غرب که طی صورتجلسه ای تنظیم شده٬ از املاک وی محسوب  می شود. هم چنین او صاحب چند خانه در اندیشه و توپخانه تهران بوده کل حمید رضا باقری درمنی تصریح می کند که کل ثمن معاملاتی آن ها توسط وی به فروشندگان پرداخت شده است.

او در نامه ای که به زین علی می نویسد گفته بود که کلیه اموالی که در تملک فردی به نام علیرضا مسلمی است٬‌متعلق به او بوده و همه املاکی که توسط فردی  به نام طاهریان در دربند تهران خریداری شده است٬ به او تعلق دارد.

یکی از دیگر اتهامات حمید رضا باقری درمنی٬ تباتی با کارشناسان املاک برای ارزش گذاری ملکی به ارزش واقعی ۴۰ میلیارد تومان بود که توانست با همدستی شرکای خود٬ آن را با مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان٬ ارزش گذاری صوری کرده و سند این ملک را در رهن شرکت نفت جی برای انجام فعالیت های مالی و صنعتی و خرید محموله های سنگین قیر قرار دهد. شش میلیارد تومان وام از بانک گردشگری آن هم با سند ملکی جعلی٬ از دیگر اقدامات حمید رضا باقری درمنی به شمار می رود.

یکی از افرادی که حمید رضا باقری درمنی با همدستی وی٬ ضمانت نامه ها و تسهیلات بانکی دریافت می کرد٬ جوانمر محمدی٬ رییس  سابق شعبه بهار بانک ملی در تهران بود که به ترکیه فرار کرد و دستگیر شد. او در اعترافاتش گفته بود که در تاریخ  دوم تیر ماه ۱۳۹۳  در سعادت آباد تهران دستگیر شد و حمید باقری٬ پس از بازگشت وی از  ترکیه٬ هزینه های زندگیش را پرداخت می کرد.

سلطان قیر و پالایشگاه نفت جی

از اتهامات حمید رضا باقری درمنی در رابطه با کلاهبرداری از شرکت پالایش نفت جی

یکی از اتهامات حمید رضا باقری درمنی در رابطه با کلاهبرداری از شرکت پالایش نفت جی است. یکی از بزرگ ترین و برترین واحدهای  تولید  قیر که از  مجموعه های صندوق بازنشستگی وزارت نفت است. این کلاهبردار دانه درشت اقتصادی توانسته بود از این شرکت٬ محموله های سنگین قیر خریداری کند بدون آن که پول آن را بپردازد. شرکت پالایش نفت جی  گفته بود که از اوایل  دهه نود هجری شمسی٬  شرکت های اقماری  شش گانه ای به نام انیس قائم کوثر٬ معتمد بازرگان قائم٬ طلوع اقتصاد مازند٬ اعتماد گستر سهیل٬ حافظان انرژی شایان٬ پرشین نام گستر و آریا برج٬ اقدام به خرید قیر کرده اند. خریدهایی که با ضمانت نامه های جعلی  بانک ملی همراه شده بود.

وکیل شرکت پالایش نفت جی گفته بود که باقری درمنی و همدستانش٬ خودرو لوکس و شمش طلا برای خرید ویلا و تاسیس شرکت در  ترکیه به مدیران وقت شرکت پالایش نفت جی تحویل داده تا با اسناد جعلی غیر معتبر٬ قیر از این شرکت دریافت کنند.

در پرونده فساد اقتصادی کلان این فرد٬ کلاهبرداری دویست و سی و دو میلیون و سیصد و چهل و سه هزار و سیصد و بیست کیلوگرم قیر از شرکت پالایش نفت جی بود که با ضمانت های جعلی بانک ملی و سایر  بانک ها به دست آمد.

جوانمیر محمدی فردی بود که فرم های ضمانت نامه های بانکی شرکت های حمید رضا باقری درمنی را تهیه می کرد تا ضمانت های غیر معتبر در اختیار شرکت نفت جی قرار داده و خرید های کلان قیر را در دستور کار  قرار دهند.  او بعدا در اعترافات خود در دادسرا گفته بود که محمد رضا نصیری (از همدستان حمید رضا باقری درمنی) دستور صدور ضمانت نامه های بانکی را از خاوری٬ رییس فراری بانک ملی ایران (مقیم کانادا) دریافت کرده بود.

این سریال هم‌چنان ادامه دارد.  . .

به امید افزایش شفافیت اقتصادی در کشور و تسریع روند مجازات مفاسد اقتصادی دانه درشت کشور در ایران عصر ۱۴۰۰ .

نظر شما درباره اعدام حمید رضا باقری درمنی ٬ سلطان قیر و املاک ایران چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=10660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. هیچ کس نمی تواند بدونه همدستی با مسئولان چنین فسادهایی انجام دهد

  2. سلم
    اگر واقعیت داره باید …. بشود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .