53

شهاب الدین غندالی و اسناد فعالیت هایش ؛ مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان

  • کد خبر : 44798
  • 20 اسفند 1397 - 11:30
شهاب الدین غندالی و اسناد فعالیت هایش ؛ مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان
گزارشی از معرفی و بیوگرافی شهاب الدین غندالی را در عصر شهروند میخوانید .

شهاب الدین غندالی ، متولد ۱۳۳۴ در گرمسار سمنان، یکی از دانه درشت های معروف فعالیت های اقتصادی کلان در صندوق ذخیره فرهنگیان و زیر مجموعه های بانک سرمایه، ۲۸ مهر ۹۵ بازداشت شد و بزودی در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی، محاکمه می شود تا جشنواره محاکمه اخلالگران اقتصادی در نیمه دوم سال ۹۷ که از اعدام سلطان ارز و سکه و حسین فریدون و حسین هدایتی آغاز شده بود، کامل شود. گزارش امروز عصر شهروند، نگاهی مستند دارد به فعالیت های شهاب الدین غندالی در چندین شرکت زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان و آشنایی اجمالی با همدستانش مثل یاسر ضیایی شیرکلایی.

اگر شما هم درباره این مفسد اقتصادی و فعالیت های وی در دو دهه اخیر، گزارش و اطلاعات مستندی دارید، از طریق بخش ارتباط با ما عصر شهروند به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره حسین هدایتی

شهاب الدین غندالی کیست ؟

شهاب الدین غندالی ، بر اساس مستنداتی که در این گزارش عصر شهروند در ادامه مشاهده می کنید، یکی از چهره های اقتصادی و مدیریتی فعال کشور در دهه هشتاد و نود هجری خورشیدی بوده و توانسته، عضویت در هیات مدیره بسیاری از شرکت های زیر مجموعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه را بدست آورد و هم چون مهدی جهانگیری، حسین هدایتی، علی انصاری و دیگران، از چهره های رسانه ای جنجالی کشور در عرصه  اقتصاد باشد.

شهاب الدین غندالی ، فرزند آقابابا، به شماره شناسنامه ۱۶۸۶ متولد پنجم خرداد ماه ۱۳۳۴ در گرمسار استان سمنان، دارای مدرک دکتری حقوق مدیریت در آموزش و پرورش، طبق فیش حقوقی منتشر شده در ۷ اردیبهشت سال ۹۴، حقوق ثابتی معادل ۱۳۶ میلیون ریال از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان دریافت می کرد.  فردی که بر اساس فیش حقوق سال ۹۴، سیزده میلیون و اندی از این موسسه  دریافتی ماهانه داشت، ظرف ۲۰  سال اخیر، در چندین شرکت معظم اقتصادی، تولیدی، تجاری، صنعتی، خدماتی، ساختمانی، در سطح رییس هیات مدیره فعالیت می کرد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره تخلفات ایران مال

شهاب الدین غندالی از چهره های اقتصادی و مدیریتی فعال کشور

فعالیت هایی که بعدا مشخص شد، بی ارتباط با فساد کلان در بانک سرمایه نبوده و مصداق اخلال اقتصادی و حیف و میل حقوق سهامداران است و به بازداشت وی منجر شد.

تکذیب خبر بازداشت غندالی

(چهارم شهریور ماه سال ۹۵، سرپرست روابط عمومی این موسسه، بازداشت شهاب الدین غندالی را قویا تکذیب کرده بود!)

او بیست و هشتم مهر ماه سال نود و پنج، در حالی که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بود، توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای پولی و بانکی ناحیه سی و شش، احضار شد و پس از آن که در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، تفهیم اتهام شد، با قرار موقت، راهی زندان شد. پس، پایان فعالیت های اقتصادی شهاب الدین غندالی را باید اواسط سال ۹۵ دانست.

 دکتر علیرضا ناصری جایگزین غندالی شد

(وزیر اموزش و پرورش در تاریخ  بیست وششم مهر  ماه  سال نود و پنج طی حکمی، دکتر علیرضا ناصری را به مدیرعاملی صندوق ذخیره  فرهنگیان منصوب کرد و جایگزین شهاب الدین غندالی شد)

از قضا، او دو همسر داشت که همسرش و فرزند همسر او و قائم مقام بانک سرمایه که بخش اعظمی از سهام آن به شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان تعلق داشت، بازداشت شده بودند. دادستان تهران در سال ۹۵ گفته بود که برکناری شهاب الدین غندالی از صندوق ذخیره فرهنگیان را به اطلاع وزیر سابق آموزش و پرورش (دکتر فانی) رسانده بود که دیرهنگام انجام شد.

حتما بخوانید : مرجان شیخ الاسلامی کیست ؟

محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه

محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در دی ماه ۹۵ اعلام کرد که تا کنون این مقدار تخلف را یک جا در یک بانک ندیده  است. او گفته  بوده که در بانک سرمایه  و صندوق ذخیره  فرهنگیان، تخلفات بسیار گسترده  رخ  داده به گونه ای که، تعیین مدیرعامل، بر اساس مقررات نبوده و بر  اساس حمایت ها صورت گرفته است به گونه ای که ظرف ۱۰ سال، ۱۳ بار مدیرعامل  عوض شده است.

جبار کوچکی نژاد، رییس کمیته تخقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۹ مهر سال ۹۶ اعلام کرد که تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های اقماری، ۱۵ هزار میلیارد ریال است که با تخلفات بانک سرمایه، این رقم به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

بازداشت شهاب الدین غندالی در سال ۹۵

(دو متهم در یک قاب)

پس از بازداشت شهاب الدین غندالی در سال ۹۵، علیرضا ناصری، از  اعضای جدید هیات مدیره  صندوق ذخیره فرهنگیان، جایگزین وی شد.

۱۶ اسفند نود و هفت، اسد الله مسعودی مقام رییس شعبه دادگاه ویژه رسیگی به مفاسد اقتصادی، اعلام کرد که شهاب الدین غندالی یکی از متهمان اختلال در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان، دارای پرونده ویژه و مجزایی از ۳۲ متهم پرونده فساد در بانک سرمایه است و پیش از پایان سال ۹۷، جلسات دادرسی رسیدگی به اتهامات وی آغاز می شود.

حکم ۳ متهم اصلی بانک سرمایه نیز تا پایان ۹۷ اعلام می شود. اما روایت عصر شهروند را از فعالیت های شهاب الدین غندالی در ادامه مشاهده کنید. کد ملی و شناسه ملی شرکت ها و موسسات نیز ارائه شده تا کار بررسی و تحقیقات تکمیلی را برای مخاطبان، آسان کند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره پرونده حسین هدایتی

حضور شهاب الدین غندالی در شرکت سرمایه گذاری توسعه پایدار صدف

حضور غندالی در شرکت سرمایه گذاری توسعه پایدار صدف

شهاب الدین غندالی ، به استناد روزنامه رسمی شماره  ۲۰۵۴۰ مورخ بیست و یکم شهریور ماه سال نود و چهار، به نمایندگی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان (شناسه ملی: ۱۰۱۰۰۰۸۹۱۶۵)، به ریاست هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه پایدار صدف (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۱۸۹۳۴ منصوب شد.

یاسر ضیایی شیرکلایی، یکی از متهمان پرونده اختلاس بزرگ در بانک سرمایه نیز از اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری  توسعه پایدار صدف است. یاسر  ضیایی  شیر کلایی، به شماره ملی ۲۱۶۱۹۲۶۰۸۱، به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری  فرهنگیان، به عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه پایدار صدف انتخاب شد.

او، قائم مقام سابق بانک سرمایه و مدیرعامل سابق شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان و از دوستان رضا ضراب، تاجر معروف. یاسر ضیایی شیر کلایی، بیست و سوم بهمن ماه نود و سه، به عنوان نماینده شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران اطلس، به جای محمد حسین فرج اللهی، عضو هیات مدیره شرکت شرکت ذوب آهن اصفهان (سهامی  عام) شد.

 اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه پایدار صدف

حسین بزرگی زاده، خیر الله بیرانوند و عباس کاظمی آشتیانی، از دیگر اعضای هیات مدیره شرکت بودند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره پرونده اختلاس در بانک سرمایه

تغییرات در شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان

تغییرات در شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۷۳۶۱ مورخ  سیزدهم مهر ماه هشتاد و سه، شهاب الدین غندالی به عضویت هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب می شود. چند ماه بعد این در ۱۹ اسفند ماه هشتاد و سه، رییس هیات مدیره شرکت ساختمانی معلم می شود که در اسناد بعدی مشاهده می کنید. حضور هم زمان شهاب الدین غندالی در هیات مدیره بسیاری از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، نشان می دهد که او شبکه قدرتمندی از افراد ذی نفوذ را در اختیار دارد تا بتواند در هیات مدیره شرکت های تابعه، تاثیر گذار باشد.

شهاب الدین غندالی را در سال ۸۳ در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، افرادی چون:

  • محمود ابراهیمی میلاجردی
  • سید احمد زرهانی
  • رحیم رباب اسماعیلی
  • مهدی حاجی

همراهی کرد. نکته ای که باید توجه کنید آن است که آقای شهاب الدین غندالی ، یک سال پیش از این تاریخ نیز به  استناد صورتجلسه هیات مدیره مورخ  بیست و چهارم تیر ماه سال ۱۳۸۲، به ریاست هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره  فرهنگیان، منصوب شده بود.

 شهاب الدین غندالی به عضویت هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب می شود.

همه  افرادی که سال ۸۳، شهاب الدین غندالی را در هیات مدیره همراهی کرده بودند، در سال ۸۲ نیز، عضو هیات مدیره  موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بودند.

 شهاب الدین غندالی، به سمت مدیرعامل

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۱۷۸ مورخ بیست و هفتم خرداد ماه نود و سه، شهاب الدین غندالی ، به سمت مدیرعامل این شرکت منصوب شد. ایشان را در هیات مدیره، افراد زیر همراهی کردند که برای بررسی  های رسانه های، اسامی و کد ملی نامبردگان ذکر می شود:

  • روح الله عالمی (کد ملی: ۰۰۵۰۱۹۸۳۲۷)
  • بهروز امید علی (کد ملی: ۴۱۳۲۴۳۲۳۷۸)
  • رحیم اسماعیلی دانا (کد ملی: ۰۰۵۰۳۲۶۱۹۸)
  • سید محسن گلدانساز (کد ملی: ۴۴۳۲۵۶۹۳۷۹)

حضور شهاب الدین غندالی در شرکت ساختمانی معلم

حضور شهاب الدین غندالی در شرکت ساختمانی معلم

طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۷۴۸۹ مورخ نوزدهم اسفند ماه هشتاد و سه، شهاب الدین غندالی به جای خلیل  جعفر زاده از  شرکت بازرگانی فرهنگیان، به ریاست هیات مدیره شرکت ساختمانی معلم (سهامی خاص) به شماره  ثبت ۹۰۷۷۲ منصوب شد.  شرکت ساختمانی معلم را باید از جمله اولین فعالیت های  اقتصادی شهاب الدین غندالی در زیر مجموعه های صندوق ذخیره فرهنگیان دانست. جزییات فعالیت های شرکت ساختمانی  معلم را در این نشانی دنبال کنید.

شهاب الدین غندالی ریاست هیات مدیره شرکت ساختمانی معلم

شرکت های مالکیتی گروه  ساختمانی معلم، شرکت طرح و توسعه آریا عمران پارس، شرکت پدید آوران اطلس پارس، شرکت آرتا لطیف سبلان و شرکت پارس گوهر بین الملل. این شرکت، از زیر مجموعه های بانک سرمایه، بیمه معلم، شرکت بازرگانی فرهنگیان و بیمه شرف اطمینان است.

شرکت ساختمانی معلم، همان طور که گفته  شد، یکی از شرکت های اقماری است که شهاب الدین غندالی در اوایل دهه هشتاد هجری خورشیدی در آن فعالیت کرد. این شرکت در سال هفتاد و یک تاسیس شد و ۴ سال بعد به زیر مجموعه های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه شد. ۸ سال پس از ورود شرکت ساختمانی معلم به زیر مجموعه های صندوق ذخیره فرهنگیان، شهاب الدین غندالی ، ریاست هیات مدیره آن را بر عهده گرفت.

در حال حاضر، ۹۹ درصد مالکیت این شرکت در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان، ما بقی  در اختیار شرکت سرمایه گذاری  فرهنگیان، شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان و شرکت پترو فرهنگ است.

حضور شهاب الدین غندالی در شرکت هفت ستاره فرهنگ ایرانیان (سهامی خاص)

حضور غندالی در شرکت هفت ستاره فرهنگ ایرانیان

در سال های اخیر، یعنی اواسط  دهه نود هجری خورشیدی، شهاب الدین غندالی را در شرکت های فعال در عرصه واردات و صادارت محصولات پتروشیمی و انتقال فناوری مشاهده می کنیم. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۶۲۷ مورخ هفتم دی ماه سال نود و چهار، شهاب الدین غندالی ، به ریاست هیات مدیره شرکت هفت ستاره فرهنگ ایرانیان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۸۴۲۰۸ به شناسه ملی ۱۴۰۰۵۴۷۷۰۱۹ منصوب می شود.

شرکت هفت ستاره فرهنگ ایرانیان، با موضوع واردات و صادارت کلیه کالا های مجاز بازرگانی، مدیریت ساخت و بهره برداری از پالایشگاه میعانات گازی، سرمایه گذاری در خرید، مشارکت، مدیریت، تاسیس، ایجاد، توسعه، تکمیل واحدها و شرکت های  فعال و غیر فعال در بخش های تولیدی، صنعتی، خدماتی در داخل و خارج از کشور، ایجاد یا مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی تاسیس شد. سرمایه این غول اقتصادی، ۱۰ میلیارد ریال تعیین شد.

دفتر مرکزی شرکت هفت ستاره فرهنگ ایرانیان، در ولیعصر، کوی مهناز شماره ۱۳ بود.

ایشان به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان، به ریاست هیات مدیره این شرکت تازه تاسیس، انتخاب می شود. همراهان وی در این شرکت را افراد زیر تشکیل می دادند که برای فهم ردپای فعالیت های اقتصادی این مجموعه، شناخت آن ها، خالی از لطف نیست:

  • ارس شیخی (کدملی ۰۴۵۳۵۰۵۶۸۶) به نمایندگی شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه (مدیرعامل)
  • سید احمد امامی (کد ملی ۱۲۸۶۳۱۴۵۵۰) به نمایندگی شرکت تجارت آفرین سون قشم
  • یاسر ضیایی شیر کلایی (کد ملی ۲۱۶۱۹۲۶۰۸۱) به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری سامان فرهنگیان
  • حمید رضا حدادی (کد ملی ۰۰۵۵۵۴۲۹۲۱) به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری تدبیر فرهنگیان
  • موسی رفان (کد ملی ۲۳۷۱۸۰۵۵۵۶) به نمایندگی شرکت مدیریت نانا انری
  • محمد علی فرشاد (کد ملی ۲۴۱۰۹۳۱۵۵۳) به نمایندگی شرکت تجهیز گستر نواندیش

باز هم حضور یاسر ضیایی شیرکلایی، یار غار شهاب الدین غندالی را در فعالیت های اقتصادی وی مشاهده می کنیم.

 یار غار شهاب الدین غندالی را در فعالیت های اقتصادی وی مشاهده می کنیم.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سلطان قیر

شهاب الدین غندالی که دی ماه ۹۴، به ریاست هیات مدیره شرکت هفت ستاره فرهنگ ایرانیان (سهامی خاص) منصوب شده بود، کم تر از ۲ سال بعد، بر اساس روزنامه رسمی شماره ۲۱۰۶۸ مورخ  بیستم تیر ماه سال نود و شش، جای خود را به شهاب الدین متاجی کجوری (کد ملی ۰۰۴۹۳۷۲۳۶۱) داد و فعالیت های شهاب الدین غندالی در هفت ستاره فرهنگ ایرانیان خاتمه یافت.

جدید ترین تغییرات شرکت ستاره فرهنگ ایرانیان

جدید ترین تغییرات شرکت ستاره فرهنگ ایرانیان، مربوط به اواخر اسفند ماه ۹۷ است که شرکت نارگان و مهندسین مشاور ناموران، به عضویت هیات مدیره این شرکت درآمد. این دو شرکت از شرکت های مهندسی مشاور معروف کشور محسوب می شوند.

بیست و هفتم خرداد ماه سال نود و شش، سرمایه شرکت ستاره فرهنگ ایرانیان به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت که نشان می دهد تا چه اندازه این شرکت در مدت کوتاهی، توانسته درآمد شگفت انگیزی کسب کند که مجبور به افزایش سرمایه می شود. البته، افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص، الزاما به معنای سودآوری چشمگیر نیست و می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.  مثل امکان شرکت در مناقصات و مزایدات داخلی و بین المللی بزرگ و اخذ ضمانت نامه های بانکی درشت.

منتظر برگزاری جلسات دادرسی پرونده این متهم دانه درشت فساد اقتصادی سیستمی در صندوق ذخیره فرهنگیان در شعبه  سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی هستیم. به امید محاکمه همه مفسدان اقتصادی دانه درشت . . .

نظراتتان در مورد شهاب الدین غندالی ، مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان در بخش کامنت با ما درمیان بگذارید

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=44798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام
    هفت ستاره شرکت ساخت پالایشگاه است. ارتباطی به سود کلان ندارد افزایش سرمایه آش و شرکتی است که عملا باید در آن هزینه کرد . بعد از زمان غندالی فروخته شد. تقریبا همه اطلاعاتی که در ارتباط با ۷ ستاره داده اید اشتباه بوده. غندالی کلا یک جلسه هیات مدیره آن را هم شرکت نکرده بود.

  2. اینها تمام اموال این مملکت رابنام اسلام و مسلمین غارت کردند
    جوانها بیکار
    دختران و پسران ایرانی سرگردان و بدون شغل
    وجهه دین اسلام راهم ازمنظر داخلی وخارجی به به خصوص شیعه را ازبین بردند
    اعتماد و اطمینان مردم را از نظام سلب کردندووو….‌
    قضاوت محترم تامی توانیدتمامی اموال این مملکت راازحلقوم اختلاس گرها و ومفسدین ودوملیتی ها وووبیرون بکشید
    شاید بتوان اعتماد ملی را برگردانید
    واقعا دراینجا انقلابی عمل کنید.تادل مردم وروح شهداشاد شود
    وگرنه روز قیامت مسئولی.

  3. سلام علیکم
    بنده هم طبق قوانین ارسال نظرات حقیقت ها وواقعیتها را عرض میکنم رئیس جمهوری که در لباس دین،، در آرم نبوی وعلوی ،، طبق روایت عمامه تاج ملائکه،، عمامه بسر دروغ هم یکی از گناه کبیره شیخ حسن روحانی آیا دراین هشت سال رئیس قوه ی مجریه یک دروغ به ملت نگفتند؟؟ واقعا ایشان مجرم کلان هستند نمیدانم حضرات دستگاه قضاء از چه کسی وچیزی اباحه میفرمایند وقتی مجرم به این وضوح را نیارند پای تیبل محاکمه مردم گویند پس دست آحاد مسئولان ومدیران نظام دراین فساد وصل است و الا اینهمه جرم های محرز چرااغماض چرامماشات؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .