21

نوروز گردی هیجان انگیز در پارک آبشار تهران

  • کد خبر : 48772
  • 23 بهمن 1398 - 7:02
نوروز گردی هیجان انگیز در پارک آبشار تهران
آبشار تهران ، یکی از مقصدهای خوب نوروزگردی ۹۸ و حتی تابستان گردی منطقه ۲۲ تهران (منطقه تهران جدید) که طول روز بلند بوده و فرصتی برای گردشگری ارزان در پایتخت فراهم می شود.

پارک آبشار تهران با جویبارها و برکه های سنگی در منطقه ۲۲ شهرداری (۳۵ متری بزرگراه خرازی در غرب اتوبان همت)، یکی از بهترین فرصت های طبیعت گردی و تماشای پایتخت از ارتفاع غرب تهران و مشرف به دریاچه چیتگر است. فاز دوم آن، امکان دوچرخه سواری و کالکسه سواری نیز به شما می دهد و اگر مسافر «ایران مال» و «بام لند» هستید، آبشار تهران ، توقفگاه خوبی برای نوروز گردها و طبیعت گردهای تهران در سال ۹۹ است . گزارش امروز سرویس گردشگری عصر شهروند، این باز نیز شما را با یکی از نقاط توریستی بکر پایتخت آشنا می کند.

اگر شما هم تجربه  سفر و گردش به این نقطه شهرمان را دارید، نظرات و تجارب و تصاویر خود را از طریق کانال های عصر شهروند در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با رمانتیک ترین کافه های تهران آشنا شویم

آبشار تهران کجاست؟

آبشار تهران ، یکی از مقصدهای خوب نوروزگردی ۹۹ و حتی تابستان گردی منطقه ۲۲ تهران (منطقه تهران جدید) که طول روز بلند بوده و فرصتی برای گردشگری ارزان در پایتخت فراهم می شود.  برای تماشای آبشار ، باید به خارج این کلان شهر دود آلود رفت و اهالی درکه و دربند و کلکچال و شیرپلا، معمولا فرصت آبشارگردی دارند. البته روستا های اطراف استان نیز گاها، چنین فرصت هایی را در دره ها و کوه ها، برایتان فراهم می کند. اما اگر فرصت تهرانگردی ندارید، کافی  است برای تماشای آبشار مصنوعی، به انتهای بزرگراه همت بروید.

جایی در اتوبان شهید خرازی که تابلوی آبشار تهران ، خودنمایی می کند. پارک آبشار تهران ، یکی از پارک های  جدید التاسیس پایتخت بوده و همچون بوستان نهج البلاغه و بوستان جوانمردان و پل طبیعت، مخاطبان زیادی در طول هفته دارد.

آبشار تهران کجاست؟

منطقه ای به وسعت هفتاد هکتار که شما را به جشنواره ای تماشایی از درختان چنار، اقاقیا، سرو نقره ای و خر زهره و بید مجنون می برد. اگر  در نوروز و تابستان ۹۹ ، به دنبال منطقه ای تقریبا خلوت و بزرگ و زیبا در غرب پایتخت هستید، منطقه آبشار مصنوعی را فراموش نکنید که لوکیشن ایده آلی برای سلفی باز های اینستاگرام است. به این هشتگ مراجعه کنید که هزاران عکس شهروندان را در سفر به نقطه، مشاهده خواهید کرد.

آبشار تهران، یکی از مقصدهای خوب نوروزگردی

(در سفر به این بوستان، عکس های  خود را روی این هشتگ تگ کنید)

چرا پارک آبشار تهران ؟

یکی از دلایلی که باعث شده است تا این منطقه شهر را در سرویس گردشگری عصر شهروند معرفی کنیم، فرصت های گردشگری و طبیعت گردی و چشم اندازهای چشم نواز و خیر کننده غرب تهران است. این پارک، هم چون بوستان سنگی جمشیدیه، از پارک های کوهستانی شهرمان بوده و انتخاب خوبی برای پیاده روی و کوه پیمایی سبک است. مثل بام تهران که روز های جمعه و نیمه اول سال، پاتوق کوهنوردها و کوه پیمایی سبک همشهریان عزیز می شود.

این منطقه  از شهر، چشم انداز خوبی به نقاط غربی دارد. مثل پارک پرواز سعادت آباد یا محوطه برج میلاد که از آن جا می توان بخش هایی از شهر را از ارتفاع تماشا کرد. از بالا ترین نقطه پارک آبشار تهران ، چشم انداز عالی غرب شهر به خصوص دریاچه چیتگر قابل مشاهده خواهد بود.

چرا پارک آبشار تهران؟

معماری منظر پارک آبشار تهران ، نظر معماران مشکل پسند را به خود جلب کرده است. طراحی دکوراسیون آن،با سنگفرش ها و آلاچیق های چوبی، یادآور محوطه زیبا باغ پرندگان و بوستان پله ای نهج البلاغه در شهرک غرب است. طراحی فضای پارک، به زیبایی صورت گرفته و به نظر می رسد که برای قرار های عصر گاهی و هم چنین تهرانگردی رمانتیک ها در غرب پایتخت، گزینه ای هوشمندانه محسوب می شود.

معماری منظر پارک آبشار تهران

این پارک، برای دورهمی خانوادگی، برگزاری ایونت های عاشقان کسب و کارهای مجازی و شبکه ای و هم چنین گردشگری عصرگاهی روز های تعطیل، انتخاب خوبی است. البته به دلیل این که پله زیادی دارد، مناسب معلولان و کهنسالان به خصوص بانوانی که مشکل درد مفاصل دارند، نیست. اگر از بالا رفتن پله، دچار مشکل می شوید، یا همان بخش ورودی پارک  توقف کنید  یا به  بوستان های مسطح  مثل پارک ملت یا پارک لاله  بروید.

گشتی در پارک آبشار تهران

حتما بخوانید: با پارک های شمال تهران آشنا شویم

گشتی در پارک آبشار تهران

تهران ، مثل لندن و مونیخ و استکهلم و نیویورک و کوالالامپور، پارک های بسیاری دارد که بعضی، هم چون قیطریه و لاله و ملت، از پارک های نوستالژیک دهه شصتی ها محسوب می شود. این پارک، پارک تازه  تاسیسی است و جای تعجب ندارد که در روزگار پالادیوم گردی و بام لند گردی و فان لند گردی تهرانی ها در مگامال ها، خیلی ها خبر از پارک آبشار تهران نداشته باشند.

پارک آبشار تهران در منطقه 22

هنوز این پارک، محبوبیت زیادی بین شهروندان نداشته و شما بایستی این موضوع را به فال نیک بگیرید. چون نسبتا، جای خلوتی است. اگر قصد چیتگر گردی و دریاچه گردی و ایران مال گردی دارید، پارک آبشار تهران ، در مسیر شما خواهد بود. جایی، نزدیک پارک جنگلی لتمان کن، دره  ای زیبا و خوش رنگ، خودنمایی می کند که به دلیل آبشار سنگی آن، که البته مصنوعی است و نه طبیعی، به پارک آبشار شهرت دارد.

حتما بخوانید: با پارک های غرب تهران آشنا شویم

دوستانی که علاقمند کوهپیمایی سبک و راه رفتن در باغ راه های سنگ فرش شده در محیطی سرسبز و دل انگیز هستند، حتما پارک آبشار تهران را فراموش نکنند که هم فال است  و هم تماشا. هم چشم انداز طلوع خورشید و هم غروب خورشید در این پارک، زیبا و دل انگیز است. همان طور که گفتیم، مثل محوطه سازی باغ پرندگان تهران در لویزان، پارک آبشار تهران نیز، با متریال چوبی و سنگی، دیزاین شده است و اگر چه پله  دارد، اما برای قشرهای مختلف سنی، مناسب خواهد بود.

آبشار تهران در منطقه 22 شهرداری تهران

اگر  با معماری باغ ایرانی آشنا باشید و گذرتان به باغ ایرانی ده ونک افتاده باشد، با معماری باغ ایرانی آشنا هستید. معماری باغ ایرانی را در «شازده کرمان» و «باغ فین کاشان» می توان مشاهده کرد که یکی از آثار ثبت شده ایران در میراث جهانی یونسکو محسوب می شود.

پارک آبشار تهران را باید الهامی از معماری سنتی و دیدنی باغ ایرانی (PERSIAN GARDEN)  دانست. معماری باغ ایرانی با باغ فرانسوی و باغ ایتالیایی فرق دارد. در هر طبقه ای از این مجموعه گردشگری سبز، هم چون فضایی که در بوستان نهج البلاغه شاهد هستیم، با آلاچیق و فضای سبز و برکه هایی طراحی شده است که حس و حال قدم زدن در کوچه باغ ها را برایتان به ارمغان می آورد.

پارک آبشار تهران الهامی از معماری سنتی

وقتی از این مسیر سر سبز که در تصاویر این گفتار هم ملاحظه می کنید، عبور می کنیم، خش خش برگ های سبز  زیر گام های ما، که در قدم هوشیار، هر ورقش دفتریست، معرفت کردگار، سمفونی زیبایی را خلق می کند.

بید های مجنونی که در بهار و تابستان ۹۹ ، شاخ های بلندشان  روی نیمکت ها را هم پر کرده است، فضایی دل انگیز را خلق می کند که محبوب سلفی بازهای اینستاگرام و یهویی بازهای این شبکه اجتماعی است. بوستان پارک  آبشار تهران ، پیاده راه پر پیج و هم داشته و باید دقت کنید تا هنگام قدم زدن، آسیب نبینید.

لذا، کفش مناسب پیاده روی در چنین مسیر هایی، بر تن کنید. گل های نیلوفر و درختچه هایی که در این پارک طراحی شده است، فضای خوشی را برای  استراحت در غرب تهران و هم چنین دورهمی در شب های کوتاه تابستان، خلق می کند.

 بوستان پارک آبشار تهران

در این منطقه سر سبز، همه به دنبال آبشار هستند. این آبشار ، به صورت یک آبشار مصنوعی بزرگ و برکه های کوچک که از آن سرازیر می شوند، طراحی شده است. در هر طبقه این پارک، آبشار و برکه های کوچک و بزرگ  زیبایی  طراحی شده است که قدم زدن و شکم گردی کنار  آن، دلنواز است. این آبشار ، همیشه باز نیست و امیدواریم در نیمه اول سال، با کمبود آب مواجه نشویم.

حتما بخوانید: با برترین قنادی های تهران آشنا شویم

در کنار آبشار مصنوعی که گاهی پر آب است و گاهی هم  بدون آب، چشم انداز  تهران به خصوص در نیمه  اول سال، که هوا پاک  است، دلفریب  است. دریاچه چیتگر و ورزشگاه آزادی، از دور دیده می شود.

 آبشار مصنوعی بزرگ و برکه های کوچک آبشار تهران

کوهپیمایی سبک در پارک آبشار تهران ، نیاز به وسایل حرفه ای ندارد. اما به کتانی و دقت و البته دوربین عکاسی و ضد آفتاب با SPF نمره ۳۰ و عینک ضد آفتاب با درجه مقابله با UVA-B نیاز دارد. کلاه آفتابگیر هم برای روز های گرم  سال، توصیه می شود. هر طبقه از این پارک، شما را با چشم اندازهای چشم نوازی آشنا می کند.

این پارک، مثل بام تهران ، به دلیل چشم انداز های متفاوت و جذاب و هم چنین طراحی مطلوب و CUSTOMIZED (مخاطب مدار)، شهرت داشته و مخاطبان زیادی در طول هفته به این منطقه می آیند. برج کبوتر پارک آبشار تهران ، سازه ای است که محفلی برای پرندگان مهاجر است. گر چه در روزگار دودآلود تهران ، شاهد پرواز پرندگان مهاجر ترانه خوان نیستیم. به امید شهر پاک در  همه سیصد و شصت و پنج روز سال.

کوهپیمایی سبک در پارک آبشار تهران

این منطقه آن طور که در هشتگ گردی ما مشخص می کند ، محبوب سلفی باز های اینستاگرام است. بررسی هشتگ لوکیشن آن نشان می دهد که خیلی ها دوست دارند در این محیط سر سبز، عکس بگیرند و با لایک و فالو و تشویق دوستان و آشنایان مواجه شوند.

حتما بخوانید: با رستوران های بام لند آشنا شویم

در این پارک، زمین بازی خوبی برای کودکان و نوجوانان تعبیه شده است که می توان از آن استفاده کرد. وسایل ورزش همگانی پارک نیز فرصت خوبی برای حرکت و نرمش و ورزش های سبک است. در این پارک، ایستگاه هایی برای شکم گردی تهرانی ها فراهم شده است که گر چه مثل فود استریت تهران (خیابان ۳۰ تیر) شلوغ و متنوع نیست، اما به هر حال، فرصت خوبی برای گردشگران همشهریان در شب های کوتاه نیمه اول سال  است.

 ایستگاه شکم گردی در آبشار تهران

برای چشیدن طعم غذاهای این منطقه، مراقب سلامتی خود و بچه ها باشید و حتی الامکان از دستفروش ها، غذایی تهیه نکنید. مراقب قند خون و میزان چربی و نمک دریافتی  هم باشید که سال ۹۹ ، سال هشدار فشار خون است.

امکانات پارک آبشار مصنوعی تهران

  • مسیره کوه پیمایی سه هزار و چهارصد متری
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرهنگی
  • ده ها آلاچیق و نیمکت در طبقات مختلف پارک
  • نمازخانه و مسجد
  • زمین بازی اختصاصی کودکان
  • وسایل ورزش همگانی
  • پنج پارکنیگ مستقل  با ظرفیت پارک صدها خودرو
  • رستوران و کافه

امکانات پارک آبشار مصنوعی تهران

چگونه به پارک آبشار تهران برویم؟

این سوالی است که بسیاری از همشهریان عزیز برای عزیمت به این نطقه تهران می پرسند. برای عزیمت به پارک آبشار تهران ، بایستی وارد بزرگراه همت غرب شوید. همان راهی که برای رفتن به ایران مال و دریاچه شهدای خلیج فارس و چیتگر و بام لند، در نظر دارید.

در اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران ، قبل از ایران مال، خودنمایی می کند. پارک آبشار تهران ، فرصتی خوب برای گذران یک عصر  بهاری و تابستانی در غرب پایتخت است.  البته  از خروجی اتوبان شهید باقری  هم می توان به سمت آبشار تهران رفت. البته، ایستگاه مترو صادقیه یا مترو چیتگر نیز، خطی برای انتقال شما به این نقطه طبیعت گردی تهران دارد که می توان از آن  بهره برد.

چگونه به پارک آبشار تهران برویم

توجه کنید که بام لند، ایران مال، دریاچه شهدای خلیج فارس، پارک جنگلی لتمان کن و پارک چیتگر هم به  فاصله ۲ تا ۸ کیلومتری  این نقطه شهر قرار دارند که بازدید از آن ها نیز توصیه می شود. مخصوصا اگر، ساکن شمال یا شرق تهران هستید.

 تجربه گردش در پارک آبشار تهران

توجه  کنید که این منطقه دوست داشتنی سر سبز غرب، مثل باغ پرندگان ، از نوروز ۹۹ ، شاهد افتتاح فاز های جدید خواهد شد که از آن جمله می توان به پیست دوچرخه سواری، معابر سواره رو، برکه ها و مخازن چهار گانه آب و زمین های ورزشی و کالسکه سواری اشاره کرد. باغ گیاهان دارویی و گلخانه سرپوشیده  برای آشنایی  با اصول نگهداری گل های آپارتمانی هم بزودی در این محل دیدنی، افتتاح می شود.

حتما بخوانید: خوشگل ترین باغ تهران برای سلفی بازها و گردشگران بهار ۹۹

همراه گرامی

اگر شما هم تجربه گردش در پارک  آبشار تهران را داشتید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که اگر عکس های  خود را در اینستاگرام منتشر  کردید، ضمن رعایت حریم خصوصی، برای دیده شدن بهتر و بیشتر و معرفی این منطقه سبز پایتخت، لوکیشن ان را روی عکس ها تگ کنید.

آخرین خبرها از دنیای گردشگری و شکم گردی هیجان انگیز تهران را در سرویس گردشگری عصر شهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=48772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .