3

کشف ۱۵ تن مواد مخدر و روان گردان طی هفته اخیر

  • کد خبر : 108147
  • 16 مرداد 1398 - 12:34
کشف ۱۵ تن مواد مخدر و روان گردان طی هفته اخیر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۵ تن مواد مخدر و روان گردان در کل کشور در هفته دوم مرداد ماه خبر داد.

ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات در هفته مزبور ۱۵ هزار و ۳۷۲ کیلوگرم است. بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۳ هزار و ۸۰۱ کیلوگرم است که ۸۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان ۹۰۶ کیلوگرم حشیش، ۱۶۸ کیلوگرم شیشه، ۱۹۴ کیلوگرم هرویین، ۱۰۹ کیلوگرم مرفین، ۳۰۱ هزار و ۹۰۰  عدد قرص روان‌گردان، ۱۳۸۵ لیتر پیش‌ساز و ۱۹۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۸۹۴ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۷.۱۹ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۷۲۲۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۹۹ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۱۷۱۶ نفر خرده‌فروش و توزیع کننده مواد و ۳۹۷۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.  ۳۳۴ نفر نیز طی سایر عملیات های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۳۰۱ هزار و ۹۰۰ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۲۹۹ هزار و ۶۰۲ عدد مربوط به استان آذربایجان غربی است که نشان دهنده ۹۸ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۳۳۰۹ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۱ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۲۳۴۴ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۷۹۶ کیلوگرم، خوزستان با ۱۶۹۵ کیلوگرم، سمنان با ۷۹۳ کیلوگرم، فارس با ۷۵۷ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۷۰۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ؛ وی افزود: کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور  ۵۶ درصد است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت، ۱۶۲ دستگاه خودرو، ۲۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۲ قبضه سلاح و ۳۹ دستگاه موبایل توقیف شد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=108147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .