6

آمارجدید زاکانی از خسارت ها به شهر/ ۱۰۰ میلیارد تومان کم تر ازآبان ماه

  • کد خبر : 294034
  • 12 آذر 1401 - 15:47
آمارجدید زاکانی از خسارت ها به شهر/ ۱۰۰ میلیارد تومان کم تر ازآبان ماه
شهردار تهران خسارت حوادث اخیر به تاسیسات شهری را 25 آبان ماه 500 میلیارد تومان عنوان کرده بود و امروز برآورد شهرداری از خسارت ها به 400 میلیون رسیده است .

به گزارش عصرشهروند، رقم خسارت به تجهیزات شهرداری درحوادث اخیر شفاف نیست . یک روز عدد ۱۹ میلیارد تومان عنوان می شود ، روز دیگر ۳۰ میلیارد تومان ،دو هفته بعد با جهش چند برابری به ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد و امروز نیز شهردار تهران در آخرین اظهار نظر خود این رقم را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است .

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفته است :« اغتشاشات اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات شهری به دنبال داشت، مساله مهم تر از این خسارات، آسیبی است که به پاکبانان، رانندگان، آتش نشانان و … وارد شده است؛ درواقع آنچه برای ما آزاردهنده است تعرض به انتظامات مترو، آتش‌نشانان و پاکبانان است.»

این درحالی است که او اواخر آبان درحاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود :« در اغتشاشات اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان به اموال شهری آسیب وارد شده است.»

او در پاسخ به پرسشی درباره قیمت دقیق سطل زباله که رقمی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای آن اعلام شده بود، هم گفته بود:«سطل های زباله نه ۵ میلیون تومان قیمت دارد، نه ۲۰ میلیون؛ نجات در راستگویی است، سطل های زباله ۷ میلیون قیمت دارند و دقیقش همین رقم است.»

او پیش ازاین به خبرگزاری دانشجو درخصوص میزان خسارت های وارد شده به شهرداری گفته بود که ۴۳ دستگاه اتوبوس در تهران آسیب و همچنین به ۵۴ ایستگاه آسیب وارد شد .

قبل از اعلام رقم ۵۰۰ میلیارد تومانی ، سخنگوی شهردار تهران در ۱۱ آبان میزان خسارت به شهرداری را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود . پیش از این مطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در گفت و گویی در مورد خسارت‌های وارده به شهرداری تهران در اتفاقات اخیر تهران، گفته بود: در جریان ناآرامی‌های اخیر تهران به شهرداری تهران خسارت‌های زیادی وارد شده، به گونه‌ای که بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و این عدد غیر از هزینه‌های ثانویه‌ای است که در جریان ناآرامی‌ها به شهرداری وارد شده است. چرا که بسیاری از سازه‌های تبلیغاتی آسیب دیده و بسیاری از شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد با شهرداری از این ناآرامی‌ها خسارت‌هایی دیدند و حتی قرارداد برخی از آنها متوقف شده است که تعیین این خسارت‌ها زمانبر است.

اوبا بیان اینکه ما در ایستگاه‌های بی آر تی خسارت‌های زیادی دیدیم و حدود ۵۰ اتوبوس نیز آسیب دیده است،‌ افزود: البته عکسی منتشر شد که همه اتوبوس ها نسوخته و ما هم نگفتیم همه سوختند؛ بلکه تعدادی از این اتوبوس‌ها به آتش کشیده شده و سوخته شدند و به برخی نیز آسیب وارد شده است.متأسفانه در جریان اغتشاشات اخیر ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین و یک دستگاه تویوتا با تجهیزات کامل و متعلق به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دچار حریق و تخریب شد که خسارت ناشی از تخریب این تجهیزات بالغ بر ۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ البته این تنها بخشی از ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارتی است که طی روز‌های ۲۸ شهریورماه تا ۵ مهرماه به تجهیزات شهر تهران وارد شده است.

وی افزود: در کنار آسیب به اموال شهر، ۲۱ نفر از کارکنان خدوم شهرداری تهران شامل نیرو‌های شرکت واحد اتوبوسرانی، نیرو‌های خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی نیز در پی آشوب‌های افرادی معدود، دچار صدمه و آسیب‌دیدگی شدند که یک نفر از کارکنان اتوبوسرانی در بیمارستان بستری شد و همچنین ۱۷ نفر درمان سرپایی شدند و ۳ تن از کارکنان سازمان آتش‌نشانی نیز مصدوم شدند. ایجاد صدمه به کارکنان خدوم شهرداری و خسارت به تجهیزات شهر به هر شکل محکوم است و علاوه بر تضییع سرمایه شهروندان، تهدیدی برای سلامت و امنیت جانی کارکنان مجموعه بزرگ شهرداری تهران محسوب می‌شود.منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=294034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .