9

احداث باغ ایرانی سازور با ۷۰ درصد فضای سبز

  • کد خبر : 264716
  • 13 مرداد 1399 - 14:27
احداث باغ ایرانی سازور با ۷۰ درصد فضای سبز
شهردار منطقه ۸ از باغ ایرانی بوستان سازور و ۵ کیلومتر فضای سبز خطی -درختکاری و گلکاری - خیابان دماوند بازدید کرد.

‎به گزارش عصر شهروند مصطفی کاظمی مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، مهناز استقامتی شهردار منطقه ۸ و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری این منطقه از مراحل اجرای طرح بوستان سازور و همچنین ۵کیلومتر پروژه احداث فضای سبز خطی -درختکاری و گلکاری و پیاده روسازی خیابان دماوند بازدید کردند.

مهناز استقامتی شهردار منطقه ۸ در این بازدید گفت: برای احداث باغ ایرانی سازور، زمینی در یکی از محله‌های کم‌برخوردار منطقه تملک شد تا با احداث بوستان بتوانیم سرانه فضای سبز منطقه را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از بوستان سازور را فضای سبز تشکیل می‌هد؛ افزود: این بوستان با مساحت ۳۰۰۰ مترمربع، در محله زرکش درحال احداث است. همچنین در این بوستان علاوه بر محوطه‌سازی، آبنمای ۹۰ متری، زمین بازی برای کودکان، زمین ورزش برای بزرگسالان، سرویس بهداشتی ۶ چشمه و آلاچیق برای پاتوق‌های محلی در نظر گرفته شده است.

استقامتی با تاکید بر افزایش سرانه فضای سبز در منطقه۸ گفت: در محله‌های بافت فرسوده که در غرب منطقه واقع شده‌اند به دلیل کمبود فضا و بافت متراکم جمعیت، زمین و فضای خالی برای ایجاد فضای سبز یا ساخت بوستان وجود ندارد. به همین دلیل سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های موجود در محله که غالبا رها شده و بدون استفاده هستند، در این زمینه استفاده کنیم.

۵کیلومتر فضای سبز خطی (درختکاری و گلکاری)

همچنین مسئولان ارشد شهری از طرح بازپیرایی و اجرای فضای سبز خطی بازدید کردند و شهردار منطقه در توضیح طرح گفت: این مسیر با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه از خیابان دماوند حدفاصل سه راه تهرانپارس تا خیابان سبلان به طول ۵کیلومتر، انجام خواهد شد و بدون شک می‌تواند سهم بسزایی در توسعه هرچه بیشتر فضای سبز و زیباسازی هر چه بیشتر این محدوده داشته باشد.

منبع

«باغ ایرانی» در محله وحیدیه

در محدوده محله وحیدیه، باغ «سازور» به وسعت ۳ هزارمترمربع وجود دارد که به تازگی از سوی شهرداری تملک شده و قرار است به زودی به «باغ ایرانی» تبدیل شود.

«باغ ایرانی» در محدوده محله وحیدیه ساخته می‌شود. «‌مهناز استقامتی» شهردار منطقه ۸ دراین‌باره گفت: «با توجه به اینکه یکی از اهداف مدیریت شهری در این منطقه افزایش سرانه‌های فضای سبز است، طرح ایجاد بوستان و باغ را با جدیت پیگیری می‌کنیم.» او افزود: «در برخی از محله‌های منطقه ۸ با کمبود فضای سبز مواجه هستیم که یکی از آنها، محله وحیدیه است. در این محله باغ «سازور» به وسعت ۳ هزارمترمربع وجود دارد که به تازکی تملک شده و قرار است به باغ ایرانی تبدیل شود.» استقامتی درباره انجام پروژه‌های کوچک مقیاس در محله‌ها نیز تأکید کرد: «با توجه به اینکه محله‌های کم‌برخوردار در سمت غرب منطقه ۸ قرار دارند، تمام تلاش ما این است که بیشتر توجه خود را به سمت این محله‌ها ببریم تا همه شهروندان به‌صورت یکسان از امکانات شهری در این منطقه بهره‌مند شوند.»

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=264716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .