1

بالاخره از فاز اول پایانه شرق بهره برداری شد

  • کد خبر : 300695
  • 10 تیر 1403 - 17:23
بالاخره از فاز اول پایانه شرق بهره برداری شد
معاون فنی مهندسی شرکت متروی تهران با بیان اینکه شهردار تهران تاکید ویژه برای شروع توسعه شرقی خط ۲ مترو داشت، گفت: این توسعه حدود ۴ کیلومتر است و شامل دو ایستگاه است.

به گزارش عصرشهروند، آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو و اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق ظهر امروز -یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳- در قالب یکصد و سی‌امین پویش امیدوافتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، سیدمحمد آقامیری رییس کمیته عمران و عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

ظهراب زاده معاون فنی مهندسی شرکت متروی تهران با بیان اینکه در ابتدای این مراسم پروژه امروز یک پروژه ترکیبی است، گفت: امروز شاهد آغاز یکی دیگر از پروژه های متروی تهران هستیم. در این گردهمایی با آغاز کلنگ زنی توسعه بخش شرقی خط دو متروی تهران و پایان ساخت فاز اول پایانه پردیس مسافربری شرق تهران همراه شما هستیم.

وی ادامه داد: خط ۲ مترو از غربی ترین نقطه تهران شروع و تا ایستگاه فرهنگسرا امتداد دارد. توسعه شرقی این خط از سالیان قبل آغاز شده بود اما تکمیل نشده بود و وقتی اتمام پایانه شرق مطرح شد ضرورت این پروژه بیش از پیش مطرح شد.

ظهراب زاده با بیان اینکه شهردار تهران تاکید ویژه برای شروع این بخش از مترو داشت، گفت: این توسعه حدود ۴ کیلومتر است و شامل دو ایستگاه ( یک ایستگاه میانی و یک ایستگاه نهایی) است. برنامه احداث توسعه یک برنامه یک ساله است و همزمان با به اتمام رسیدن فاز بعدی پایانه، توسعه شرقی خط دو نیز به افتتاح خواهد رسید.

معاون فنی مهندسی شرکت متروی تهران با بیان اینکه از فردا عملیات اجرایی با شدت و حدت هر چه تمام تر دنبال خواهد شد، اظهار داشت: حجم ریالی این پروژه ۸ هزار میلیارد است که با پیمانکار پایانه شرق کار آغاز خواهد شد و امیدواریم ظرف یک سال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: باتوجه به موقعیت جغرافیانی پایانه باید نحوه‌ جا به جایی مسافران تسهیل می‌ شد. پایانه از بزرگ‌ترین پروژه های ملی است و حدود ۱۳۰ هزار متر مربع مساحت آن است. ساختمان اصلی این پروژه ۲۵/۵۰۰ متر مربع و در سه سطح است.

سیدمحمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز در ابتدا گفت: اینجا وقتی که تحویل ما شد تبدیل به یک لانه کبوتر شده بود و بلا استفاده رها شده بود. پروژه ای که با ۸۲ درصد پیشرفت مورد بی مهری مدیریت شهری سابق قرار گرفت. این پروژه در سال ۹۶ با ۴۰ میلیارد تومان به نتیجه می رسید ولی با این اقدامات چیزی حدود ‌۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اتمام آن احتیاج بود.
وی با بیان اینکه این پروژه یک پروژه درآمدزا برای شهر است و هزینه رفته را به خزانه برمی‌گرداند، اظهار کرد: قسمت های مختلف دیگر این پروژه در فازهای بعدی افتتاح خواهد شد و در بالادست این مجموعه یک پردیس مسافری جذاب آماده طراحی است. آقامیری ادامه داد: گره های ترافیکی بسیاری با این افتتاح از سمت تهرانپارس باز می شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .