2

بعضی موتورسیکلت ها به اندازه کامیون آلایندگی تولید می کنند!

  • کد خبر : 300626
  • 27 خرداد 1403 - 17:10
بعضی موتورسیکلت ها به اندازه کامیون آلایندگی تولید می کنند!
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: موتورسیکلت ها بعضاً به اندازه یک کامیون آلایندگی تولید می کنند؛ به طوریکه ۱۰ درصد از ذرات معلق و ۲۱ درصد از آلایندگی به موتورها اختصاص دارد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی پیرهادی در دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت که بهره برداری از دستگاه سنجش آلایندگی خودروها، برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه واگن ها از جمله این اقدمات است.
وی افزود: اقدامات بعدی نیز تهیه سیاهه انتشاری است که در شرکت کنترل کیفیت هوا در حال انجام و دانشگاه علم و صنعت عهده دار این کار شده است. طرح بازچرخانی آب و طرح جامع فضای سبز که امسال به جمع بندی می رسد، اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست است.
پیرهادی با بیان اینکه شهرداری بودجه خوبی را برای مخازن آب و مواردی از این قبیل پیشنهاد داد که تصویب شد؛ گفت: افتتاح روز گذشته کاهش ۲۳ درصدی مونوکسید کربن را در مراکز معاینه فنی به دنبال خواهد داشت و اتفاق بسیار خوبی است که توسط دستگاه های به روز رقم می خورد.
وی با بیان اینکه خودروهای گازسوز که پیش از این آلایندگی داشتند توسط دستگاه ها سنجش می شوند، یادآور شد: تهران به عنوان پایلوت برای این اقدام انتخاب شود تا دیگر شهرستان ها نیز دستگاه هایی را برای سنجش آلایندگی ها خریداری کنند.
پیرهادی با بیان اینکه ۱۱ درصد آلایندگی و چهار درصد ذرات معلق به خودروهای پلاک شهرستان است، تصریح کرد: از ریاست شورا و شهرداری تهران تقاضا می کنیم فکری به حال این موضوع کنند. از سویی دیگر موتورسیکلت ها نیز آلایندگی زیادی دارند و بعضاً به اندازه یک کامیون آلایندگی تولید می کنند؛ به طوریکه ۱۰ درصد از ذرات معلق و ۲۱ درصد از آلایندگی به موتورها اختصاص دارد.
وی با اعلام اینکه ۳۷ درصد از خودروها در مراکز معاینه فنی بررسی می شوند و ۴۰ درصد از این دستگاه ها در شهرستان های اقماری معاینه فنی می گیرند و مابقی معاینه فنی دریافت نمی‌کنند، گفت: آلایندگی ها جان شهروندان را در خطر قرار می دهد و تقاضا می کنیم معاینه فنی خودروها با جدیت مورد توجه قرار بگیرد تا شهروندان بتوانند شاهد شهری پاک باشند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کاندیداهای انتخابات برنامه های محیط زیستی خود را اعلام کنند. تاکنون شاهد ارائه هیچ برنامه ای از سوی کاندیداها نبوده ایم.
وی با بیان اینکه برخی دوربین های سطح شهر باید اصلاح شوند؛ اظهار کرد: از سویی دیگر ارائه طرح ترافیک به شهروندان باید منوط به اخذ معاینه فنی از مراکز سطح شهر تهران باشد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .