5

تشکیل کارگروه ویژه برای صیانت از حریم تهران

  • کد خبر : 289851
  • 10 فروردین 1401 - 13:04
تشکیل کارگروه ویژه برای صیانت از حریم تهران
بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازدید از حریم منطقه ۵ شهرداری تهران، از تشکیل کارگروهی ویژه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر به منظور صیانت از حریم شهر تهران خبر داد.

به گزارش عصرشهروند، محمودرضا مهرورز با اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع صیانت از حریم شهر تهران گفت: منطقه ۵ شهرداری تهران، یکی از مهم‌ترین و مرغوب‌ترین مناطق دارای حریم تهران  به حساب  می‌آید، به همین دلیل  به صورت میدانی اقدامات انجام شده توسط شهرداری در صیانت از حریم و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز را مورد بررسی قرار دادیم.

او تصریح کرد: افزایش ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو به دلیل تعطیلات و کاهش حضور دستگاه‌های اجرائی یکی از مسائلی است که در ایام نوروز حریم شهر را تهدید و آسیب‌ها و مشکلاتی را متوجه شهر تهران می‌کند که سازمان بازرسی کل کشور این موضوع را با جدیت  دنبال خواهد کرد.

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری های سازمان بازرسی افزود: تأکید ما در حوزه حریم، ابتدا بر پیشگیری از وقوع تخلف و سپس برخورد جدی و اجرای آراء قانونی تخلفات ساخت و ساز با حضور قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های متولی بوده است. به دلیل اهمیت موضوع حریم شهر تهران، در آینده نزدیک جلسه‌ای با حضور نمایندگان حوزه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی و …  در سازمان بازرسی کل کشور برگزار خواهد شد و با تشکیل کارگروهی تخصصی، موضوع حریم شهر تهران، اقدامات قانونی و آسیب های موجود به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علیرضا صادقی مدیرکل حریم شهرتهران نیز در جریان این بازدید، با تأکید بر اینکه صیانت از حریم شهرتهران نیازمند همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های مرتبط با حریم و آحاد مردم است، گفت: ما بسیار مفتخریم که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی ترین نهاد نظارتی کشور دغدغه حریم شهر تهران را دارد و امیدواریم این بازدیدها و جلسات، آغازی برای توجه بیشتر دستگاه های مربوطه، در انجام وظایف و تکالیف قانونی آنها در حفظ، صیانت و آزادسازی حریم شهرتهران باشد.

او ادامه داد: اگر امروز به صیانت از حریم پایتخت توجه نکنیم، بدون تردید فردا باید برای آزادسازی آن هزینه بیشتری بدهیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .