10

تعیین تکلیف پارک آبی آزادگان / علت تعطیلی برخی مراکز ورزشی شهرداری در تهران

  • کد خبر : 290271
  • 27 فروردین 1401 - 10:27
تعیین تکلیف پارک آبی آزادگان / علت تعطیلی برخی مراکز ورزشی شهرداری در تهران
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه پیش از این اماکن ورزشی در اختیار مناطق برون‌سپاری شده‌ و بهره‌برداری آن به بخش خصوصی سپرده می‌شد، گفت: بهره‌برداران صرفا از این مجموعه‌ها استفاده کرده و به تعمیرات و بازسازی آن توجه نمی‌کردند به همین دلیل هنگامی که قرارداد آن‌ها تمام می‌شد ما با مجموعه‌های مستهلک مواجه بودیم.

به گزارش عصرشهروند، حسین اوجاقی با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران ۵۵ ورزشگاه آبی و ۱۵۶ مجموعه ورزشی غیرآبی را مدیریت می‌کند، افزود: سرانه امکانات ورزشی در مناطق پایین خیابان انقلاب همچون ۱۵ تا ۱۸ و ۲۰ بالاتر از سایر مناطق دیگر است که این نشان می‌دهد مدیریت شهری به جنوب تهران توجه بیشتری داشته است.

او ادامه داد: آمارهای ارائه شده، نشان می‌دهد مردم تهران استقبال بیشتری از استخر و ورزش‌های آبی نسبت به سایر ورزش‌ها دارند.

علت تعطیلی برخی مراکز ورزشی

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در خصوص تعطیلی برخی از مراکز ورزشی تحت پوشش سازمان ورزش گفت:‌ بر اساس برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، باید تمام اماکن ورزشی مربوط به شهرداری تهران، زیر نظر سازمان ورزش اداره شود و براساس همین قانون، سازمان ورزش مکلف شد تعدادی از مجموعه‌های ورزشی که در اختیار مناطق بود از آن‌ها تحویل بگیرد.

اوجاقی با بیان اینکه پیش از این اماکن ورزشی در اختیار مناطق برون‌سپاری شده‌ و بهره‌برداری آن به بخش خصوصی سپرده می‌شد، گفت:‌ بهره‌برداران صرفا از این مجموعه‌ها استفاده کرده و به تعمیرات و بازسازی آن توجه نمی‌کردند به همین دلیل هنگامی که قرارداد آن‌ها تمام می‌شد ما با مجموعه‌های مستهلک مواجه بودیم که اصطلاحا «شیره جان» آن‌ها گرفته شده بود و بعد به شهرداری باز می‌گرداندند و مناطق نیز این امکان ورزشی مستهلک را همان طور به سازمان ورزش تحویل دادند که در مجموع ۴۷ مجموعه مستهلک تحویل ما شد.

او با بیان اینکه ما مکلف به تحویل این مجموعه‌ها بودیم اما بودجه‌ای برای بازسازی، مرمت و نوسازی وجود نداشت، گفت: از سویی دیگر این مجموعه‌ها درآمدی هم نداشتند به همین دلیل بدون مرمت و غیرقابل استفاده باقی مانده بودند که سعی کردیم در رایزنی و همکاری با برخی مناطق همچون مناطق ۱۵، ۱۴، ۱۷ و ۲۰ تعمیرات این مجموعه‌ها را انجام داده و آن‌ها را برای استفاده مردم آماده کنیم.

تکلیف پارک آبی آزادگان چه می‌شود؟

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در مورد سرانجام پارک آبی آزادگان  توضیح داد: بودجه سازمان ورزش برای بازسازی مجموعه‌های این چنینی که فرامنطقه‌ای هستند، کفاف نمی‌دهد و باید سرمایه‌گذاران بزرگ پای کار بیایند تا این مجموعه دوباره بازگشایی شود؛ اما در حال تدوین دستورالعملی هستیم که شرایط ویژه‌ای را ایجاد کنند که هم به صلاح مردم باشد و هم بهره‌بردار بتواند به سوددهی برسد که امید است با تدوین این دستورالعمل مزایده نیز برگزار شده و بتوانیم این مجموعه خاص و دیگر پروژه‌های ورزشی را به سرانجام برسانیم.

اوجاقی در ادامه اظهار داشـت: همچنین سعی داریم برنامه‌های ورزشی خانواده‌ محور که در آن به زنان توجه می‌شود را در سطح محلات و تهران برپا کنیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=290271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .