9

تغییر نام دو معبر پایتخت به نام «شهید رئیسی»

  • کد خبر : 300502
  • 08 خرداد 1403 - 14:53
تغییر نام دو معبر پایتخت به نام «شهید رئیسی»
در جلسه صحن شورای اسلامی شهر تهران، نامگذاری برای معابری با نام رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید، به تصویب رسید.

به گزارش عصرشهروند، همزمان با دویست و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نامگذاری برای معبری برای رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه حسین امیر عبدالهیان در صحن شورا مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

به گفته نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در جریان تصویب لایحه نامگذاری معبری به نام شهید آیت الله رئیسی، جلسه فوق العاده ای در روز یکشنبه از سوی کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر تشکیل شد و در جریان بررسی پیشنهادات، تغییر نام بزرگراه بعثت در مناطق ۱۵  و ۱۶، حدفاصل میدان بهمن تا میدان بسیج با طولی حدود ۷٫۵ کیلومتر به نام شهید آیت الله ابراهیم رئیسی انجام پیشنهاد شد.

وی افزود: این معبر یکی از بزرگراه های اصلی شهر است و از ویژگی های مهم آن اتصال این معبر به بزرگراه امام رضا (ع) خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به وجود ساختمان نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور شرقی، این معبر در حدفاصل خیابان کارگر جنوبی و خیابان ولیعصر، واقع در منطقه ۱۱  نیز به نام شهید آیت الله رئیسی نامگذاری می شود.

معدنی پور تأکید کرد: بنا به پیشنهادات واصله، خیابان کوشک  واقع در منطقه ۱۲ حدفاصل خیابان سی تیر تا خیابان فردوسی نیز به نام شهید امیر عبداللهیان نامگذاری خواهد شد که در محدوده وزارت امور خارجه است. به گفته این عضو شورا، نامگذاری مابقی معابر به نام دیگر شهدای خدمت نیز به تدریج انجام خواهد شد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در توضیح نامگذاری خیابان پاستور، گفت: میدان پاستور و خیابان پاستور غربی به همان نام سابق باقی خواهد ماند و تغییر نام، تنها به بخش خیابان پاستور شرقی مربوط است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300502

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .