4

جزئیات اتصال بزرگراه همت به بزرگراه چمران

  • کد خبر : 300433
  • 27 اردیبهشت 1403 - 20:34
جزئیات اتصال بزرگراه همت به بزرگراه چمران
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جزییات بازگشایی دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران شمال گفت: پروژه مذکور در قالب پویش امید و افتخار، شنبه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش عصرشهروند، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره زمان افتتاح پروژه پل جنوب به غرب تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران ـ شهید همت اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه عمرانی مذکور در قالب یکصد و بیست و دومین پویش امید و افتخار، روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه با حضور مدیران شهر تهران انجام خواهد شد.

حق‌بین با اشاره به نقش مهم بزرگراه‌های شهید چمران و شهید همت در هدایت و توزیع ترافیک، تقاضای بالای دسترسی از جنوب بزرگراه شهید چمران به غرب بزرگراه شهید همت را زمینه‌ساز ترافیک سنگین در برخی از معابر مجاور نظیر خیابان ملاصدرا و نیز شمال بزرگراه شهید چمران در تقاطع با بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواند و یادآور شد: در طراحی دسترسی جنوب به غرب، گزینه‌های مختلفی با نگاهی به حفظ فضای سبز موجود بررسی و در نهایت این دسترسی به صورت یک پل چپ‌گرد، طراحی شد.

وی در تشریح بخش‌های مختلف این پروژه گفت: این مسیر دسترسی شامل احداث یک دستگاه پل روی بزرگراه شهید چمران به طول ۴۶۴ متر با احتساب شیبراهه و عرض ۹ متر در ۲ خط عبوری و یک پیاده‌رو است. همچنین اصلاحات هندسی لوپ شرق به جنوب، لوپ غرب به شمال و راستگرد جنوب به شرق تقاطع در مجموع به طول ۷۰۰ متر، احداث ۲۴۰ متر مسیر کندروی شرقی در بزرگراه شهید چمران شامل دو خط عبوری در محدوده تقاطع، احداث دیوارهای وزنی به طول ۴۱۰ متر و اجرای ۱۴۶۰ متر شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از سایر بخش‌های این پروژه به شمار می‌آید.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، متعاقب این گشایش ترافیکی، گردش‌های اضافی شهروندان به میزان ۶٫۵ کیلومتر در صورت انتخاب مسیر لوپ‌های شمالی تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و گردش‌های اضافی ۳ کیلومتری در صورت انتخاب مسیر خیابان‌های ملاصدرا و شیخ بهایی کاهش یافته و جریان ترافیک در معابر اطراف پروژه نیز به نحوی محسوس بهبود می‌یابد.

معاون شهردار تهران بزرگراه شهید نواب و شهید چمران را در امتداد یکدیگر، مهم‌ترین دسترسی بزرگراهی شمالی جنوبی در غرب تهران عنوان کرد و افزود: با تأمین دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، پیش‌بینی می‌شود، بار ترافیکی قابل توجهی در مسیر بزرگراه شهید چمران شمال به سمت محدوده‌های «میدان صنعت»، «جنت‌آباد»، «سردار جنگل» و «پونک» از دسترسی ایجاد شده در این پروژه استفاده کنند.

حق‌بین درباره آثار و پیامدهای اصلاح تقاطع‌های شهر تهران نیز توضیح داد: کاهش پیمایش‌های اضافی و غیرضروری، کاهش مصرف سوخت، ایمن‌ و روان‌سازی بار ترافیکی و رضایت‌مندی شهروندان از جمله آثار اصلاح تقاطع‌های فعلی در سطح شهر تهران به شمار می‌رود.‌ منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .