5

حل مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 289581
  • 24 اسفند 1400 - 15:13
حل مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰
با پیگیریهای ویژه شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و حمایت معاون اول رییس جمهور، مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ حل شد.

به گزارش عصرشهروند، پس از برگزاری چند جلسه و مکاتبات متعدد با معاون اول رییس جمهور دکتر مخبر توسط شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، جناب آقای دکتر زاکانی، مشکل عاملیت بانک شهر جهت انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ به مبلغ هشتاد هزار میلیارد ریال مرتفع گردیده و با دستور قاطع معاون اول رییس جمهور و حمایت رییس کل بانک مرکزی، مجوز انتشار این اوراق توسط بانک شهر صادر شد.

به دلیل معضلات باقیمانده از دوران مدیریت شهری قبلی و حجم بدهی‌های بالای شهرداری‌ها به بانک شهر، تا اسفندماه سال جاری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی با عاملیت انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌های کلانشهرها موضوع بند “ه” تبصره “۵” قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توسط بانک شهر، مخالفت کرده بود که این موضوع باعث محرومیت شهرداری‌های کلانشهرها از این فرصت می‌شد، ولیکن با دستور ویژه شهردار تهران که ریاست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران را هم برعهده دارد، مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ماموریت یافت تا با انجام رایزنی و مکاتبات مختلف، این معضل را مرتفع نماید.

بر این اساس، با دستور قاطع معاون اول رییس جمهور که حمایت از شهرداری‌ها را در برنامه اصلی دولت قرار داده است، بانک مرکزی موظف به حل موضوع گردیده و در روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه، اولین مجوز برای شهرداری شهر مقدس مشهد، صادر شد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289581
  • منبع : مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .