10

حناچی دستور اجرای پویش «ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی» را صادر کرد

  • کد خبر : 275704
  • 20 دی 1399 - 12:00
حناچی دستور اجرای پویش «ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی» را صادر کرد
شهردار تهران با ابلاغ دستور اجرای پویش «ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی» تمامی واحدهای شهرداری تهران را ملزم به همکاری، هم‌افزایی و مشارکت شهروندان در برگزاری این پویش کرد.

به گزارش عصرشهروند ،پیروز حناچی در این ابلاغیه آورده است؛ با توجه به سکونت بخش عمده شهروندان تهرانی در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و در راستای مأموریت‌های آموزش و ارتقای مشارکت های شهروندی و تحقق شعار «تهران؛ شهری برای همه» همچنین با استناد به بندهای ۵ ، ۶ و ۹ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص منشور حقوق شهروندی، مقرر شد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی دستورالعملی با عنوان «ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی»، تهیه و ابلاغ کند.
ضروری است به منظور ایجاد هم افزایی سازمانی و جلب مشارکت شهروندی، کلیه واحدها برای حسن اجرای دستور العمل مذکور همکاری لازم با آن معاونت را به عمل آورند. منبع

آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در منطقه ۳ تهران

شهرداری منطقه ۳ تهران پویش «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» با شعار «هم سایه هم» را از ابتدای دی ماه آغاز کرده است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، احمد تواهن شهردار منطقه ۳ با اشاره به شمار روز افزون خانواده های آپارتمان نشین گفت: این پدیده‌  در کشور ما سابقه‌ی چندان زیادی ندارد و بیشتر در طول چهار دهه‌ی گذشته به دلیل رشد جمعیت و توسعه‌ی شهرها بوجود آمده است.

به گفته شهردار منطقه ۳، توجه به مسأله‌ی همسایه‌داری و رعایت حقوق دیگران از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که عدم رعایت آن‌ها باعث بوجود آمدن برخی از مشکلات آپارتمان‌نشینی می‌شود، به همین دلیل آگاهی از فرهنگ آپارتمان‌نشینی یک امر ضروری برای ساکنان این دسته از منازل مسکونی است.

تواهن اظهار کرد: آنچه مشخص است اینکه بین شهروندی با شهر نشینی تفاوت وجود دارد به عبارتی عبور از شهرنشینی و رسیدن به شهروندی و شهروند شدن یک دوره گذار اجتماعی است.

او با تاکید بر ضرورت ارتقاء رفتار مرتبط با حقوق متقابل شهروندی در این پویش بیان کرد: از آن جایی که همواره در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها شاهد بروز اختلافاتی از جنس حقوق شهروندی هستیم در پویش «تغییر رفتار شهروندی با تاکید بر حوزه های محیط زیست و همسایگی در شهر تهران» در مسیر اصلاح این رفتارها و بهبود روابط همسایگی گام های اساسی برمی داریم.

شهردار منطقه ۳ گفت: در طرح “هم سایه هم” علاوه بر بحث ترویج گری که توسط تسهیل گران در تمام منطقه انجام می شود، آموزش چهره به چهره موضوع پسماند از جمله: کاهش شیرابه، تفکیک و کاهش حجم به طور ویژه در شهرک فجر و محله آرارات اجرا می شود.

در این راستا کمپین «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» طی فرایند ۱۵ماهه با تشکیل گروه های تخصصی تولید محتوا اعم از روانشناسان، جامعه شناسان، شهرسازان، مدیران واحدهای تخصصی شهر تدوین و به مرحله اجرا گذاشته می شود. این پویش تا شهریور سال ١۴٠٠ ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .