6

داروی ۴۰ هزار تومانی دربازار سیاه تا ۱۰ میلیون فروش می رود!

  • کد خبر : 298723
  • 18 مهر 1402 - 8:31
داروی ۴۰ هزار تومانی دربازار سیاه تا ۱۰ میلیون فروش می رود!
فوق تخصص خون و سرطان، نسبت به فروش داروی سرطان بیرون از داروخانه با قیمت بسیار گزاف، انتقاد کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار سلامت ، سیدمحسن رضوی گفت: داروهای جدید در سال‌های اخیر، برای نجات جان بیماران و افزایش طول عمر آنان، تولید و وارد بازار دارویی شده که ما هم بخشی از این داروها را به طور روزمره استفاده می‌کنیم.

وی افزود: این داروها در نجات جان بیماران و افزایش طول عمر آنها نقش دارند. رضوی با اشاره به تولید برخی از داروهای بیماران مبتلا به سرطان در داخل کشور، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد این داروها توسط شرکت‌های داخلی تولید و حتی صادرات نیز داریم.

این فوق تخصص خون و سرطان تاکید کرد: متأسفانه در زمینه بعضی از داروهای بیماران مبتلا به سرطان، کمتر از طرف مدیران تصمیم ساز شاهد تأمین و تولید آنها هستیم.

وی با طرح این پرسش که چرا باید در زمینه تولید و واردات داروهای رایج در ۵۰ سال اخیر دچار کمبود موقت بشویم، گفت: کمبود موقت این داروها، باعث ایجاد بازار کاذب موازی شده است. به طوری که یک آمپول ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی، مقابل داروخانه معروف در تهران به قیمت ۵ تا ۱۰ میلیون به فروش می‌رسد.

رضوی توضیح داد: این موضوع می‌تواند نقطه اعتراض برای جامعه پزشکی و کشور باشد که چرا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این فوق تخصص خون و سرطان تاکید کرد: مسئولان نظام سلامت باید پاسخ بدهند، در حالی که داروهای بسیار گران قیمت وارد کشور می‌شود، چرا یک آمپول که قیمت زیادی ندارد، وارد نمی‌شود.

رضوی افزود: وزارت بهداشت باید تیمی را برای بررسی این قبیل مشکلات در نظر بگیرد که وقتی دارویی در داروخانه نیست، چرا باید همان دارو در دست دلالان باشد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .