9

درباره سید مرتضی روحانی؛ شهردار منطقه ۱۶ تهران

  • کد خبر : 286859
  • 10 مهر 1400 - 17:45
درباره سید مرتضی روحانی؛ شهردار منطقه ۱۶ تهران
در این گزارش ، نگاهی داریم به سوابق سید مرتضی روحانی، شهرداری منطقه ۱۶ تهران.

سید مرتضی روحانی ، جایگزین پیمان پورنصر ، شهردار منطقه ۱۶ تهران شد. این یکی از جدید ترین انتصاب  ها در شهرداری تهران پس از انتصاب دکتر علیرضا زاکانی به سمت شهرداری پایتخت در سال ۱۴۰۰ شمسی است. علیرضا زاکانی در حکم خود به منظور انتصاب سید مرتضی روحانی به سمت شهردار منطقه شانزده تهران، از  ایشان خواسته از نخبگان برای مدیریت بهتر این منطقه پایتخت استفاده کند  .

این در حالی است که مهدی صالحی نیز به شهرداری  منطقه ۲ و مسعود رنجبریان نیز به شهرداری منطقه ۶ پایتخت رسید. فاطمه تنهایی ، اولین بانوی شهردار در سال ۱۴۰۰ شمسی است که به سمت شهرداری  منطقه ۸ پایتخت منصوب شد. شهردار منطقه ۱۶ تهران، در دهه نود هجری شمسی در منطقه ۳ پایتخت در نقش سرپرست امور فضای سبز و قائم مقام  شهردار فعالیت داشت و کارشناسی ارشد رشته مدیریت بحران (Crisis Management) از دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام دارد.

بخشی از بافت های فرسوده پایتخت در محلات ۹ گانه شهرداری منطقه ۱۶ واقع شده است.

حتما بخوانید : با معاونین شهردار تهران در سال ۱۴۰۰ آشنا شوید

در گزارش امروز عصرشهروند، نگاهی داریم به سوابق سید مرتضی روحانی، شهرداری منطقه ۱۶ تهران. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره شهردار جدید منطقه ۱۶ و هم چنین مشکلات این بخش از پایتخت دارید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

منطقه ۱۶ کجاست؟

سید مرتضی روحانی از هفتم مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا هفتم مهر ماه سال ۱۴۰۱ شمسی، سکاندار شهرداری منطقه شانزده است . شهرداری منطقه ۱۶ تهران یکی از مناطق ۲۲ گانه شهرداری پایتخت بوده و در جنوب شرقی این کلانشهر دودآلود در نیمه دوم سال قرار گرفته است.

مناطق جنوبی تهران به نسبت مناطق شمالی، از امکانات شهری کم تری برخوردار بوده و شاهد چالش آفرینی بافت فرسوده و حاشیه نشینی و مشکلات بهداشتی و رفاهی و آموزشی برای شهروندان عزیز این  مناطق هستیم.

شهرداری منطقه ۱۶ تهران همان طور که گفته شد، در جنوب شرقی این استان واقع شده است . شمالش ،خیابان شوش است و جنوبش، اتوبان آزادگان و شرق و غرب محدوده شهرداری منطقه ۱۶ نیز خیابان فداییان اسلام و خیابان بهمن یار است. محله نازی آباد و خزانه و علی آباد، ۳ محله معروف و مطرح در محدوده شهرداری منطقه ۱۶ می باشد.

در محدوده شهرداری منطقه شانزده تهران، ۶ ایستگاه مترو قرار دارد که یکی از مهم ترین ایستگاه های مترو پایتخت نیز در این منطقه واقع شده است: ایستگاه مترو پایانه جنوب. روزانه هزاران مسافر از نقاط مختلف تهران، عازم ایستگاه مترو پایانه جنوب می شوند تا از طریق اتوبوس های این پایانه، به نقاط مختلف کشور سفر کنند. در واقع پایانه جنوب، هر روز میزبان ده ها هزار مسافر است و نقش بسیار مهمی در حمل و نقل برون شهری پایتخت دارد.

ایستگاه راه آهن تهران نیز که از مهم ترین ایستگاه ها مترو پایتخت محسوب می شود، در این محدوده شهرداری قرار دارد. ایستگاه مترو شهید بخارایی، ایستگاه مترو شوش، ایستگاه مترو علی آباد و ایشتگاه مترو جوادیه، از دیگر  ایستگاه های مترو واقع در این محدوده می باشد.

قریب به سیصد هزار تن از هموطنان، در محدوده شهرداری  منطقه ۱۶ سکونت دارند و به دلیل آنگه این منطقه، یکی از شاهراه های ارتباط جنوب پایتخت به نقاط  مختلف شهر به خصوص پتانسیل حمل و نقل برون شهری می باشد، توجه به ظرفیت های رفاهی و بهداشتی و حمل و نقلی آن در دوره شهردار جدید، اهمیت بسزایی دارد.

شهرداری  منطقه ۱۶ و مساله کرونا

طبق اعلام شهردار جدید منطقه ۱۶ تهران، مساله کرونا، یکی از مسائل جدی است که وی قصد دارد در راستای پیاده سازی مصوبات کمیسیون ملی مقابله با کرونا، طرح های جهادی را به منظور کاهش آلام شهروندان این منطقه، در دستور کار قرار دهد. نخستین مرکز واکسیناسیون شهرداری تهران واقع در سوله بحران بوستان بزرگ بعثت، توسط این شهرداری تجهیز شده  است که خبر خوبی است.

از شهرداری منطقه ۳ تا شهرداری منطقه ۱۶

سید مرتضی روحانی پیش از آن که در ماه سال ۱۴۰۰ شمسی با حکم علیرضا زاکانی، شهرداری منطقه ۱۶ تهران شود، به عنوان قائم مقام شهردار منطقه ۳ تهران فعالیت می کرد. سید مرتضی روحانی اکنون بایستی مدیریت اثربخشی و ارتقای ظرفیت های بهداشتی، رفاهی و آموزشی و توسعه شهری محلات ۹ گانه قدیمی و معروف تهران را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

محلات ۹ گانه مطرح پایتخت که انتظار می رود که سید مرتضی روحانی در طول یک سال حضورش به عنوان شهردار منطقه ۱۶، جانی دوباره به آن ها ببخشد عبارتند از: محله باغ آذری، محله بعثت، محله تختی، محله جوادیه، محله خزانه، محله علی آباد جنوبی، محله علی آباد شمالی، محله نازی آباد و محله یاخچی آباد.

بر اساس اطلاعاتی که سامانه شفافیت شهرداری تهران از مدیران ارشد شهرداری پایتخت در سال ۱۴۰۰ شمسی منتشر کرده است و در لینک: shafaf.tehran.ir در دسترس  است، سید  مرتضی روحانی دارای ۱۶ سال سابقه فعالیت در شهرداری تهران است.

تصویر بخش معرفی شهرداران جدید مناطق تهران

(تصویر بخش معرفی شهرداران جدید مناطق تهران در سامانه  شفافیت شهرداری پایتخت)

مدیر رتبه ۱۶ در شهرداری تهران بوده و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بحران از دانشگاه جامع امام حسین تهران را در اختیار دارد. مبلغ حکم حقوق ایشان، ۸۰ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۵۳ ریال اعلام شده است.

سید مرتضی روحانی، پیش از انتصاب به سمت شهردار منطقه ۱۶، همان طور که گفتیم، قائم مقام شهردار منطقه ۳ بود و از دوم  شهریور ۱۳۹۵ تا اول فروردین ۱۳۹۸ نیز معاون شهری و فضای سبز منطقه ۳ بود.

سید مرتضی روحانی از بیست و پنجم شهریور ماه سال نود و سه تا هجدهم مرداد سال نود و پنج نیز سرپرستی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه ۳ را در اختیار داشت.

ارتباط با سید مرتضی روحانی

سید مرتضی روحانی هنوز حضوری در شبکه های اجتماعی نداشته و امیداریم به منظور تعامل بهتر و بیش تر همشهری های محلات ۹ گانه محدوده این شهرداری با ایشان، شاهد حضور وی در توییتر و اینستاگرام باشیم. به منظور تماس با شهردار منطقه ۱۶ تهران از طریق شماره: ۰۲۱۵۵۱۸۵۲۷۱ اقدام کنید. بخش ارتباط با ما سایت Tehran.ir نیز در نظر داشته باشید.

امیدواریم تجمیع بافت های فرسوده و نقش فعال ستاد بازآفرینی پایدار منطقه ۱۶، بیش از پیش در دستور کار مرتضی روحانی و همکارانشان قرار بگیرد.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره سوابق علمی و تجربی و اجرایی سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۱۶ تهران دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. پیشنهادات خود را مربوط به توسع زیرساخت های شهری، رفاهی، بهداشتی و آموزشی محلات ۹ گانه این منطقه معروف و قدیمی پایتخت، به ما اطلاع دهید.

عصرشهروند برای سید مرتضی روحانی و همکاران ایشان در شهرداری منطقه ۱۶، آرزوی توفیق و موفقیت دارد .

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. گتد ترین شهرداری تهران همین م ۱۶ عست با هر شهرداری که میاد میادین او تا چهارم خزانه شده پاتوق وانتی های میوه فروش سد نعبر هم که مغازه داره ها ترکدندن مانور شهرداریم مایه رو میزنه بجیب بدبختیش برای مردمه

  2. هیچ تدبیری برای نظافت و میوه فروش های فلکه اول خزاته و سد معبر توسط میوه فروشی روبروی کلانتری خزانه نشده‌ صدبار هم زنگ زدیم ۱۳۷ مامور شهرداری خوابه و …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .