9

راهکارهای قطعی برای کاهش آلودگی هوای تهران ؛کنترل آلودگی از منابع انتشار

  • کد خبر : 274859
  • 02 دی 1399 - 12:20
راهکارهای قطعی برای کاهش آلودگی هوای تهران ؛کنترل آلودگی از منابع انتشار
مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه طی پاییز امسال کیفیت هوا ۳۸ روز آلوده بود، گفت: از جمله راهکارهای قطعی برای کاهش آلودگی هوا، کنترل آلودگی از منابع انتشار است.

به گزارش عصرشهروند ، محسن روشنی با تاکید بر اینکه کیفیت هوای تهران تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و لازم است که مسئولان و شهروندان همگام  با هم همکاری و جدیت لازم را برای این مهم انجام دهند، تصریح کرد: از جمله راهکارهای قطعی برای کاهش آلودگی هوا، کنترل آلودگی از  منابع انتشار است. به‌همین دلیل لازم است که از منابع متحرک و ثابت با شیوه‌های نوین و با آلایندگی کمتر استفاده شود.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: گسترش حمل و نقل عمومی، استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی، جدی گرفتن معاینه فنی و استفاده از وسایل حمل و نقل پاک از ارکان‌های مهم کاهش میزان آلایندگی است.

روشنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پاییز سال ۹۹ در شرایطی به پایان رسید که با توجه به شیوع ویروس کرونا تفاوت‌های زیادی در الگوهای ترافیک و حمل و نقل شهروندان رخ داده بود. ازسویی دیگر در موضوع آلودگی هوا نیز با توجه به تغییر روش محاسبه شاخص کیفیت هوا از ابتدای سال و سختگیرانه‌تر شدن آن نسبت به سال‌های گذشته، روند شرایط مختلف کیفی هوا تغییر کرد.

وی ادامه داد: طی پاییز سال جاری طی همه روزها آلاینده‌ شاخص، ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بود که به‌ دلیل فعالیت منابع ساکن و متحرک همزمان با سرد شدن هوا و عدم تهویه مناسب هوای شهر تولید و سبب می‌شد که انباشت آلاینده‌ها در هوا رخ دهد و شاخص کیفیت هوا به بالاتر از حد مجاز برسد.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات محاسبه شده طی پاییز امسال کیفیت هوا طی ۵۲ روز در شرایط قابل قبول و طی ۳۸ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، تاکیدکرد: البته در صورتی‌که شاخص کیفیت هوا با روش سال قبل محاسبه می‌شد کیفیت هوا دو روز در شرایط پاک، ۵۳ روز قابل قبول و ۳۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، به گفته وی با وجود روزهای نامطلوب و آلوده، در پاییز امسال هیچ روزی در شرایط ناسالم برای همه اقشار قرار نگرفت این در حالیست که طی پاییز سال گذشته کیفیت هوای تهران طی سه روز در شرایط‌ ناسالم برای همه افراد بود.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=274859
  • منبع : روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .