14

سوابق وحید رضا انارکی محمدی ؛ شهردار منطقه ۲۲ تهران

  • کد خبر : 286826
  • 20 مهر 1400 - 13:56
سوابق وحید رضا انارکی محمدی ؛ شهردار منطقه ۲۲ تهران
وحید رضا انارکی محمدی ، شهردار منطقه ۲۲ تهران شد.

وحید رضا انارکی محمدی ، شهردار منطقه ۲۲ تهران شد. دکتر علیرضا زاکانی، شهردار جدید پایتخت در سال ۱۴۰۰  شمسی، وحید رضا انارکی محمدی را به عنوان شهردار منطقه بیست و دو تهران منصوب کرد و ایشان تا ۲۴ مهر سال ۱۴۰۱ در این سمت است. ایشان کارشناسی ارشد شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری داشته و ۲۳ سال سابقه فعالیت در شهرداری پایتخت دارد. او اکنون  سکاندار شهرداری قطب گردشگری و ساخت و ساز لوکس پایتخت محسوب می شود که با ایران مال و دریاچه شهدای خلیج فارس، شهرت جهانی دارد.

در این گزارش عصرشهروند در سلسله  گزارش های معرفی مدیران شهرداری پایتخت، نگاهی داریم به سوابق و تجارب وحید رضا انارکی محمدی. اگر شما مخاطب  گرامی، ساکن محدوده شهرداری منطقه بیست و دو تهران بوده و انتقاد یا پیشنهادی برای توسعه  زیر ساخت های شهری و آموزشی و فرهنگی و بهداشتی و حمل و نقل آن دارید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای گفتار به  اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

شهرداری منطقه ۲۲ تهران کجاست ؟

شهرداری منطقه بیست و دو تهران یکی ازمناطق ۲۲ گانه پایتخت است. به این منطقه، قلب گردشگری جدید تهران داده اند. قرار گیری دریاچه بزرگ شهدای خلیج فارس که بزرگ ترین  دریاچه مصنوعی خاورمیانه است و هم چنین قرار گیری بازار پرتخلف ایران مال که بزرگ ترین بازار  در منطقه خاورمیانه  به شمار می رود، سبب شده تا منطقه ۲۲ تهران را به  نقطه ای جذاب برای سرمایه گذاری در عرصه صنعت ساختمان و بازار سازی و احداث مراکز گردشگری تبدیل کند.

پروژه ایران مال بانک آینده، یکی  از جنجال ترین پروژه های بزرگ ساخت و ساز در پایتخت بود که در این منطقه عملیاتی شد و بخش هایی از آن اکنون به بهره  برداری رسیده است.  منطقه  ۲۲ تهران، دارای ۴ ناحیه  و ۱۲ محله و بیست و هشت شهرک است که بیش از شش هزار  هکتار وسعت دارد. یک  چهارم آن  را فضای سبز تشکیل داده و گزینه خوبی برای  جمعه گردی های عصرانه و کافه  گردی و پیاده روی در پایتخت به شمار می  آید.

منطقه  ۲۲ تهران را باید بزرگ ترین قطعه پایتخت دانست که مدیریت شهری و انتظامی خوب و اثربخشی را نیز طلب می کند.  ساخت و ساز برج های این منطقه  که مشرف به دریاچه شهدای خلیج فارس است، با انتقاداتی از سوی شهروندان تهرانی همراه شده است. گویا روند پیش روی باد، با اختلال  همراه می  شود. بعضی از کارشناسان، برج های این  محدوده  پایتخت را راه بندان ورود باد به مرکز شهر تهران قلمداد کرده اند.

حتما بخوانید : با معاونین شهردار تهران در سال ۱۴۰۰ آشنا شوید

محله های محدوده شهرداری منطقه ۲۲ تهران به شرح زیر است:

  • –           محله پیکانشهر
  • –          محله دهکده  المپیک
  • –          محله شهرک راه آهن
  • –          محله شهرک چشمه
  • –          محله شهرک  صدر
  • –          محله  شهرک  لاله
  • –          محله زییادشت بالا
  • –          محله  زیبادشت پایین
  • –          محله  شهرک نمونه  سپاه
  • –          محله  شهرک شهاب
  • –          محله  شهرک امیرکبیر
  • –          محله هوانیروز
  • –          محله  شهرک شهیدباقری
  • –          محله شهرک  کوثر
  • –          محله شهرک  یاس
  • –          محله  شهرک ساحل
  • –          محله شهرک آزادشهر
  • –          محله شهرک آتی ساز
  • –          محله شهرک دانشگاه صنعتی  شریف
  • –          محله شهرک کوهستان
  • –          محله شهرک نسیم
  • –          محله شهرک نگین غرب
  • –          محله شهرک چیتگر
  • –          محله  شهرک  آسمان سپاها
  • –          محله  شهرک شهیدخرازی
  • –          محله شهرک  اسکان سیر
  • –          محله شهرک معلم
  • –          محله شهرک امید دژبان

پارک چیتگر در این  محدوده شهر تهران واقع شده است و مقصد دوچرخه سواری  اهالی  می  باشد. باغ ملی گیاه شناسی یکی از بهترین  لوکیشن های سلفی های خاطره انگیز برای فشن بلاگر ها و توریسم بلاگرها، در این محدوده قرار دارد. پژوهشگاه ژنتیک و پلیمر و صنعت نفت نیز از دیگر مراکز علمی تحقیقاتی مهم پایتخت می باشد که در این محدوده  کلانشهر قرار دارد.

این محدوده شهرداری هنوز با کمبود ایستگاه مترو روبرو است. در محدوده شهرداری  منطقه بیست و دو تهران شاهد ایستگاه هایی چون: ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی، ایستگاه مترو ایران خودرو، ایستگاه مترو چیتگر و ایستگاه مترو وردآورد هستیم.

امیدواریم وحید رضا انارکی محمدی بتواند بسترهای توسعه این محدوده پایتخت بر اساس طرح  تفصیلی  و آمایش  سرزمینی با رعایت مسائل زیست محیطی را در دستور کار قرار داده  و این محدوده، بتواند به عنوان آینده تهران، در توسعه گردشگری پایتخت، نقش آفرینی بیش تری بکند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره تخلفات ایران مال

سوابق وحید رضا انارکی محمدی

وحید رضا انارکی محمدی ، کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری از دانشگاه غیرانتفاعی عدالت دارد. او بیست و چهارم مهر سال ۱۴۰۰ توسط دکتر علیرضا زاکانی به سمت شهردار منطقه ۲۲ تهران منصوب شد. وی از بیستم  شهریور سال نود و شش تا بیست و سوم مهر ۱۴۰۰، شهردار منطقه ۱۵ تهران بود.

بر اساس اطلاعاتی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شده است، وحید رضا انارکی محمدی ، از بیست و ششم مرداد سال نود و چهار تا نوزدهم شهریور سال نود و شش، قائم مقام  شهردار منطقه یازده بود. وحید رضا انارکی محمدی از تاریخ سوم شهریور سال  نود و سه تا بیست و پنجم مرداد سال نود و چهار، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یازده را نیز عهده دار بود.

ایشان هم چنین از بیست و نهم تیر سال نود و سه تا دوم شهریور همان سال، سرپرست معاونت  شهرسازی و معماری  شهرداری  منطقه  یازده  تهران بود.  همان طور  که مشاهده می کنید، وحید رضا انارکی محمدی در طول  یک دهه اخیر، سمت های متنوعی در شهرداری مناطق پایتخت داشته و به زیر و بم امور مدیریت شهری آشنا است.

وحید رضا انارکی محمدی از چهره های مطرح شهرستان اناران  است. او مدیر نمونه  شهرداری تهران در سال نود و پنج شد. ایشان از مدیران دست به قلم شهرداری پایتخت نیز به شمار می رود. کتاب مدیریت فضاهای انسان محور  – وحید رضا انارکی محمدی و رقیه قاسمی درویش بقال. نشر رهام اندیشه کرج در سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

خوب است فرهنگ انتشار تجارب شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران در قالب کتاب، در دستور کار  سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار بگیرد. کوششی که می تواند مورد استفاده دانشجویان رشته های مدیریت و برنامه ریزی شهری و دیگر علاقمندان به مطالعات در شهر تهران، قرار بگیرد.

وحید رضا انارکی محمدی در شبکه های اجتماعی

وحید رضا انارکی محمدی در شبکه های  اجتماعی تازمان تنظیم این گزارش، حضور فعالی نداشت. امیدواریم به  منظور تسریع و تسهیل تعامل شهردار منطقه  ۲۲ تهران با شهروندان و فعالان امور پیمانکاری و ساخت و ساز  و سرمایه گذاری در این  محدوده پایتخت، حضور ایشان در اینستاگرام و توییتر و شبکه های  اجتماعی داخلی، افزایش یابد.

به منظور  ارتباط با مهندس وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۲۲  تهران، به سایت  Tehran.ir مراجعه  کنید. اطلاعات مدیران و معاونان و مشاوران شهردار منطقه بیست و دو تهران را در سایت shafaf.tehran.ir بدست آورید.

وحید رضا انارکی محمدی

مخاطب گرامی

لینک  این گفتار را از طریق  کانال ها و گروه  هایی که در شبکه های اجتماعی دارید، به اطلاع اهالی ساکن این  محدوده شهرداری برسانید.

عصرشهروند برای  مهندس وحید رضا انارکی محمدی و همکاران ایشان در شهرداری منطقه ۲۲ تهران، آرزوی توفیق و موفقیت دارد.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با نمام احترامی که برای اقای محمدی شهردار محترم م۲۲ قائل هستم با توجه به دو ملاقات مردمی که با ایشان داشتیم در رابطه با مشکلات شهرک صدرا وساخت وساز غیر قانونی در این شهرک و با توجه به عدم وجود زیر ساختهای خدمات عمومی که م۲۲در این مورد واقعا دارای مشکلات فراوانی میباشد وبا توجه به اگاهی کامل ایشان به این موارد و مشکلات شهرک صدرا که پس از ۲۵ سال هنوز سرانه ۷ گانه خدمات عمومی شهرک از جمله فرهنگی .درمانی.ورزشی.مدرسه وغیره اجرا نشده
    ومشکلات فراوانی برای ۱۵۰۰ خانوار ساکن در این شهرک بوجود اورده و در راستای اعتراض ساکنین شهرک که سالهای متمادی پیگیر ان بوده اند متاسفانه شهرداران قبلی وایشان حقوق شهر وندی اهالی شهرک صدرا را در جهت پیگیری واجرای این سرانه ها را توسط تعاونی مسکن کارکنان جهاد کشاورزی نادیده گر فته اند وبجای مجاب نمودن مدیران تعاونی برای اجرای سرانه خدمات عمومی شهرک در یک حرکت غیر قانونی وزیر پا گذاشتن مصوبه کمیسیون شورای عالی شهر سازی مبنی بر اجرای خدمات عمومی توسط تعاونی مذکور اقدام به دادن مجوز ساخت ۵۵۰ واحد مسکونی جدید نموده بدون
    وجود حتی یک متر سرانه خدمات عمومی در این شهرک
    با وجود ۵۰۰۰ سکنه .وبا توجه به اینکه در پی اعتراض ساکنین به شهردای منطقه در سنوات گذشته وتائید تمامی شهردان قبلی و تاکید بر اینکه تا سرانه خدمات عمومی شهرک ساخته نشود اجازه اجرای پروژه جدیدی داده نخواهد شد وتا قبل از مدیریت اقای محمدی به عنوان شهردار جدید منطقه چنین بوده ولی نمیدانیم
    چرا ایشان مصوبه شورای عالی شهر سازی را زیر پا گذاشته و تحت فشار چه عوامل بیرونی اقدام به این کار کرده است .لذا ما اهالی شهرک صدرا از طریق مراجع قصایی وقانونی پیگیر این تخلف بزرگ شهرداری م۲۲ خواهیم شد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .