16

سوابق فاطمه تنهایی ؛ شهردار منطقه ۸ و اولین شهردار زن مناطق

  • کد خبر : 286857
  • 10 مهر 1400 - 17:38
سوابق فاطمه تنهایی ؛ شهردار منطقه ۸ و اولین شهردار زن مناطق
در این گزارش ، نگاهی داریم به سوابق فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸

فاطمه تنهایی ، شهردار منطقه هشت تهران است. دکتر علیرضا زاکانی ، مهر ماه سال ۱۴۰۰ شمسی، فاطمه تنهایی را جایگزین مسعود رنجبریان در شهرداری منطقه ۸ کرد. ایشان اولین  شهردار زن در مناطق ۲۲ گانه شهرداری پایتخت در زمان مدیریت علیرضا زاکانی در سال ۱۴۰۰ شمسی است. او سابقه مدیریتی در شهرداری نداشته و صرفا در منطقه ۱۱، مشاور شهردار در امور بانوان بود و مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات دارد.

در این گزارش عصرشهروند، نگاهی داریم به سوابق فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ . اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره انتصاب بانوان در پست های مدیریتی  شهرداری تهران دارید یا ساکن محدوده شهرداری منطقه هشت هستید، نظرات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : اعضای شورای شهر تهران دوره ششم چه کسانی هستند ؟

شهرداری منطقه ۸ کجاست؟

شهرداری منطقه هشت در شرق پایتخت قرار داشته و یکی از مناطق بیست و دو گانه پایتخت به شمار می رود. بیش از نیم میلیون تن از هموطنان تهرانی در این منطقه شهر ساکن شده اند. شهرداری  منطقه ۸ دارای ۱۳ محله  است که فاطمه تنهایی بایستی با کمک همکارانش، نسبت به توسعه ظرفیت های عمرانی، فرهنگی، هنری، آموزشی و رفاهی آن ها اقدامات موثری در دستور کار  قرار دهد:

  • –          محله تسلیحات
  • –          محله تهرانپارس
  • –          محله دردشت
  • –          محله زرکش
  • –          محله فدک
  • –          محله کرمان
  • –          محله لشکر شرقی
  • –          محله لشکر غربی
  • –          محله مجیدیه
  • –          محله مدائن
  • –          محله نارمک
  • –          محله هفت حضو
  • –          محله وحیدیه

کمبود فضای تفریحی و فرهنگی در محدوده شهرداری منطقه هشت تهران، یکی از چالش هایی است که انتظار می رود فاطمه تنهایی با توجه به سابقه فعالیت در عرصه مدیریت فرهنگی و ارتباطاتی، بتواند راه حل های خلاقانه ای برای برون رفت از معضلات پیدا کند. احداث مسیر ویژه نابینایان و نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده در این محدوده، صرفا چند محور از عمده مشکلات این منطقه عنوان شده است.

شناسایی  و تحلیل مشکلات برنامه ریزی شهری در منطقه هشت تهران، از مقولاتی است که ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران نیز می تواند در این راستا، به کمک فاطمه تنهایی و همکارانش در شهرداری منطقه ۸ بیاید.

سوابق فاطمه تنهایی

طبق اطلاعاتی که در سامانه  شفافیت شهرداری  تهران منتشر شده است، فاطمه تنهایی بیش از ۱۳ سابقه فعالیت در شهرداری تهران داشته و مدیر مرتبه ۱۳ به شمار می رود. ایشان، فوق لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی از  دانشگاه آزاد اسلامی میبد است.

از بیست و پنجم بهمن ماه سال نود و سه تا پانزدهم فروردین ماه سال نود و هفت، به عنوان مشاور شهردار در امور بانوان منطقه یازده فعالیت داشته است.

فاطمه تنهایی که از جمله شهرداران جدید مناطق تهران محسوب می شود که مدرک مهندسی یا مدیریتی ندارد، متولد دهه پنجاه شمسی است و دهه پنجاهی های شهرداری مناطق ۲۲ گانه پایتخت محسوب می شود.

فاطمه تنهایی را پیش تر به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران دیده بودیم. ایشان در باشگاه خبرنگاران جوان رسانه ملی نیز به عنوان دبیر گروه فرهنگ و اجتماعی نقش آفرینی کرده بود. مدتی هم در روزنامه همشهری، ارگان رسانه ای شهرداری تهران حضور داشت و در شبکه قران و خبرگزاری ایران نیوز نیز در حوزه ارتباطات، فعالیت داشت.

سابقه مدیریتی و اجرایی قوی در شهرداری تهران ندارد و انتصاب وی به سمت شهردار منطقه هشت می تواند بستر را برای حضور فعالانه زنان در عرصه مدیریت شهری و کسب تجربه، فراهم کند. این یک انتظار به جا از شهردار پایتخت است که راه و مسیر را برای حضور بالنده و فعالانه بانوان جوان تهرانی در عرصه های مدیریتی و مشاوره ای و اجرایی شهرداری کلانشهر ایران، فراهم نماید. شاید راه اندازی معاونت بانوان در شهرداری تهران، بتواند نوع نگاه و چشم انداز شهرداری تهران به مقولات این بخش مهم از جامعه پایتخت را بیش از پیش، تبیین و هدایت کند.

قبلا، مهناز استقامتی، سابقه شهرداری منطقه هشت را در کارنامه داشت که از مدیران موفق در زمان خود نیز محسوب شده بود.

ارتباط با فاطمه تنهایی در شبکه های اجتماعی

در لحظه تنظیم این گزارش، فاطمه تنهایی شهردار منطقه هشت تهران، صفحه اینستاگرام یا توییتری فعالی در اختیار نداشت. امیداریم برای تسریع و تسهیل تعامل شهروندان با فاطمه تنهایی ، جضور دیجیتالی وی در شبکه های اجتماعی معروف داخلی و بین المللی افزایش یابد. اینستاگرام فاطمه تنهایی در حال حاضر در دسترس نیست.

به منظور ارتباط با فاطمه تنهایی شهردار منطقه هشت تهران می توانید به سایت Tehran.ir مراجعه کنید. برای اطلاع از سوابق و دستمزد معاونان و مشاوران فاطمه تنهایی بایستی به سامانه شفافیت شهرداری تهران در نشانی: shafaf.tehran.ir مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

مخاطب گرامی

اگر دیدگاهی درباره فعالیت های فرهنگی و هنری فاطمه تنهایی در یک دهه اخیر داشته و سابقه همکاری با این بانوی دهه پنجاهی شهرداری پایتخت را دارید، یا ساکن این محدوده شهرداری هستید، نظرات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

پایگاه خبری عصرشهروند، برای فاطمه تنهایی و همکارانش در شهرداری منطقه هشت تهران، آرزوی توفیق و موفقیت داریم. امیدواریم شاهد نقش آفرینی بیش تر بانوان جوان و فرهیخته پایتخت در عرصه های مدیریتی شهرداری تهران در ایران عصر ۱۴۰۰ شمسی باشیم.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. یک فرد بی تجربه سفسطه گر و مغرور بی سواد است .از دسته آدمهای حراف با روحیه تهاجمی به شهروندان است هیچ تناسبی با شهرداری ندارد و گوشش به روی حرف حق و قوانین کلا بسته است.با قوانین مدیریت شهری کاملا بیگانه است. نمی دانم سهمیه چه کسی است.به هرقیمتی لجبازی می کند آینده ی خوبی برایش متصور نیستم.اینکاره نیست.

  2. گزارش‌های مدیریتی ۲ سال گذشته ایشان، وضعیت ظاهری منطقه و رضایت شهروندان از ایشان نشان می‌ده که کاربلد هستند. گشتی در منطقه بزنید تا متوجه بشید.
    ضمن اینکه شهرداران خیلی از شهرهای معروف فلسفه و تاریخ خواندند نه شهرسازی و معماری و ….
    شهردار معمار دوره گذشته نمونه بسیار خوبی از کارنابلدی تحصیلکرده‌های شهرسازی و معماری هست.
    در علم مدیریت، ارتباط رشته تحصیلی درصد بسیار پایینی از فاکتورهای مدیریتی را دارد. مهم “آی کیو” و “ای کیو” مدیر هست.

  3. شهریه کلاس های ورزشی ۵ برابر شده است؟!
    در ورزشگاه ارش میراسماعیلی

  4. ایشان تنها رابطه اش با خانم عطایی مشاور بانوان رئیس مجلس آقای قالیباف است و خانم عطایی دست راست خانم مشیر همسر قالیباف است و می توانم خانم تنهایی را سهمیهٔ قالیباف در شهرداری دانست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .