7

سوابق محمد امین سالاری پور ؛ شهردار منطقه ۱۴ تهران

  • کد خبر : 286848
  • 20 آبان 1400 - 16:48
سوابق محمد امین سالاری پور ؛ شهردار منطقه ۱۴ تهران
در این گفتار عصرشهروند، نگاهی داریم به سوابق محمد امین سالاری پور شهردار جدید منطقه ۱۴ تهران.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ تهران است. دکتر علیرضا زاکانی، مهر ۱۴۰۰ شمسی، محمد امین سالاری پور را به مدت یک سال به این سمت منصوب کرد. ایشان کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری داشته و سابقه خدمت در شهرداری منطقه ۲ و ۲۲ تهران دارد. متولد کرمان و از دهه شصتی  های شهرداری پایتخت به شمار می رود.

در این گفتار عصرشهروند، نگاهی داریم به سوابق محمد امین سالاری پور شهردار جدید منطقه ۱۴ تهران. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره سوابق محمد امین سالاری پور دارید یا در محدوده شهرداری منطقه ساکن هستید، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

شهرداری منطقه ۱۴ کجاست؟

شهرداری منطقه ۱۴ از مناطق جنوب شرقی تهران به شمار می رود. یکی از مناطق بیست و دو گانه بوده و دارای ۶ ناحیه و ۲۱ محله است. محلات زیادی این منطقه داشته و لذا مدیریت اثربخش محمد امین سالاری پور بر شهرداران نواحی، به منظور کاهش آلام اهالی شریف منطقه، انتظار می رود.

منطقه ۱۴ تهران حد فاصل خیابان های هفده شهریور، خاوران از جنوب، اتوبان بسیج از شرق و خیابان پیروزی از شمال قرار دارد. شهرداری منطقه ۱۴ در مجاورت مناطق ۱۲ و ۱۳ و ۱۵ پایتخت است. یکی از دوازده دروازه  قدیمی تهران (دولاب) در این منطقه قرار گرفته و باغ های گل دارد. بیش از نیم میلیون تن از ساکنان  پایتخت در این محدوده سکونت دارند.

ایستگاه های مترو پرترددیی شامل: ایستگاه مترو پیروزی، ایستگاه مترو نبرد، ایستگاه مترو شهید کلاهدوز، ایستگاه مترو نیروی هوایی، ایستگاه مترو ابن سینا، ایستگاه مترو بسیج ،ایستگاه مترو چهل تن دولاب، ایستگاه مترو آهنگ و ایستگاه مترو امیرکبیر در این  محدوده واقع شده  است که انتظار  میرود محمد امین سالاری پور به عنوان شهردار منطقه ۱۴ تهران، برای بهبود حمل و نقل درون محدوده ای (اتوبوس و تاکسی)، اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

متاسفانه بخشی از بافت فرسوده تهران در منطقه ۱۴ قرار گرفته است. هزینه مسکن در محدوده شهرداری منطقه ۱۴ به نسبت سایر مناطق کم تر است و به همین خاطر  از پر تراکم ترین مناطق  پایتخت به شمار می رود.  حریم شهرداری منطقه ۱۴ حدود ۱۹۰۰ هکتار است. بافت فرسوده شهرداری منطقه ۱۴ تا حدی تحت تاثیر مدرنیزاسیون شتاب زده ، جمعیت غیربومی بلاتکلیف و محرومیت گرایی تاریخی قرار گرفته است، خطری برای مدیریت بحران پایتخت و چالشی برای پدافند غیرعامل محسوب می شود.

نوسازی و بازسازی بافت فرسوده در محدوده شهرداری منطقه ۱۴ تهران باید مد نظر محمد امین سالاری پور و همکاران شریف ایشان در شهرداری  منطقه ۱۴ در سال های پیش رو باشد تا غبار محرومیت از چهره منطقه بزداید. از ویژگی های منطقه ۱۴ تهران می توان به مراکز گردشگری، دسترسی مطلوب به شریان های اصلی شهر و فضای سبز مناسب یاد کرد.

سوابق محمد امین سالاری پور

طبق اطلاعاتی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شده است، محمد امین سالاری پور ، سابقه ۱۸ سال فعالیت در شهرداری پایتخت داشته و وضعیت استخدامی نامبرده، رسمی می  باشد. ایشان مدیر مرتبه ۱۶ شهرداری است. فوق لیسانس برنامه  ریزی شهری و منطقه ای از دانشگاه تهران داشته و  مبلغ حکم استخدامی ایشان نیز ۸۰ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۶۵ ریال اعلام شده است.

محمد امین سالاری پور از تاریخ هفدهم شهریور ماه سال نود و چهار تا پیش از انتصاب به سمت شهردار منطقه ۱۴ تهران، معاونت فنی و عمرانی منطقه ۲۲ تهران بود. ایشان از نهم شهریور ماه سال نود و سه تا هفتم شهریور ماه سال نود و چهار یعنی به مدت یک سال، شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲ تهران بود.

مهندس محمد امین سالاری پور ، از تاریخ یازدهم دی ماه سال نود و دو تا هشتم شهریور ماه سال نود و سه نیز به عنوان شهردار ناحیه ۵ منطقه ۲ فعالیت کرد. از بیست و پنجم مرداد ماه سال نود و دو تا دهم دی ماه سال نود و دو یعنی به مدت پنج ماه  در سال ۱۳۰۲، سرپرست ناحیه ۵ منطقه ۲ شهرداری پایتخت بود.

حضور در سمت های مختلف در مدیریت شهری در مناطق ۲ و ۲۲ تهران، تجربه ارزنده ای برای محمد امین سالاری پور است که با سابقه یک دهه فعالیت در بخش های گوناگون شهرداری پایتخت، سکانداری شهرداری منطقه ۱۴ را به منظور خدمتگزاری به اهالی شریف این محدوده کلانشهر، بر عهده می گیرد.

طبق اطلاعاتی که در سایت کرمان شورا منتشر شده است، محمد امین سالاری پور ، از نامزدهای تصدی مسئولیت شهرداری کرمان بود. ایشان متولد دیار کریمان بوده و از دهه شصتی هایی است که در شهرداری پایتخت ، سکانداری  یکی از مناطق را بر عهده می گیرد. البته شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ با شهردارانی مواجه شده   است که سابقه شهرداری در قم و  اصفهان نیز در کارنامه دارند.

محمد امین سالاری پور ، در شورای راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز نقش آفرینی کرده است. او مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب در حوزه مدیریت شهری نیز بوده و مسئولیت عمران و مسکن اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در کارنامه دارد. مدیرعامل شرکت بتن سازه و سرپرست کارگاه شرکت ایران ریپاژ از دیگر سوابق مدیریتی محمد امین سالاری پور است. در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه، می توان مجموعه هایی  که شاهد نقش آفرینی وی بوده است را دنبال کرد.

محمد امین سالاری پور در شبکه های اجتماعی

محمد امین سالاری پور بر خلاف بسیاری از مدیران شهرداری تهران که حضوری در شبکه های اجتماعی ندارند، دارای صفحه اینستاگرامی است. اینستاگرام محمد امین سالاری پور شهردار جدید منطقه ۱۴ تهران در نشانی: @mohammad_amin_salaripour  در دسترس است و بیش از  ۶۰۰ دنبال  کننده دارد.

محمد امین سالاری پور توییتر

محمد امین سالاری پور هنوز صفحه فعالی در توییتر ندارد. امیدواریم  به  منظور تسریع و تسهیل تعامل و ارتباط محمد امین سالاری پور با اهالی عزیز محدوده شهرداری منطقه ۱۴ تهران واطلاع رسانی پروژه  های در حال انجام توسط پیمانکاران منطقه، شاهد حضور فعالانه تر وی در شبکه های اجتماعی داخلی و بین المللی باشیم.

برای ارتباط با محمد امین سالاری پور به نشانی: Tehran.ir مراجعه کرده و برای اطلاع از سوابق و تجارب و حقوق و دستمزد مشاوران و معاونان شهرداری منطقه ۱۴ به سامانه shafaf.tehran.ir مراجعه کنید.

مخاطب گرامی

اگر از همکاران و پیمانکاران زیر مجموعه های تحت مدیریت محمد امین سالاری پور در یک دهه اخیر هستید یا از اهالی شهرداری منطقه ۱۴، نظرات و دیدگاهها و پیشنهادات خود را از طریق بخش  کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را به دوستان و آشنایان ساکن محدوده شهرداری منطقه ۱۴ تهران از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، اطلاع دهید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام در مورخه ۰۱/۴/۱ صبح در محله ربذه شمالی بازدید داشتید با هیت. همراه ومهمان ویژه که من از همراهان شما که عقب شما بودن پرسیدم که خدا شاهده دو بار سوال کردم تا بنده را تحویل گرفتن که آقا شهردار کدامین از افراد جلو هستند که جواب ندادن و میگفتن نرو جلو نپرس که من آمدم و سوال کردم و اعتراض هم به شما کردم و شما هم به جای کارمندان خود معذرت خواهی کردید ولی روراست از صبح خیلی این مسله فکرم را به خود مشغول کرده ونفری را هم که مامور کار بنده کردید که منزل را ببینند گفت نیرو امروز میفر ستم انجام دهد که نیامد انجام دهد که قول به شما میدهم آمار داشته پاشید اگر آمد انجام دهد و امیدوارم در کارتان موفق ونفراتی که با شما همکاری میکنند دقت بیشتری نمایید با تشکر

  2. سلام عرض ادب ایشون انسان بسیار شریف و خوبی هستن هرچندوقت یکبار مهمان شرکت ما هستن از ویژگی های بارز ایشان که هر بار میبینمشون احوال پرسی و دلسوزی و سوال از وضعیت شغلی و اوضاع ما است ازشون بسیار متشکریم که پیگیر همه چی هستن انشالا خدا بهشون قوت و سلامتی بده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .