16

سوابق محمد جواد خسروی ؛ شهردار منطقه ۹ تهران

  • کد خبر : 286845
  • 20 آبان 1400 - 16:20
سوابق محمد جواد خسروی ؛ شهردار منطقه ۹ تهران
در این گفتار، نگاهی داریم به سوابق و تجارب دکتر محمد جواد خسروی شهردار جدید منطقه ۹ تهران.

محمد جواد خسروی، شهردار منطقه ۹ تهران است. دکتر محمد جواد خسروی، مهر ماه سال ۱۴۰۰ شمسی با حکم دکتر علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت ، به مدت یک سال به عنوان شهردار این منطقه تهران منصوب شد. ایشان سابقه فعالیت در شهرداری منطقه ۷ پایتخت داشته و دکترای شهرسازی می باشد. در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و سپاه تهرن نیز سابقه خدمتگزاری به مردم تهران دارد .

در این گفتار عصرشهروند، نگاهی داریم به سوابق و تجارب دکتر محمد جواد خسروی شهردار جدید منطقه ۹ تهران . اگر شما مخاطب  گرامی، از همکاران دکتر محمد جواد خسروی هستید یا ساکن محلات محدوده شهرداری منطقه ۹ هستید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

شهرداری منطقه ۹ کجاست؟

شهرداری منطقه ۹ تهران از مناطق بیست و دو گانه پایتخت است. یکی از مراکزی است که بافت فرسوده فراوان دارد. رنجی تاریخی در محرومیت داشته و  دارای ۲ ناحیه و ۸ محله است. در جنوب غربی پایتخت واقع شده و از مهم ترین اماکنش می توان به فرودگاه مهرآباد تهران و پادگان جی اشاره نمود. ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۹ در خیابان آزادی قرار دارد. دکتر سید مصطفی موسوی لاری  از شهرداران سابق این منطقه بود .

منطقه ۲ و ۵ و ۱۸ و ۲۱ از مناطق همجوار محدوده شهرداری  منطقه ۹ تهران است. بیش از ۲۰۰ هزار تن از اهالی پایتخت در این محدوده سکونت دارند.

محلات محدوده شهرداری منطقه ۹ عبارتند از:

  • محله استاد معین
  • محله امام زاده عبدالله
  • محله دستغیب
  • محمد دکتر هوشیار
  • محله سرآسیاب مهرآباد
  • محله شمشیری
  • محله فتح
  • محله فرودگاه مهرآباد
  • محله مهرآباد جنوبی

ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد و ایستگاه مترو استاد معین از جمله ایستگاه های مترو پر تردد این منطقه محسوب می شود. در محدوده شهرداری منطقه ۹ تهران نیز مثل بسیاری از مناطق پایتخت، شاهد بافت  فرسوده هستیم. نوسازی و بازسازی بافت فرسوده در محدوده این منطقه ، اقدامی عاجل است که انتظار داریم دکتر  محمد جواد خسروی و همکاران زحمتکش ایشان در شهرداری منطقه ۹، برای کاهش آلام مردم اهالی، اقداماتی را در دستور کار قرار دهند.

این منطقه پایتخت، همچنان در یک محرومیت تاریخی به سر می برد و نیاز به نوآوری و خلاقیت در نوسازی و بازساری و ظرفیت آفرینی در عرصه های فرهنگی و هنری و آموزشی و رفاهی و بهداشتی همچون مناطق ۳ گانه شمال پایتخت دارد. متاسفانه ۵۰ درصد از املاک مسکونی این منطقه در بافت فرسوده قرار گرفته است.

یعنی بیش از ۷۰ درصد بافت محدوده شهرداری منطقه ۹ تهران، ریزدانه و فرسوده می باشد و شهرداری پایتخت باید فکری عاجل بکند. ضوابط و مقررات ملی ساختمان که وزارت راه و شهرسازی برای کل کشور تدوین کرده است، در محدوده شهرداری منطقه ۹ قابل اجرا نیست.

امیدواریم دفتر تسهیل گری منطقه ۹ در احیا و نوسازی بافت های فرسوده این منطقه مهم تهران، اقدامات شایسته و بایسته ای را در سال های پیش رو در دستور کار قرار دهد.

سوابق محمد جواد خسروی

طبق اطلاعاتی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شده است، محمد جواد خسروی ۱۴ سال سابقه فعالیت در شهرداری داشته و وضعیت استخدامی رسمی دارد. او مدیر مرتبه ۱۶ در این مجموعه مدیریت شهری بوده و کارشناسی ارشد شهرسازی برنامه ریزی شهری و منطقه ای از دانشگاه تهران دارد. حکم استخدامی ایشان با پایه حقوق ۱۰۴ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۷۷ ریال همراه شده است.

محمد جواد خسروی پیش از انتصاب به سمت شهردار منطقه ۹ تهران، از هجدهم اردیبهشت ماه سال نود و شش تا هفتم مهر ماه سال ۱۴۰۰ شمسی به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۷ فعالیت می  کرد.

ایشان از هفدهم مرداد ماه سال نود و چهار تا هفدهم اردیبهشت ماه سال نود و شش، به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸ حضور داشت. او از پانزدهم مرداد ماه سال نود و یک تا شانزدهم مرداد ماه سال نود و چهار نیز به عنوان شهردار ناحیه ۳ منطقه ۷ خدمتگزاری کرد.

محمد جواد خسروی به مدت ۱۰ ماه یعنی از دهم مهر ماه سال نود تا هشتم مرداد ماه سال نود و یک، در کسوت شهردار ناحیه ۵ منطقه هفت تهران حضور داشت و به اهالی این منطقه پایتخت، خدمتگزاری کرد.

همان طور که میبینیم، محمد جواد خسروی سابقه مدیریتی و فعالیت اجرایی در رده های مختلف شهرداری  پایتخت داشته و بیش از یک دهه تجربه نقش آفرینی در سمت های گوناگون دارد که برای فرصت آفرینی یک شهردار منطقه تهران، مناسب به نظر می رسد.

محمود جواد خسروی طبق اعلام ایلنا، موفق به دریافت دکترای شهرسازی  نیز شده است. علاوه  بر این ها، محمد جواد خسروی از روسای کمیته فرهنگی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز بود. سابقه فرماندهی حوزه ۱۷۹ شهید زین الدین با حکم فرماندهی سپاه محمد رسول الله (صلی) تهران نیز داشته و مشاور عالی امنیتی فرمانده بسیج شهید محلاتی سپاه تهران نیز به شمار می رود.

از دیگر سوابق محمد جواد خسروی شهردار جدید منطقه ۹ تهران می توان به مشاوره فرمانده بسیج ناحیه شهید بهشتی سپاه تهران نیز اشاره داشت. به هر حال تجارب آقای دکتر محمد جواد خسروی ،ترکیبی از فعالیت های امنیتی و شهرسازی و مدیریت شهری است که امیدواریم ظرفیت های مطلوبی برای ایشان به منظور خدمتگزاری به اهالی شریف محلات شهرداری منطقه ۹ پایتخت باشد.

ارتباط با دکتر محمد جواد خسروی

تا لحظه تنظیم این گزارش ،دکتر محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۹ تهران، صفحه اینستاگرامی یا توییتری فعالی در اختیار نداشت. امیدواریم به منظور تسریع و تسهیل تعامل ایشان با اهالی منطقه و هم چنین اطلاع رسانی پروژه های در دست انجام و پایان یافته این محدوده پایتخت، شاهد نقش آفرینی وی در فضای مجازی به منظور تکریم شهرداری دیجیتالی و شهروند مجازی باشیم.

برای ارتباط با دکتر محمد جواد خسروی می توانید به سایت Tehran.ir مراجعه کنید. جزییات سوابق و حقوق و دستمزد مشاوران و معاونان محمد جواد خسروی نیز در سامانه شفافیت شهرداری تهران در نشانی: shafaf.tehran.ir در دسترس است.

مخاطب گرامی

اگر نظر و  دیدگاهی درباره سوابق و تجارب محمد جواد خسروی، شهردار جدید منطقه ۹ تهران دارید یا از اهالی محلات محدوده این شهرداری پایتخت هستید، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید. لینک  این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که دارید به اطلاع اهالی و دوستان ساکن در منطقه قرار دهید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .