7

شهردار تهران در جریان ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به شورای شهر: وام به درد ما نمی‌خورد، نیازمند کمک‌های بلاعوض هستیم

  • کد خبر : 276412
  • 05 بهمن 1399 - 13:01
شهردار تهران در جریان ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به شورای شهر: وام به درد ما نمی‌خورد، نیازمند کمک‌های بلاعوض هستیم
حناچی گفت: بودجه سال بعد با رویکرد اجتماعی است.

به گزارش عصرشهروند، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را به شورای شهر ارائه داد.

شهردار تهران تصریح کرد: ابتدا باید به سال سختی که پشت سر گذاشتیم اشاره کنیم سال گذشته همین زمان علائم شیوع کرونا در کشور آغاز شد و از اسفند ماه در شرایط آماده باش قرار داشتیم.

وی ادامه داد: از همان روز‌های ابتدایی درگیر این بیماری بودیم و بیشترین آسیب را دیدیم. بسیاری از درآمد‌های عمومی شهر تهران در دوران کرونا تحت تاثیر قرارگرفت و حمل و نقل عمومی با ۳۰ درصد ظرفیت خود درحال خدمت رسانی است و مکان‌های ورزشی ما تعطیل هستند و مجموعه‌های بزرگی که وظیفه گردشگری دارند، تقریبا درحالت تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه ریالی از کمک‌های دولت استفاده نشده است، گفت: امیدواریم همانطور که به دستگاه‌های دولتی کمک بلاعوض داده می‌شود به شهرداری تهران هم کمک شود. وام به درد ما نمی‌خورد بلکه نیازمند کمک‌های بلاعوض هستیم.

شهردار تهران گفت: اولین بودجه قرن را ارسال کردیم و امیدواریم فصل جدیدی در شهرداری تهران ایجاد کنیم و اساسا تلاش کردیم بیشتر از نگاه‌های فیزیکی با نگاه اجتماعی و همکاری با مردم مشکلات لاینحل را حل کنیم.

وی با اشاره به رویکرد بودجه گفت: رویکرد آن اجتماعی است و در شرایطی که شهروندان به دلیل شرایط کرونا وضعیت سختی داشتند پیش‌بینی می‌شود، این اثرات در سال ۱۴۰۰ هم وجود داشته باشد و برهمین اساس باید تلاش کنیم.

حناچی با اشاره به مفاد این لایحه گفت: توسعه حمل و نقل عمومی توجه به محله‌هایی مانند هرندی دولاب خلازیر فرحزاد و اسلام‌آباد ده ونک شمیران نو و خاک سفید در این لایحه انجام می‌شود همچنین توسعه پروژه‌های محلی که از سال گذشته آغاز شده بود ادامه پیدا می‌کند و ارتقای سلامت شهروندان و ورزش آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است .

شهردار تهران ادامه داد: تحولات ساختاری در بودجه ۱۴۰۰ رخ داده است و ما سعی کرده‌ایم تا بار مالی تبصره‌ها را در بودجه لحاظ کنیم و در اجرای مقررات بالادستی ۱۱ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان در بودجه و کمک به شفافیت مالی و درآمد عوارض مالی در ردیف‌های اصلی قرار گرفته است و در خرید تجهیزات  آتش نشانی لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: بودجه اصلی ۴۷ هزار ۶۸۷ هزار میلیارد تومان است و بودجه تکمیلی ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد است و بودجه تکمیلی به ۳۲ پروژه خاص اختصاص دارد.

حناچی بیان کرد: احداث باغ راه حضرت فاطمه سلام الله و احداث پل آیت الله هاشمی و ۲۷ پروژه توسعه دیگر از جمله مواردی است که اگر به تصویب برسند می‌توانند توسعه پیدا کند.

شهردار تهران اظهار کرد: در حوزه درآمد‌ها ردیف مخصوص خود را گرفته اند. برای مثال اگر منافعی از پارکینگ‌ها به دست می‌آید برای توسعه خودشان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بستر مشارکت سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌های شهر و تکمیل پروژه‌های ناتمام به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حناچی در خصوص بهبود هزینه‌ها گفت: این میزان از ۳۸ به ۳۳ درصد کاهش یافته و سهم مصارف مالی از ۱۵ درصد به ۲۱ درصد افزایش یافته است. با این هدف که شهرداری تهران در پایان دوره بدهکار نباشد.

شهردار تهران بیان کرد: بودجه شهرداری به مناطق ۲۲ گانه تخصیص یافته و ارتقای قانون مداری، شفافیت و پیش بینی رویکرد اجتماعی و تعریف پروژه‌های توسعه محلی در این بودجه پیش بینی شده است و برای تحقق تهران شهری برای همه است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=276412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .