8

شورا: هزینه میلیاردی زاکانی در « عطر سیب » غیر قانونی است

  • کد خبر : 292497
  • 09 مرداد 1401 - 16:52
شورا: هزینه میلیاردی زاکانی در « عطر سیب » غیر قانونی است
در هشتاد و دومین جلسه شورا یک فوریت لایحه "مجوز هزینه کرد رویداد فرهنگی عطر سیب در سال ۱۴۰۱" با اکثریت آرا تصویب شد.  
  • ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفت : سال گذشته شهرداری تهران را برای برگزاری عطر سیب اجبار کردیم اما حالا همه کسانی که دستور دادند در مرجع قضایی پرونده دادند و درگیرند. علت آن این است که سازمان بازرسی به درستی می‌گوید که بدون مجوز شورا هزینه کردید.
  • مرتب مدیران شهروند و سازمان فرهنگی به ما پیام می دادند که شما به ما فشار آوردید که اجرا کنیم، امسال هم همان اتفاق افتاده است. فکر نکنید با این مصوبه مشکل حل می‌شود.
  •  نمایشگاه اجرا شده اما حالا به شهرداری مجوز می‌دهیم. تاریخش گذشته و هزینه شده و این مجوزها قبل از هزینه شدن باید از شورای اسلامی شهر تهران گرفته می‌شد. برای کسانی که زحمت کشیدند دردسر درست می‌کند. این موارد موضوعاتی نیستند که مدیران شهرداری اطلاع ندارند و خیلی روشن باید در بودجه شهرداری بیاید و قبل از هزینه‌کرد اجازه شورا را بگیرد.
  •  نرگس معدنی پور ؛رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی: رویداد فرهنگی عطر سیب یکی از این برنامه ها است که همه ساله برای ارائه خدمات به هیئات مذهبی برگزار می شود و این رویداد امروز تمام میشود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، در هشتاد و دومین جلسه شورا، یک فوریت لایحه “مجوز هزینه کرد رویداد فرهنگی عطر سیب در سال ۱۴۰۱” مورد بررسی اعضا قرار گرفت و چمران در این خصوص گفت: سال گذشته، محرم با آغاز کار شورای ششم همزمان بود و این درحالی بود که دوره گذشته شورا هم عطر سیب را در برنامه خود نداشت. لذا از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواستیم که به میدان بیاید و این مراسم با بودجه شهرداری وقت اجرا شد و امسال نیز درحال برگزاریست اما بودجه ای برای آن پیش بینی نشده است. لذا شهرداری این لایحه را به شورا ارائه کرده است تا میزان این بودجه مشخص شود.

حبیب کاشانی در این خصوص گفت: هم ما غفلت کردیم و عطر سیب را در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ نکردیم و حال روش درستی نیست که کار انجام شده و پس از پایان مبلغ ناچیزی بپردازیم. اما پیشنهاد می کنم برای حفظ وجهه شورا، با این یک فوریت موافقت کنید ولی امیدوارم این آخرین باری باشد که مجوز پس از انجام فعل صادر می شود.
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی بررسی لایحه “مجوز هزینه کرد رویداد فرهنگی عطر سیب در سال ۱۴۰۱” ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان، امام حسین (ع)  و یارانشان گفت:  با کمال تاسف جان باختن بیش از ۶۰ نفر از هموطنان عزیزمان به ویژه

هموطنانی که در همسایگی ما در امامزاده داوود جانشان را از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم.
او ادامه داد: تا کی قرار است این زنجیره آزمون و خطا در کشور ادامه یابد؟ ان شاالله که آخرین آن باشد و شاهد پیشگیری باشیم قبل از این که نیاز به درمان داشته باشیم و آرزوی ما و ملت ایران محقق گردد.
امانی گفت: سال گذشته ما شهرداری تهران را برای برگزاری عطر سیب اجبار کردیم اما حالا همه کسانی که دستور دادند، امضا کردند و چک دادند در مرجع قضایی پرونده دادند و یک سال است که درگیرند.  علت آن این است که سازمان بازرسی به درستی می‌گوید که بدون مجوز شورا هزینه کردید.

او خطاب به چمران گفت: من از شما خواستم که نامه بدهید اما نمی‌دانم نامه شما موثر واقع شد یا خیر و شاید هم حالا حل شده باشد اما تا یکی دو ماه گذشته مرتب مدیران شهروند و سازمان فرهنگی به ما پیام می دادند که شما به ما فشار آوردید که اجرا کنیم حالا ما پاسخ مرجع قضایی را می‌دهیم. امسال هم همان اتفاق افتاده است.  فکر نکنید با این مصوبه مشکل حل می‌شود.

امانی اضافه کرد: نمایشگاه اجرا شده اما حالا به شهرداری مجوز می‌دهیم. تاریخش گذشته و هزینه شده و این مجوزها قبل از هزینه شدن باید از شورای اسلامی شهر تهران گرفته می‌شد . برای کسانی که زحمت کشیدند دردسر درست می‌کند. این موارد موضوعاتی نیستند  که مدیران شهرداری اطلاع ندارند و خیلی روشن باید در بودجه شهرداری بیاید و قبل از هزینه‌کرد اجازه شورا را بگیرد.
در نهایت یک فوریت لایحه “مجوز هزینه کرد رویداد فرهنگی عطر سیب در سال ۱۴۰۱”  به رای گذاشته شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید .    منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=292497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .