12
الهام فخاری در گفت‌وگویی

ضرورت اختصاص بودجه کرونایی به گرمخانه‌ها برای استمرار خدمات اجتماعی

  • کد خبر : 257768
  • 29 خرداد 1399 - 8:13
ضرورت اختصاص بودجه کرونایی به گرمخانه‌ها برای استمرار خدمات اجتماعی
رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر ضرورت اختصاص بودجه کرونایی به گرمخانه‌ها برای استمرار خدمات اجتماعی به افراد بی سرپناه تاکید کرد.

عصر شهروند — الهام فخاری در گفت‌وگویی به وضعیت رسیدگی گرمخانه‌ها در شرایط شیوع کرونا پرداخت و گفت: پروتکل‌های بهداشتی از روز‌های اول در گرمخانه‌ها انجام می‌شد و در بیماری‌های مختلف هم غربالگری‌های متعددی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: گرمخانه‌ها فعالیتشان را به طور کامل انجام دادند و حتی به افراد اجازه داده شد که مراجعه کنندگان بدانند بتوانند مدت بیشتری را در گرمخانه‌ بمانند.

فخاری در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در گرمخانه‌ها تصریح کرد: بر اساس آماری که تا اینجا گرفتیم تاکنون مبتلا به کرونا نداشتیم و گزارشات تنها به ابتلای افراد به بیماری‌های خانواده سرماخوردگی بود که درمان افراد انجام شده است و خوشبختانه تاکنون ابتلا به کرونا نداشتیم و این دستاورد خوبی است.

وی ادامه داد: امکان ماندن این افراد در گرمخانه‌ها کمک کرد تا این محیط‌ها بتواند به عنوان یک محیط قرنطینه خانگی و سرپناه از آنان محافظت کند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به کمک‌های مالی انجام شده به گرمخانه‌ها در این خصوص تصریح کرد: نظر شورای شهر تهران در این مساله بر این بود که تمامی هزینه‌هایی که برای موارد دیگری پیش‌بینی شده به خدمات اجتماعی و پشتیبانی سوق داده شود و تمامی مراکز خدمات اجتماعی فعال باشند و خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: به هرحال نهاد‌های مدنی و مردمی همراه و پشتیبان بوده‌اند، اما در تامین بودجه‌ها تا امروز تلاش شده است که در پیشبرد هزینه‌ها با مشکلی مواجه نشویم و خلل و وقفه‌ای در خدمات بهداشتی و غذایی نداشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تا اینجا در وضعیت گرمخانه‌ها خوب مدیریت شده است و البته با توجه به اینکه این مراقبت باید مستمر باشد، باید استاندارد‌ها در این مرکز حفظ شود و ما هم پایش و ارزیابی لازم را بر این مساله داریم.

وی با بیان اینکه بودجه این مسائل مشخص شده است و تنها مساله این است که به خاطر شرایط کرونایی ملاحظات بیشتری در گرمخانه‌ها اعمال می‌شود که نیازمندی را تامین اقلام بهداشتی، مواد شوینده، ماسک و دستکش بیشتر می‌کند.

فخاری ادامه داد: خود افراد مراجعه کنندگان به گرمخانه‌ها هم به عنوان یک اعضای خانواده کمک کردند تا از انتقال بیشتر کرونا جلوگیری شود.

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: اکنون وضعیت گرمخانه‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارد و خدماتی که قبلا برای آن برنامه ریزی شده بود، موجب شد تا در چنین بحرانی گرمخانه‌ها بتوانند خدمات باکیفیتی را به مراجعه کنندگان ارائه کنند.

وی با اشاره به بسته شدن مراکز ماده ۱۶ و افزایش فشار کاری گرمخانه‌ها در این ایام تصریح کرد: انتظار می‌رود که از بودجه‌های ملی مرتبط با کرونا به گرمخانه‌ها اختصاص یابد تا این شرایط استمرار پیدا کند.

فخاری در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع کمک مهمی در جریان تثبیت افراد و جابه‌جایی و بازتاب اجتماعی و حتی از نظر رسانه‌ای است که در شرایطی که کشور ما تحریم است، خدمات اجتماعی در بحران کرونا قطع نشد و افراد سرپناه مناسبی داشتند. این خدمتی بود که از سوی شهرداری تهران انجام شد و موفقیت آمیز بود./منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=257768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .