1

علت اختلال در تامین آب اطراف تهران

  • کد خبر : 300565
  • 17 خرداد 1403 - 13:11
علت اختلال در تامین آب اطراف تهران
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اختلال و نارسایی آبرسانی در برخی شهرهای استان تهران ناشی از ورود موج گرمای ناگهانی به استان تهران بوده است چراکه تمامی سیستم‌های آبرسانی در استان تهران تا آن لحظه برای شرایط و دمای خنک و برداشت حداقل از منابع آب سطحی تنظیم شده بود.

به گزارش عصرشهروند، “حسام خسروی” افزود: با اقدام‌های فوری، تمامی سیستم‌های کنترل فشار شبکه روی وضعیت گرما و متناسب با دمای هوا تنظیم شد و هم‌اکنون در هیچ نقطه‌ای از پایتخت مشکلی در امر آبرسانی وجود ندارد.

خسروی به افت منابع آب زیرزمینی در محدوه غرب تهران به‌ویژه شهریار و بارگذاری سرریز جمعیت پایتخت در این محدوده اشاره کرد و گفت: با مجموعه اقدام‌های فوری که توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی روزهای اخیر صورت گرفته، هم‌اکنون مشکل افت فشار و اختلال در آبرسانی برطر ف شده و شبکه توزیع آب شهرستان شهریار در بسیاری از نقاط به حالت پایدار رسیده است.

وی در ادامه از اجرای پروژه‌های اضطراری طی دو هفته آینده در محدوده غرب استان تهران خبر داد و گفت: مطابق این برنامه، تا آنجا که امکان داشته است از منابع آب سطحی استفاده می‌کنیم و با اجرای پروژه‌های مهندسی مجدد پنج حلقه چاه، حفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید و وارد مدار کردن چهار حلقه چاه بخش کشاورزی با کیفیت بالا، به میزان قابل ملاحظه‌ای به منابع آب شرب با کیفیت آن محدده افزوده خواهد شد.

وی شناسایی و قطع انشعاب‌های غیرمجاز و محدودسازی انشعاب‌های با مصارف بالا را ازجمله اقدام‌های مهمی برشمرد که در محدوده غرب استان تهران برای پایداری تامین آب و مدیریت مصارف آب شرب اجرا می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی ۱۵ اکیپ فعال برای شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز در محدوده غرب استان تهران خبر داد و گفت: مصارف انشعاب‌های بزرگ نیز از طریق آموزش مدیریت مصرف کنترل خواهد شد.

وی در پایان بر لزوم مدیریت مصرف آب توسط شهروندان تاکید کرد و از پایتخت‌نشینان و ساکنان شهرهای مختلف استان تهران درخواست کرد: ۱۰ الی ۱۵ درصد در مصارف خود صرفه‌جویی و از مصارف غیرضروری پرهیز کنند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .