14
محمد مهدی تندگویان عضو اسبق شورای شهر تهران :

عملکرد مالی شهردار تهران باید شفاف باشد/ دخیل کردن مردم در امور شهری باعث پیشرفت شهر می شود

  • کد خبر : 282779
  • 19 تیر 1400 - 12:37
عملکرد مالی شهردار تهران باید شفاف باشد/ دخیل کردن مردم در امور شهری باعث پیشرفت شهر می شود
یک عضو اسبق شورای شهر تهران تاکید کرد: کسی که به عنوان شهردار تهران انتخاب می شود باید عملکرد مالی شفافی در رزومه اش داشته باشد و مدل زندگی اش را مردم بدانند. مردم به دنبال مدیر شفاف، اجرایی و با عملکرد رو به رشد و توسعه هستند.

به گزارش عصرشهروند، محمد مهدی تندگویان عضو اسبق شورای شهر تهران در گفت و گویی به شاخص های مهم در انتخاب شهردار تهران اشاره و خاطرنشان کرد: کسی که به عنوان شهردار تهران انتخاب می شود باید عملکرد مالی شفافی در رزومه اش داشته باشد و مدل زندگی اش را مردم بدانند. همچنین باید در طی دوران مدیریت شهردار تهران عملکرد مالی و شخصی ایشان باید تحت نظر قرار بگیرد.

او، تاکید کرد: اعضای شورای شهر منتخب مردم هستند و منتخبین مردم در انتخاب کاندیدایشان آزاد هستند. اما مردم به دنبال مدیر شفاف، اجرایی و با عملکرد رو به رشد و توسعه هستند. شهردار تهران باید بتواند مطالبات شهرداری تهران را از دولت بگیرد و درآمد پایدار ایجاد کند. شهردار و شهرداری یک منصب کاملا خدماتی است اما متاسفانه کسانیکه در این پست قرار می گیرند حس رییس جمهور شدن و پست های بالاتر می گیرند و این اشتباهی است که رخ داده است. شهردار باید کار خدماتی انجام دهد. شهردار تهران مسئول جمع آوری زباله شهر تهران، نگهداری پارک ها، فضای سبز و آلودگی هوا است. این جایگاه خدماتی چرا به پست و جایگاهی تبدیل شده که سیاسی و در حد رییس جمهور شدن به نظر می رسد؟

او با تاکید بر لزوم کسب درآمد پایدار برای شهرداری تهران، گفت: متاسفانه تاکنون برنامه ای برای کسب درآمد پایداری شهری در تهران نداشتیم. برخی درآمدها با زور قانون از مردم گرفته می شود مانند عوارض و مالیات ها. هنر شهردار تهران این است که میزان درآمدهایی که به اجبار مردم پرداخت می کنند را کمتر کند. همچنین میزان تراکم فروشی و ساخت و ساز را به شدت پایین بیاورد اما درآمدهای پایدار شهری ایجاد کند. درآمد حاصل از زباله های شهر تهران و تبدیل آن به ارزش افزوده و استفاده و بهره برداری از آن موضوعی است که در ۴۰ سال گذشته اتفاق نیفتاده است. درحالیکه درآمد حاصل از زباله های تهران رقم هنگفتی چون روزانه حدود ۷ هزار تن زباله تولید می شود و به راحتی با تکنولوژی های جدید می توانیم سالانه از این محل حدود ۷ یا ۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم.

این عضو اسبق شورای شهر تهران، ادامه داد: درآمدهای حاصل از تبلیغات بر روی تابلوهای شهری، مترو، تاکسیرانی و… موضوع دیگری است که تاکنون هیچ وقت شفاف نشده است. ما میزان تولید ثروت از انجام امور تبلیغاتی در شهر تهران را نمی دانیم بنابراین هر عددی که شهرداری اعلام می کند را می پذیریم. باید تبلیغات شهردرای تهران ارزش گذاری شود و سود حاصل از این کار بدست بیاید و شهردار تهران موظف شود آن درآمد را از محل تبلیغات تامین کند. همچنین باید میزان درآمد پایدار از شهروند، فرهنگسراها و نمایشگاه شهر آفتاب نیز اعلام شود.

تندگویان گفت: اگر درآمدهای شهر تهران مشخص شود دیگر لازم نیز مردم وارد عرصه خرید تراکم، ساخت و ساز و خام فروشی شوند تا بتوانیم شهر را اداره کنیم.

او با بیان اینکه دخیل کردن مردم در امور شهری باعث پیشرفت شهر می شود، تاکید کرد: وظیفه اصلی شورایاری ها دخیل کردن مردم در امور شهری بود. شورایاری ها باید به دنبال حضور مردم به عنوان نیروی کمکی و ذی نفع برای شهرداری و شهرداران بود که هم در پروژه های محلی و منطقه ای رای و نظرشان لحاظ شود و هم دارایی هایشان اعلام شود. اما شورایاری ها تا به امروزعملا خروجی به این صورت نداشتند. شورایاری ها تبدیل شدند به جایگاههایی که بخشی از روابط شخصیشان را با شهرداران محلات انجام می دهند یا مطالبات جزئی محله یا منطقه را به شهرداری اعلام می کنند.

این عضو اسبق شورای شهر تهران، گفت: دخیل کردن مردم در عرصه مدیریت شهری کمک شایانی به افزایش اعتماد عمومی می کند. یکی از راههای افزایش اعتماد عمومی مردم دخیل کردن ان جی اوها و تشکل های مردم نهاد شهری و ثمن ها است. شورای شهر در این خصوص مسئولیت مشخص دارد ولی از این تشکل های مردمی تنها بهره برداری مقطعی سیاسی شده است. در انتخابات اعضای شورا کمک هایی به ان جی او و تشکل های مردمی می شود اما بعد از انتخابات دیگر خبری از توجه به این سازمانهای مردم نهاد نیست. بنابراین تنها در رفتار سیاسی نگاهی به تشکل های مردم نهاد شهری می شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .