10

لابی زاکانی با دولت برای کاهش حقوق کارکنان قراردادی شهرداری

  • کد خبر : 290952
  • 25 اردیبهشت 1401 - 14:57
لابی زاکانی با دولت برای کاهش حقوق کارکنان قراردادی شهرداری
زاکانی شهردار تهران در تلاش است تا با رایزنی برای دریافت یک مصوبه اصلاحی از دولت، کارگران و کارکنان قراردادی شهرداری را از شمول افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد ۱۴۰۱ مستثنا کند.

به گزارش عصرشهروند،  پس از آنکه در بخشنامه اخیر دولت در خصوص افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دستگاههای اجرایی اشاره شده که “کارگران دولت” از افزایش پایه حقوق مصوب شورای عالی کار مستثنا می‌شوند، زاکانی تلاش دارد شهرداری تهران را هم به فهرست دستگاه‌های مستثنی شده اضافه کند.

اگر این تحرکات شهردار انقلابی و حامیان او در هیات وزیران به نتیجه برسد، به معنای آن است که حدود چهل هزار نیروی قراردادی شهرداری تهران باید به جای افزایش تقریبا ۵۰ درصدی، باید منتظر افزایش صرفا ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد خود در سال جاری باشند.

گفتنی است در هفته‌های گذشته، احکام کارگزینی برای پرسنل قراردادی شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای عالی کار صادر شده و در میز کار اینترنتی کارکنان قابل مشاهده بوده است.

اما گزارش رسیده به  شهرما حاکی است زاکانی پنجشنبه گذشته در جلسه‌ای به معاون منابع انسانی و مدیران کل وی اعلام کرده که برای صدور فیش‌های حقوقی اردیبهشت ماه دست نگه دارند، چرا که احتمالا این فیش‌ها با احکام جدید و افزایش صرفا ده درصدی صادر خواهد شد.

تصمیم اخیر شهردار تهران برای اجرا نکردم مصوبه شورای عالی کار در شرایطی پیگیری می‌شود که در سالهای گذشته همیشه حقوق و دستمزد نیروهای قراردادی منطبق با افزایش دستمزد سالانه کارگری که شورای عالی کار مصوب می‌کرد، افزایش می‌یافت.

تلاش شهردار برای محروم کردن پرسنل قراردادی از افزایش حقوق منطقی، هنوز با واکنشی از سوی اعضای شورای شهر روبه‌رو نشده است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=290952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .