7

#مازوت _نسوزانید در توییتر ترند شد  

  • کد خبر : 275409
  • 14 دی 1399 - 9:09
#مازوت _نسوزانید در توییتر ترند شد  
مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانجات باعث آلودگی هوای کلانشهر‌ها بویژه تهران شده است.

به گزارش عصرشهروند ، حالا کاربران توئیتری با ترند کردن هشتگ های مختلف علیه مصرف مازوت، خواستار عدم استفاده از این سوخت شدند.

یکی از کاربران توییتر دراینباره می‌نویسد: «یعنی همه این سال‌ها که طرح زوج و فرد می‌ذاشتی، طرح ترافیک را بزرگ‌تر می‌کردی، کار مردم را تعطیل می‌کردی و از مردم می‌خواستی که بیرون نیایند می‌دانستی که خودت داری مازوت می‌سوزانی؟»

کاربر دیگری هم می‌نویسد: «هر ماه یک هشتگ چه بکنید، چه نکنید! الان واقعا آقایان در حال مدیتریت هستند؟ پس چرا همه چیز را مردم باید یادآوری کنند؟ هنوز هشتگ واکسن بخرید تمام نشده که باید بگوییم مازوت نسوزانید»

محمد درویش کارشناس محیط زیست نیز با اشاره به این سخنان عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در حساب توییتری خود نوشت: «برگردان ساده سخن عیسی کلانتری مقام نخست محیط زیست مملکت:مجبور شدیم از ریه‌های ایرانیان به عنوان انبار‌های جدید ذخیره مازوت استفاده کنیم!»

عبدالله رمضانزاده فعال سیاسی نیز در حساب شخصی خود نوشت: «می‌گویند علت آلودگی هوای تهران مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌هاست. بعد مقام‌های دولتی پیشنهاد تعطیلی دو روزه همه کسب و کار‌های دولتی و خصوصی و ادارات را داده‌اند. طنز‌ای این شیرین‌تر! بی‌ربطی از این تلخ‌تر!»

یکی از کاربران توییتر نیز به طنز می‌نویسد: «شورای شهر تهران در یک طرح دو فوریتی برای حل مشکل آلودگی هوای تهران نام یک خیابان را به مازوت تغییر داد.»

یکی دیگر از کاربران توییتر هم می‌نویسد: «تهران در حال خفه شدن است. آلودگی هوا به سطح وحشتناکی رسیده و داخل آپارتمان‌های دربسته هم چشم‌ها می‌سوزد. این فرایند کشتار دسته جمعی را متوقف کنید و مازوت نسوزانید.

کاربر دیگری هم نوشت: «کاش می‌شد چند روزی از ایرانی بودنم استعفا بدم، ببینم زندگی معمولی و نرمال چه طعمی دارد! آب، خاک و هوا عناصر طبیعت را هم دارید از ما می‌گیرید؟ داریم خفه می‌شیم، مازوت نسوزانید» منبع

مازوت چیست؟

مازت یا نفت کوره و یا مازوت (به انگلیسی: Mazut) یکی از هیدروکربن‌های نفتی است که در مراحل پالایش نفت خام پس از نفتا و بنزین و نفت سفید بدست می‌آید و، چون سیاه رنگ است به نام نفت سیاه نیز خوانده می‌شود. این ماده ارزان‌ترین ماده سوختنی برای کوره‌ها، حمام‌ها و تنور نانوایی‌ها و موتور‌های دیزلی و برخی نیروگاه‌ها است.

مازوت کاربرد‌های بسیاری دارد. برای گرمایش خانه و مراکز تجارتی و صنعتی به کار برده می‌شود و سوخت کامیون ها، کشتی‌ها و بعضی از خوردو‌ها است، اما بسیار آلوده کننده و گران‌تر از سوخت گاز طبیعی به‌حساب می‌آید و اغلب به عنوان سوخت پشتیبان برای اوج گیری نیروگاه‌ها در مواردی که گاز طبیعی موجود نیست استفاده می‌شود.

با توجه به شرایط توپوگرافی و جغرافیایی تهران، این شهر به لحاظ طبیعی به دلیل محصور بودن در میان کوه‌ها امکان تخلیه دود و جابه جایی هوا را ندارد؛ بنابراین تنها راه حل برای جلوگیری از آلودگی مداوم هوا به‌ویژه در فصل سرد سال انجام قانون هوای پاک و اتخاذ تدابیری است که از بروز آلودگی هوا پیشگیری کند. چرا که قطعا تعطیلی تهران که امروز واجب می‌نماید تنها مسکنی موقت بوده و علاجی دائمی نیست. با استمرار وجود منابع متحرک و ثابت آلاینده هوا آلودگی باردیگر گلوی تهرانی‌ها را خواهد فشرد و در واقع آنچه باید مورد برنامه‌ریزی و تدبیر قرار گیرد سر و سامان دادن به فعالیت منابع آلاینده است.

شهرداری به جای گرفتن عوارض طرح ترافیک و کسب درآمد از این راه آنهم در شرایطی که منابع آلاینده‌ای مانند مازوت هوای تهران را آکنده کرده و تا کنون همه مسئولان شهری و استانی و کشوری نیز از آن مطلع بوده‌اند بهتر است به فکر راهی معقول و علمی برای غلبه بر مشکل آلودگی هوای پایتخت باشد. سازمان محیط زیست نیز به جای عجز و لابه و اقرار به گناه در برابر مردم وظیفه دارد که برای مازوت سوزی در تهران فکری کرده و راه حل مناسب را پیدا کند چرا که قطعا یکی از وظایف این سازمان عریض و طویل همین است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .