9

مترو تهران: واگن مخصوص آقایان نداریم

  • کد خبر : 293907
  • 06 آذر 1401 - 13:03
مترو تهران: واگن مخصوص آقایان نداریم
روابط عمومی مترو تهران در رابطه واکنش برخی از مسافران مرد مترو مبنی بر اینکه بانوان حق ورود به واگن‌های مختلط را ندارند، توضیح داد که «اصلاً چیزی به نام واگن آقایان وجود ندارد.»

به گزارش عصرشهروند، مدتی است بانوان نسبت به وقوع یک اتفاق ابراز نگرانی می‌کنند، اینکه چرا وقتی واگن ابتدایی و انتهایی قطار، مخصوص بانوان است، آقایان به‌خصوص در ساعات شلوغ و پر رفت‌وآمد، وارد این واگن‌ها می‌شوند؟ گفتگوها دراین‌باره گاهی به بحث هم کشیده می‌شود.

در هر رام قطار مترو یک و نیم واگن ابتدایی و یک و نیم واگن انتهایی یعنی مجموعاً سه واگن از هفت واگن قطار به بانوان اختصاص دارد. الباقی واگن‌ها واگن‌های «عمومی» یا به تعبیر جامعه همان واگن «مختلط» هستند. یعنی هم آقایان هم بانوان امکان استفاده از آن را دارند. اما یک و نیم واگن از هر طرف ابتدا و انتهایی قطار، ویژه بانوان است و آقایان نمی‌توانند از آن استفاده کنند. حتی در ایستگاه‌های مترو و خود قطارها هم علائم مرتبط با این موضوع مشخص و مدت‌هاست که نهادینه شده است. پیش از این هم برخی آقایان گاهی با حضور در این قسمت‌ها مورد انتقاد خانم‌ها قرار می‌گرفتند. حالا اما مدتی است برخی بانوان معتقدند برخی با آگاهی و تعمد و بسیار بیشتر از قبل وارد این واگن‌ها می‌شوند در حالیکه بانوان بسیاری به این موضوع انتقاد دارند. بانوانی که وقتی اعتراض و از حق دفاع می‌کنند معمولاً با این پاسخ اشتباه روبرو می‌شوند که: «اگر قرار نیست ما به این واگن بیاییم پس شما خانم‌ها هم حق ندارید، داخل واگن آقایان سوار شوید.»

پیگیری‌ها از روابط عمومی مترو تهران حاکی از این است که اصلاً چیزی به نام واگن آقایان وجود ندارد. یک و نیم واگن ابتدایی قطار از هر طرف ویژه بانوان است و چهار واگن دیگر از مجموع ۷ واگن قطار، عمومی. در قطار خط ۵ مترو تهران که قدیمی‌ترین خط متروست هم هر رام قطار ۹واگن دارد، دو واگن بیشتر از قطارهای بقیه خطوط.  به جز یک و نیم واگن ابتدایی از هرطرف قطار، الباقی واگن عمومی یعنی هم برای آقایان هم بانوان است.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=293907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .