9

درباره سید محمدرضا موسوی ؛ شهردار منطقه ۱۱ تهران

  • کد خبر : 286871
  • 10 مهر 1400 - 14:52
درباره سید محمدرضا موسوی ؛ شهردار منطقه ۱۱ تهران
در این گزارش ، نگاهی داریم به سوابق مهندس سید محمدرضا موسوی ، شهردار منطقه ۱۱ تهران

سید محمدرضا موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران شد. دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهر ۱۴۰۰ شمسی، سید محمد موسوی را جایگزین دکتر نصراله آبادیان در شهرداری منطقه یازده پایتخت کرد. سید محمدرضا موسوی ، پیش تر معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ تهران و شهرداری منطقه ۲۱ نیز بود.

در گزارش امروز عصرشهروند ، نگاهی داریم به سوابق مهندس سید محمدرضا موسوی ، شهردار منطقه ۱۱ تهران و مروری داریم به محلات و ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی و هنری محدوده شهرداری منطقه یازده پایتخت. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و  دیدگاهی درباره این منطقه پایتخت دارید ،مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید .

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : اخبار شهرداری تهران

شهرداری منطقه ۱۱ کجاست ؟

شهرداری منطقه یازده را نگین گردشگری تهران می توان نام نهاد . مرکز شهر قرار گرفته و از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان وحدت اسلامی و حافظ و از جنوب به راه آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان شهید نواب و میدان حق شناس محدود می شود.

یکی از مهم ترین مناطق شهری بوده چون مراکز سیاسی و امنیتی از جمله : بیت رهبری ، نهاد ریاست جمهوری ، شورای نگهبان ، شورای عالی امنیت ملی ، سازمان بازرسی کل کشور و بسیاری از سفارت خانه های اروپایی در این منطقه واقع شده اند . موزه مقدم ( گرانترین خانه ایران) و ده ها گالری و بازار و موزه و سینما و پارک در این منطقه پایتخت قرار دارد .

محلات شهرداری منطقه ۱۱ که مهندس سید محمد موسوی در مدت تصدی این سمت، بایستی نسبت به ارتقا ظرفیت های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی و هنری و گردشگری آن اقدام کند عبارتند از :

  • –          محله آگاهی
  • –          محله اسکندری
  • –          محله امیریه
  • –          محله انبار نفت
  • –          محله انقلاب
  • –          محله جمهوری
  • –          محله حر
  • –          محله حشمت الدوله
  • –          محله راه آهن
  • –          محله سلامت
  • –          محله شیخ هادی
  • –          محله عباسی
  • –          محله فروزش
  • –          محله قلمستان
  • –          محله مخصوص
  • –          محله منیریه
  • –          محله هلال احمر

کوچه لولاگر، تئاتر شهر (پایتخت تئاتر ایران) ،موزه ثبت احوال، مسجد و مدرسه مشیرالدوله و عمارت تیمورتاس از دیگر ظرفیت های گردشگری و هنری فاخر این منظقه شهرداری پایتخت به شمار می رود که گزینه های خوبی برای گردشگری شهری در دوران پسا کرونا پایتخت معرفی شده است.

علاوه بر این ها، موزه علوم وفناوری ایران ،موزه ملی ایران، موزه دفاع مقدس، موزه نقشه تهران، موزه بانک ملی ایران ،موزه جواهرات ملی ایران، موزه ملک، موزه ارتباطات، موزه  رضا عباسی و موزه آبگینه، از پر افتخار ترین و معروف ترین موزه های ایران بوده که همگی در محدوده شهرداری منطقه یازده واقع شده است و امیدواریم سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران بتواند برای رونق گردشگری این منطقه با این ظرفیت های بکر، بیش از پیش اهتمام ورزند.

شماری از پر تردد ترین ایستگاه های مترو تهران نیز در این محدوده واقع شده است که عبارتند از :

ایستگاه مترو شهید نواب صفوی، ایستگاه مترو رودکی، ایستگاه مترو تئاتر شهر، ایستگاه مترو جوادیه، ایستگاه مترو حسن آباد، ایستگاه مترو دانشگاه امام علی، ایستگاه مترو راه آهن، ایستگاه مترو منیریه، ایستگاه مترو میدان حر، ایستگاه مترو هلال احمر.

نگین گردشگری پایتخت مثل مناطق ۱۰ و۱۷، بافت فرسوده بسیاری دارد. ۱۲۲۳ هکتار محدوده شهرداری منطقه ۱۱ سبب شده که هم تراکم جمعیت بالایی در آن ساکن باشد و هم بخشی از بافت فرسوده و نیاز به نوسازی و بازسازی پایتخت در این منطقه شهری واقع شود. ۱۹ محله و ۴ ناحیه در شهرداری منطقه ۱۱ در زمان مدیریت دکتر سید محمدرضا موسوی بایستی در مسیر بهتری از نظر ساماندهی و نوسازی بناهای فرسوده و ظرفیت های شهری و حمل و نقل قرار بگیرند.

به دلیل این که مناطق درمانی و تفریحی و آموزشی و هنری و گردشگری و گالری گردی مطرح تهران در این محدوده واقع شده است، به خصوص مراکز تجاری و اداری و سیاسی معروف لذا این بخش پایتخت باید به صورت کلان نگاه شود و به عنوان قلب گردشگری پایتخت نگریسته شود.

سوابق سید محمدرضا موسوی

سید محمدرضا موسوی ، معاونت فنی و عمرانی منطقه ۳ تهران را در کارنامه دارد. او بیش از دو دهه سابقه فعالیت در شهرداری پایتخت داشته و مدرک  فوق  لیسانس مهندسی طراحی محیط زیست از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات را کسب کرده است. وی از بیست و سوم دی ماه سال نود و هشت تا پیش از انتصاب به سمت شهردار منطقه ۱۱، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ در شمال تهران بود.

حکم حقوق سید محمدرضا موسوی ،  ۸۹ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۹۴ ریال بود. ایشان از چهارم شهریور ماه سال هشتاد و هشت تا خرداد سال ۱۳۹۳، به عنوان شهردار ناحیه ۲ منطقه ۳ شهرداری تهران نیز فعالیت کرد. وی سابقه معاونت امور شهری و فضای سبز منطق ۳ را نیز در کارنامه دارد.

همان طور که مشاهده می کنید، مهندس سید محمدرضا موسوی ، پیش از حضور در شهرداری منطقه ۱۱ تهران، سابقه نقش آفرینی در حوزه های مدیریت شهری و برنامه ریزی منطقه ۳ را نیز در کارنامه داشت. مهندس سید محمدرضا موسوی ، کارشناسی ارشد مهندسی عمران با گرایش سازه از دانشگاه صنعتی شریف نیز دارد.

ارتباط با دکتر سید محمدرضا موسوی

در زمان تنظیم این گزارش، شاهد حضور صفحه فعال دکتر سید محمدرضا موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران در شبکه های اجتماعی نبودیم. امیدواریم ایشان برای تعامل بهتر و بیش تر با همشهری های ساکن این محدوده، حضور فعالی در شبکه های اجتماعی داخلی و بین المللی را همان طور که شهردار تهران در دستور کار دارند، در نظر داشته باشند. برای تعامل با شهردار منطقه ۱۱ به Tehran.ir مراجعه کنید.

جزییات سوابق و حقوق همکاران سید محمدرضا موسوی در شهرداری منطقه ۱۱ را در سامانه شفافیت شهرداری تهران در نشانی: shafaf.tehran.ir مشاهده کنید.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های سید محمدرضا موسوی در شهرداری منطقه ۳ و ۲۱ تهران دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

عصرشهروند برای سید محمدرضا موسوی و همکاران گرامی ایشان در شهرداری منطقه ده تهران، آرزوی توفیق و موفقیت داریم.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام اقای موسوی شهردارمنطقه ۱۱ تهران استدعا میگردد به بافت های فرسوده مسکونی هم رسیدگی نمایید الن ساختمان ما حد.دا مال۴۵ سال پیش است فرسوده گشته همه همسایگان چندین سال است اماده تخریب هستم ولی یکی از همسایگان کار شکنی میکنند تمنا میشود دستور فرمایید کارشناس بیاید ووضع مجتمع را ببیند ودستور تخریب داده شود شاید زور جنابعالی باعث شود ایشان هم کوتاه بیاید واینجا را بسازیم تا اخر عمردعاگوخواهیم بود جمهوری جمالزاده جنوبی کوچه وزیری پلاک ۵ تراخدا نگذارید حادثه متروپل ابادان هم اینجا بوقوع بپیونددچشم به دستور جنابعای هستیم چند سال پیش هم نامه امد که اینجا بافت فرسوده است ولی هردوبارنامه شهرداری گم شد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .