6

سوابق سید محمد ناظم رضوی ؛ شهردار منطقه ۲۰ تهران

  • کد خبر : 286835
  • 05 آبان 1400 - 15:42
سوابق سید محمد ناظم رضوی ؛ شهردار منطقه ۲۰ تهران
در این گفتار عصرشهروند در ادامه سلسله مطالب معرفی شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران، نگاهی داریم به سوابق و تجارب سید محمد ناظم رضوی شهردار جدید منطقه بیست تهران.

سید محمد ناظم رضوی ،شهردار منطقه ۲۰ تهران شد. دکتر علیرضا زاکانی، شهردار جدید پایتخت در سال ۱۴۰۰ ، سید محمد ناظم رضوی را به شهرداری منطقه بیست تهران تا مهر ۱۴۰۱ منصوب کرد. ایشان ۱۷ سال سابقه فعالیت در شهرداری داشته و وضعیت استخدام رسمی دارد. سید محمد ناظم رضوی، فوق لیسانس عمران گرایش  راه و ترابری داشته و پیش تر، معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۷ در اختیار داشت. او شهردار سابق سمنان و کاشان نیز بود.

در این گفتار عصرشهروند در ادامه سلسله مطالب معرفی شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران، نگاهی داریم به سوابق و تجارب سید محمد ناظم رضوی شهردار جدید منطقه بیست تهران. اگر شما مخاطب گرامی ،همکار سید محمد ناظم رضوی بودید یا ساکن محلات محدوده منطقه بیست تهران می باشید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار  به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با معاونین شهردار تهران در سال ۱۴۰۰ آشنا شوید

منطقه ۲۰ تهران کجاست ؟

شهرداری  منطقه بیست تهران یکی از مناطق بیست و دو گانه پایتخت است. در جنوبی ترین نقطه تهران واقع شده  است و انجا را به عنوان شهر ری می شناسیم. یکی  از معروف ترین و قدیمی ترین نقاط پایتخت که  یکی از مقصدهای معروف گردشگری مذهبی نیز به شمار می رود.

شهر ری از کهن ترین شهرهای جهان است. تاریخ پیدایش آن  به اقوام آریایی در هزاران سال  پیش باز می گردد. شهرت اصلی شهر ری در شهرداری منطقه ۲۰، وجود بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی است. شهر ری را باید مادر تهران نامید و نام تهران نیز به نوعی، الهام از آن بوده است.

شهر ری با اینکه ظرفیت های اقتصادی و گردشگری خوبی دارد ،اما از مناطق همچنان محروم  پایتخت بوده و آلام مردمانش بسیار  است و امیدواریم سید محمد ناظم رضوی و همکارانش زحمتکش وی در شهرداری  منطقه بیست برای زدودن غبار محرومیت از چهره این منطقه پایتخت، اقدامات شایسته وبایسته ای در دستور کار خود قرار دهند.

سی و پنج هکتار از بافت فرسوده پایتخت ایران در محدوده شهرداری منطقه بیست واقع شده است که نیاز به نوسازی وبازسازی دارد. یعنی ۴ درصد از کل بافت های  فرسوده این کلانشهر دودآلود در نیمه دوم سال، در محدوده شهرداری منطقه بیست قرار گرفته و این یعنی مدیریت بحران تهران و پدافند غیرعامل، بایستی برای برون رفت از  این چالش مهم، اقدامات ویژه در دستور کار قرار دهند.

البته در سال نود و شش، روابط عمومی شهرداری بیست اعلام کرد که برای رونق و ایجاد انگیزه درمحلاتی که بافت فرسوده وجود دارد، تسهیلاتی با تخفیف ۱۰۰ درصدی اعطا میشود.

برای آشنایی با این منطقه، به  سایت  region20.tehran.ir مراجعه کنید.از تجریش، شمال تهران می توان ظرف ۴۵ دقیقه با خط یک مترو تهران، عازم  شهر ری شد.  آنهم با چند هزار تومان! شهرداری منطقه ۲۰، دارای ۷ ناحیه  است. محلات معروفش که بعضا ایستگاه های مترو نیز  مزین به این نام شده است به شرح زیر می باشد:

  • –          محله دولت آباد
  • –          محله جوانمرد قصاب
  • –          محله سیزده آبان
  • –          محله شهادت
  • –          محله صفاییه
  • –          محله منصوریه و منگل
  • –          محله ابن بابویه (محل مزار جهان پهلوان غلام رضا تختی)
  • –          محله دیلمان
  • –          محله  حمزه  آباد
  • –          محله فیروزآبادی
  • –          محله اقدسیه
  • –          محله سرتخت
  • –          محله استخر
  • –          محله علائین
  • –          محله نفرآباد
  • –          محله  ولی  آباد
  • –          محله  تقی آباد
  • –          محله  بهشتی
  • –          محله عباس آباد

محلات متعدد و بزرگ شهر ری، نیازمند ارتقا ظرفیت های آموزشی، فرهنگی، هنری و بهداشتی و توسعه زیر ساخت های شهری بوده تا در تهران پسا کرونا و در عصر ۱۴۰۰ شمسی، بتوان از پتانسیل این منطقه جنوبی پر تردد شهر، بیش از پیش بهره مند شد.

سوابق سید محمد ناظم رضوی

همان طور که در ابتدای گفتار گفتیم، سید محمد ناظم رضوی در مهر ماه سال ۱۴۰۰ شمسی به ریاست شهرداری منطقه بیست تهران منصوب شد. وی، فوق لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر تهران دارد و مبلغ حکم ایشان بر اساس آنچه در سامانه شفافیت شهرداری تهران اعلام شده  است، ۵۴ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۵۵۰ ریال می باشد.

پیش از حضور سید محمد ناظم رضوی در شهرداری منطقه بیست پایتخت، ایشان معاونت فنی و عمرانی منطقه هفده را در اختیا رداشت. ایشان از پانزدهم مرداد سال نود و یک تا اول مهر سال نود و دو، قائم مقام  شهردار منطقه ۱۰ بود.

سید محمد ناظم رضوی از جمله شهرداران مناطق بیست و دو گانه پایتخت محسوب می شود که در زمان زمامداری علیرضا زاکانی شهردار پایتخت در سال ۱۴۰۰ شمسی، سابقه شهرداری در استان های مختلف کشور را نیز در کارنامه دارد.

سید محمد ناظم رضوی، متولد سال پنجاه و شش در شهر کاشان است. او یک کاشانی است و در سمنان و کاشان نیز شهردار بوده است. این جوان دهه پنجاهی، سابقه معاونت سازمان بازرسی شهرداری تهران را نیز درکارنامه خود دارد. وی در سال ۹۶ سکاندار شهرداری شهر سمنان شد و سپس با انتخاب علیرضا زاکانی، شهردار شهرری در منطقه  بیست شد.

سید محمد ناظم رضوی، فرزند سید مهدی ناظم رضوی است که ایشان را پیش تر به عنوان شهردار موفق کاشان می شناختیم. پدرش سابقه عضویت در شورای شهر کاشان را نیز در کارنامه دارد. ایشان جوان ترین شهردار شهر  تاریخی کاشان بود و پس از آن به  شهرداری سمنان رفت.

سید محمد ناظم رضوی، کارشناسی عمران خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد. سپس مدرک کارشناسی ارشد عمران را در گرایش راه و ترابری از دانشگاه پلی تکنیک گرفت. وی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز درجه کارشناسی ارشد شهرسازی گرفت. او اخیرا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان نیز موفق به دریافت مدرک دکترا در رشته شهرسازی شده  است.

سید محمد ناظم رضوی یکی از شهرداران پر افتخار مناطق ۲۲ گانه پایتخت نیز به  شمار می رود. ایشان مدال شهروند جهانی را از سازمان شهروندان جهانی دریافت کرد. هم چنین جایزه جهانی خشت طلایی تهران را به منظور ایجاد مسیر سلامت از مزرعه تا سفره بدست آورد.

دریافت جایزه ملی شهردار برگزیده  جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری از دیگر افتخارات دکتر سید محمد ناظم رضوی است. دریافت گواهینامه  سطح یک سیستم مدیریت صداقت و دریافت رتبه برتر در مراسم جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سال نود و پنج، برگی زرین از کارنامه سید محمد ناظم رضوی است. ایشان در همایش بین المللی اقتصاد شهری با محوریت اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید آیت الله خامنه ای (رهبر معظم انقلاب اسلامی) است، موفق به دریافت تندیس توسعه اقتصاد شهری گردید.

برای اطلاع از سوابق و دیدگاه ها و برنامه های پیشین و آینده سید محمد ناظم رضوی و هم چنین ارتباط با ایشان می توانید به سایت اینترنتی سید محمد ناظم رضوی در نشانی: nazemrazavi.ir مراجعه کنید. او از  معدود مدیران و شهرداران مناطق بیست و دوگانه  پایتخت است که سایت اینترنتی دارد وامیدواریم دیگر مدیران شهرداری نیز حداقل در شبکه های اجتماعی، حضور فعالی داشته باشند.

سید محمد ناظم رضوی در شبکه های اجتماعی

در زمان تنظیم این گزارش، سید محمد ناظم رضوی در اینستاگرام یا توییتر مثل شهردار تهران، حضور فعالی دارد و امیدواریم به  منظور تسریع و تسهیل تعامل سید محمد ناظم رضوی با شهروندان پایتخت، شاهد نقش آفرینی بیش تر وی در شبکه های اجتماعی داخلی و بین المللی باشیم.

اینستاگرام  سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه بیست تهران در نشانی: @nazemrazavi.ir در دسترس است و ایشان در پاییز ۱۴۰۰ بیش از ۱۴۰۰ دنبال کننده داشت.  اطلاع رسانی برنامه های فعلی و آینده شهرداری این محدوده تهران خوب است که در اینستاگرام سید محمد ناظم رضوی بازتاب های خوبی داشته باشد و با نظرات و فیدبک های هموطنان ساکن این  محدوده نیز  همراه شود.

ارتباط با سید محمد ناظم رضو

برای ارتباط با سید محمد ناظم رضوی می توانید به سایت Tehran.ir مراجعه کرده و برای اطلاع از سوابق  و دستمزد مدیران و معاونان شهرداری منطقه ۲۰ به سامانه شفافیت شهرداری در نشانی: shafaf.tehran.ir مراجعه کنید.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره سوابق و تجارب سید محمد ناظم رضوی در تهران و سمنان و کاشان دارید یا ساکن شهرری هستید و انتقاد یا پیشنهادی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک  این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع ساکنان شهر ری برسانید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .