2

مرغداران مقصر گرانی گوشت مرغ هستند

  • کد خبر : 104111
  • 10 مرداد 1398 - 9:03
مرغداران مقصر گرانی گوشت مرغ هستند

در حالیکه بر اساس جدیدترین مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید حداکثر ۱۲ هزار و ۹۶۱ تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد، هم‌اکنون این محصول پروتئینی در بازار به قیمت حدود ۱۷ هزار تومان هم فروخته می‌شود. در این رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی معتقد است که مرغداران مقصر گرانی گوشت مرغ هستند و با نرخ‌های آنان، قیمت منطقی این محصول در بازار ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اوایل خرداد ماه بود که قیمت جدید گوشت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد که براساس آن هر قطعه جوجه یک‌روزه در مبادی تحویل باید ۲۵۶۷ تومان فروخته شود، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۸۸۰۵ تومان، هر کیلوگرم گوشت مرغ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۴۶ تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان حداکثر باید ۱۲ هزار و ۹۶۱ تومان باشد.

این در حالی است که هم‌اکنون در بازار، گوشت مرغ کیلویی حدود ۱۷ هزار تومان هم فروخته می‌شود و به نظر می‌رسد که کسی نیست بر بازار این محصول پروتئینی پرمصرف نظارت کند.

در این رابطه مهدی یوسف‌خانی – رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی – به ایسنا گفت: مقصر گرانی گوشت مرغ، مرغداران هستند؛ چرا که بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده در مرغداری باید ۸۸۰۵ تومان فروخته شود که مغازه‌دار بتواند آن را از کشتارگاه ۱۲ هزار تومان تهیه کند و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به مردم بفروشد اما مرغداران محصول خود را کیلویی ۱۱ هزار تومان می‌فروشند و با این قیمت، نرخ منطقی برای گوشت مرغ در بازار مصرف کیلویی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است نه ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان!

وی افزود: مقصر گرانی گوشت مرغ مرغداران هستند اما اگر واحد صنفی که محصولات پروتئینی می‌فروشد، گوشت مرغ را با این نرخ‌ها بالاتر از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشد، مرتکب گران‌فروشی شده و باید با آن برخورد شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اتحادیه با واحدهای صنفی گران‌فروش برخورد نمی‌کند، گفت: ما دو بازرس در اتحادیه داریم و اتاق اصناف ۲۰۰ بازرس؛ بنابراین وظیفه اصلی بازرسی و نظارت بر بازار بر عهده اتاق اصناف است و اتحادیه در حد توان خود می‌تواند نظارت کند.

یوسف‌خانی گفت: مردم در صورت مشاهده گران‌فروشی با شماره تلفن ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت یا شماره تماس ۷۷۶۲۳۹۳۱ بازرسی اتاق اصناف تماس بگیرند تا با واحد صنفی متخلف برخورد شود.

ایسنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=104111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .