19

سوابق مسعود رنجبریان ، شهردار منطقه ۶ تهران

  • کد خبر : 286855
  • 10 مهر 1400 - 17:30
سوابق مسعود رنجبریان ، شهردار منطقه ۶ تهران
در این گفتار، نگاهی داریم به سوابق و تجارب مهندس مسعود رنجبریان.

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ تهران است. ایشان مهر ماه سال ۱۴۰۰ با حکم دکتر علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت، به عنوان شهردار منطقه شش معرفی شد. مسعود رنجبریان قبلا، شهردار منطقه ۸ بود که جای خود را به مهندس فاطمه تنهایی داد تا نخستین شهردار زن پایتخت در دوران مدیریت زاکانی بر شهرداری پایتخت باشد.

در این گفتار، نگاهی داریم به سوابق و تجارب مهندس مسعود رنجبریان. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره تجارب مسعود رنجبریان شهردار منطقه شش دارید یا ساکن یکی از محلات  این  محدوده شهرداری هستید، دیدگاههای خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با معاونین شهردار تهران در سال ۱۴۰۰ آشنا شوید

شهرداری منطقه ۶ کجاست ؟

شهرداری منطقه شش یکی از مناطق بیست و دو گانه کلانشهر دود آلود پایتخت است. در مرکز شهر واقع شده و رتبه ۴ توسعه یافتگی را در سال های اخیر از آن خود کرده است. به نوعی در قالب پایتخت بوده و منطقه ۲ و ۳ و ۱۱ و ۱۲ و هفت، از مناطق هم جوار شهرداری منطقه شش تهران به شمار می رود.

این منطقه از شمال، به اتوبان شهید همت و از غربش به اتوبان شهید چمران و از شرق به اتوبان شهید مدرس و خیابان شهید مفتح و از جنوبش به خیابان انقلاب تهران محصور شده است. ۳٫۳ درصد کل مساحت تهران در این محدوده قرار دارد. شهرداری منطقه شش دارای ۱۴ محله و شش ناحیه است. بافت جمعیتی متراکم و متنوع داشته و برخی از معروف ترین مراکز فرهنگی و هنری و فاهی پایتخت را در خود جای داده است.

دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی پلی تکنیک، دانشگاه اقتصاد علامه و دانشکده مدیریت خوارزمی در این محدوده قرار دارند. محلات معروف شهرداری منطقه شش  که مسعود رنجبریان برای توسعه ظرفیت های فرهنگی و آموزشی و عمرانی آن باید کارهای بسیاری در دستور کار قرار دهد عبارتند از:

  • –          محله امیرآباد
  • –          محله ایرانشهر
  • –          محله بهجت آباد
  • –          محله جمالزاده
  • –          محله جهاد
  • –          محله دانشگاه تهران
  • –          محله نصرت
  • –          محله ساعی
  • –          محله سنایی
  • –          محله فاطمی
  • –          محله قرل قلعه
  • –          محله کشاورز
  • –          محله نظامی گنجوی
  • –          محله والفجر
  • –          محله ولیعصر
  • –          محله یوسف آباد

مثل منطقه ۳ شهرداری تهران که یکی از برترین مراکز آموزشی و فرهنگی پایتخت (باغ کتاب) را در خود جای داده است، منطقه شش نیز ظرفیت های فرهنگی و آموزشی ممتازی دارد که فرهنگسرای سرو و فرهنگسرای شفق و خانه فرهنگ گل ها و خانه موزه دکتر شریعتی از آن جمله است. این جا باید در دوران مدیریت مسعود رنجبریان، پاتوق بیش تر اهالی فرهنگ و هنر به خصوص دانش اموزان ساکن این محدوده پایتخت شود.

بیش از ۱۰ سینمای معروف پایتخت در محدوده شهرداری منطقه شش واقع شده است و به نظر می رسد شهرداری تهران بایستی برای رونق فعالیت این مراکز فرهنگی و هنری، بیش از پیش تلاش کند و برنامه های خلاقانه ای را در دستور کار قرار دهد که دعوت از هنرمندان و برنامه های شب شعر و خاطره با هنرمندان، از  آن جمله است.

مساله ساماندهی حمل و نقل و هم چنین نوسازی و باسازی بافت فرسوده در محدوده شهرداری منطقه شش از جمله درخواست های همیشگی شهروندان ساکن این محدوده است که امیدواریم مسعود رنجبریان برای این چالش ها، برنامه جدی داشته باشد.

چندایستگاه مترو مهم تهران نیز که بسیار پر تردد هستند در این محدوده قرار دارد: ایستگاه مترو طالقانی، ایستگاه مترو توحید، ایستگاه مترو فردوسی ،ایستگاه مترو میدان ولیعصر، ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی، ایستگاه مترو میدان جهاد، ایستگاه مترو میرزای شیرازی، ایستگاه مترو شهدای هفت تیر ، ایستگاه مترو دوازده دولت و ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس.

سوابق مهندس مسعود رنجبریان

بر اساس اطلاعاتی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شده است، مهندس مسعود رنجبریان به عنوان شهردار جدید منطقه شش تهران، دارای بیش از بیست و شش سال سابقه خدمتگذاری موفق در مجموعه شهرداری پایتخت می باشد. ایشان دارای قرارداد رسمی بوده و مثل محمود کلهری، شهردار منطقه ۵، استخدام قراردادی نیست.

مسعود رنجبریان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت امور شهری از دانشگاه علم و صنعت ایران بوده و از علم  و صنعتی های شهرداری تهران محسوب می شود. شهردار منطقه ۲ نیز دانش اموخته دانشگاه علم و صنعت است. مبلغ حکم استخدامی ایشان، ۱۰۸ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۲۹۴ ریال اعلام شده است.

مهندس مسعود رنجبریان پیش از انتصاب به عنوان شهردار منطقه شش تهران، از اول فروردین ۱۴۰۰ تا هفتم مهر ۱۴۰۰ به عنوان شهردار منطقه هشت نقش آفرینی کرده بود. شهرداری منطقه هشت تهران به مهندس فاطمه تنهایی رسید که اولین شهردار زن در دوران مدیریت دکتر علیرضا زاکانی می باشد.

مسعود رنجبریان شهردار منطقه شش تهران، از سیزدهم مرداد ماه سال نود و هفت تا چهارم اسفند ماه سال نود و هفت، به عنوان سرپرست اداره کل امور اجرایی کمیسیون ماده صد شهرداری تهران فعالیت می کرد. ایشان از دوازدهم خرداد ماه سال نود و چهار تا چهاردهم مرداد سال نود و هفت به عنوان قائم  مقام معاون شهرسازی و معماری نیز فعالیت کرده بود.

مسعود رنجبریان از سوم مرداد ماه سال نود و یک تا یازدهم آبان سال نود و دو به عنوان قائم مقام شهرداری منطقه ۱۲ نقش آفرینی داشت.

در واقع مسعود رنجبریان، یکی از انتصاب های جدید علیرضا زاکانی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شمسی است که دارای سوابق ارزنده مدیریتی و اجرایی در امور مدیریت شهری می باشد. در شهرداری منطقه ۸ و منطقه ۱۵ فعالیت کرده و با مسائل مالی و اداری و برنامه ریزی و توسعه شهری و حمل و نقل و ترافیک نیز آشنایی کافی دارد.

مسعود رنجبریان در شبکه های اجتماعی

در لحظه تنظیم این گزارش، مهندس  مسعود رنجبریان به عنوان شهردار منطقه شش تهران، صفحه فعالی در شبکه های اجتماعی داخلی و بین المللی نداشتند. امیدواریم برای تسریع و تسهیل تعامل شهروندان ساکن این منطقه با شهردار منطقه شش و هم چنین گزارش دهی دیجیتالی از روند پروژه های انجام شده و در دست انجام این محدوده پایتخت، شاهد نقش آفرینی مسعود رنجبریان در اینستاگرام و توییتر مثل روش اطلاع رسانی دکتر زاکانی باشیم.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره سوابق و تجارب مهندس مسعود رنجبریان دارید یا پیشنهاد یا انتقادی به مدیریت شهرداری در محدوده شهرداری منطقه شش دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. برای ارتباط با مسعود رنجبریان از نشانی: Tehran.ir استفاده کنید و برای آشنایی با سوابق و حقوق همکاران و معاونان مسعود رنجبریان به سایت: shafaf.tehran.ir مراجعه کنید.

عصرشهروند برای مسعود رنجبریان و همکارانش در شهرداری پایتخت آرزوی توفیق دارد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .