14

مهدی بابایی : احکام منتج به حفظ و صیانت از شهروندان را جدی بگیرید

  • کد خبر : 288078
  • 05 دی 1400 - 15:32
مهدی بابایی : احکام منتج به حفظ و صیانت از شهروندان را جدی بگیرید
عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازخوانی مصوبه راهبردهاي برنامه عملياتي مديريت بحران و برنامه واكنش اضطراري در مترو و فضاهاي زيرسطحي بر توجه ویژه و عملیاتی نمودن احکام منتج به حفظ صیانت از مال و جان شهروندان از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع چگونگی بروز حادثه مترو تهران در صحن شورا بر ضرورت توجه ویژه شهرداری تهران به عملیاتی نموندن مصوبه “راهبردهای برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی” تاکید کرد.

وی افزود: بر اساس مفاد این مصوبه شهرداری تهران شهرداری تهران موظف است به منظور تدوین سند و برنامه عملیاتی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران شبکه مترو و فضاهای زیرسطحی در برابر حوادث طبیعی و انسان‌ساخت، ظرف مدت یک (۱) سال از زمان لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به ارزیابی میزان آسیب‌پذیری کلیه فضاهای زیرسطحی و خطوط مترو در شبکه حمل و نقل متروی تهران در برابر حوادث طبیعی و حوادث انسان‌ساخت و شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و ناایمن اقدام نموده و بر اساس نتایج به دست آمده از ارزیابی، اقدامات ذیل را مطابق زمان‌بندی برنامه‌های عملیاتی به انجام رساند:

۱- تدوین سند و برنامه عملیاتی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و انسان‌ساخت موضوع این مصوبه به تفکیک نوع حادثه و میزان خطرپذیری آن، با لحاظ اولویت‌­های زمان‌بندی شده و منابع مالی مورد نیاز جهت انجام اقدامات کنترلی، پیشگیرانه و مقابله­‌ای در مواقع بحران.

۲ـ ایمن‌سازی و اصلاح نقاط مخاطره‌آمیز و ناایمن شناسایی‌شده در زیرساخت‌های‌ شبکه خطوط ریلی، ایستگاه­‌ها، سکوها، مبادی ورودی و خروجی، دسترسی‌ها و تأسیسات داخلی و خارجی موجود در شبکه مترو و اجرای اقدامات کاهش خطرپذیری.

۳ـ تهیه لایه‌های اطلاعاتی سه بعدی جغرافیایی و بانک اطلاعاتی از کلیه شبکه­‌ها، خطوط ریلی، ایستگاه­‌ها، قطارها، تأسیسات داخلی و مجاور شبکه خطوط (شامل شبکه خطوط برق، آب، فاضلاب، گاز، سوخت و سایر تأسیسات مهم شهری) به همراه پیشینه کامل حوادث (طبیعی و انسان‌ساخت) شبکه‌های مترو تهران (شامل نوع، زمان، مکان، علت، میزان خسارت و اقدامات کنترلی انجام شده بعد از حادثه) .

۴ـ تدوین استانداردها و ضوابط ایمنی، آتش‌نشانی و مدیریت بحران در زیر ساخت‌ها، تونل‌ها، قطارها، ایستگاه­‌ها، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، اضطراری و نظایر آن با همکاری و هماهنگی تمامی سازمان‌ها و نهادهای تخصصی و پشتیبانی ذی‌ربط .

۵ـ تهیه و بازنگری برنامه­‌های بازدید دوره­ای و تعمیر و نگهداری مستمر از کلیه تجهیزات و تأسیسات خطوط، ایستگاه‌ها و قطارهای مترو با توجه به عمر مفید آن‌ها مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی معتبر

۶ـ تقویت تعامل، همکاری و هماهنگی با سازمان‌های خدمات‌رسان (هلال احمر، اورژانس، شرکت‌های برق، آب، گاز، نفت، مخابرات و نهادهای نظارتی و امنیتی) از طریق استخراج و شناسائی ظرفیت­‌ها و کمبودهای سازمانی و تجهیزاتی سایر ارگان‌­های مرتبط و تدوین دستورالعمل‌ و تفاهم ‌نامه­‌های مشترک با شرکت بهره‌برداری مترو به منظور پوشش کمبودهای موجود در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، مقابله هماهنگ و برنامه فرماندهی واحد عملیاتی در حوادث و مواقع بحران.

۷ـ ارائه برنامه برای کاهش وابستگی شبکه مترو به تأسیسات ناپایدار شهری به خصوص انجام تمهیدات لازم جهت اطمینان از تأمین برق پایدار برای شبکه مترو (از طریق راهکارهایی مانند سیستم‌های مولد کوچک مقیاس (chp) و استفاده از انرژی‌های نو مثل انرژی زمین گرمایی).

۸ـ ارائه برنامه عملیاتی برای ارتقاء و بهبود سامانه ایمنی بهداشت و محیط زیست (hse در مترو.)

۹ـ امکان‌سنجی و شناسایی پتانسیل­‌های موجود جهت بهره‌برداری چند منظوره از ایستگاه‌ها، تونل‌های مترو و مجتمع­‌های ایستگاهی در مواقع بحران‌های طبیعی و یا نظامی جهت اسکان اضطراری.

وی پس از تشریح مفاد مصوبه یاد شده از شهردار تهران خواست تا نسبت به حفظ و صیانت از مال و جان شهروندان تهرانی احکام پیش بینی شده در برنامه ۵ ساله سوم در حوزه افزایش ایمنی و افزایش تاب آوری شهری،  اقدامات عملیاتی را انجام دهد.  منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=288078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .