14

درباره مهدی صالحی ؛ شهردار منطقه ۲ تهران

  • کد خبر : 286851
  • 15 آبان 1400 - 17:13
درباره مهدی صالحی ؛ شهردار منطقه ۲ تهران
در این گزارش، نگاهی داریم به سوابق مهدی صالحی به عنوان شهردار جدید منطقه ۲ تهران و مروری به نیازهای شهری در این منطقه کلانشهر تهران.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران شد. دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهندس مهدی صالحی را مهر ماه ۱۴۰۰ شمسی به مدت یک سال به عنوان شهردار جدید منطقه ۲ پایتخت منصوب کرد. مهندس مهدی صالحی پیش تر در شهرداری تهران، سوابق مدیریتی در معاونت های چند شهرداری مناطق داشت و از چهره های جوانی است که شهردار مناطق بالای شهر می شود.

در این گزارش عصر شهروند، نگاهی داریم به سوابق مهدی صالحی به عنوان شهردار جدید منطقه ۲ تهران و مروری به نیازهای شهری در این منطقه کلانشهر تهران. اگر شما مخاطب گرامی، ساکن منطقه ۲ تهران هستید یا نظر و دیدگاهی درباره تجارب و سوابق مهدی صالحی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : اعضای شورای شهر تهران دوره ششم چه کسانی هستند ؟

منطقه ۲ تهران کجاست ؟

منطقه ۲ شهرداری یکی از مناطق بیست و دو گانه در پایتخت است. مناطق ۱ تا ۳ در فهرست گران قیمت ترین مناطق تهران برای سکونت و اجاره بوده و بالطبع، درآمد شهرداری از مناطق ۳ گانه بالا شهر پایتخت نیز در طول سال، قابل توجه است. مرکز لاکچری گردی پایتخت در این سه منطقه بوده و به هر حال، به نسبت مناطق جنوبی تهران، بافت فرسوده کم تری دارد.

منطقه ۲ شهرداری تهران به هر حال، همچنان با معضلات و چالش های زیست محیطی، توسعه شهری، مسائل آموزشی و بهداشتی و رفاهی روبرو است که امیدواریم مهدی صالحی جوان و همکاران زحمتکش ایشان در شهرداری منطقه ۲، برای برون رفت از مشکلات منطقه ۲ در ایران عصر ۱۴۰۰، چاره اندیشی کنند.

این محدوده شهرداری در شمال میدان آزادی قرار گرفته و از غرب تا شمال غرب پایتخت را شامل می شود. غربش به اتوبان شهید  اشرفی اصفهانی و محمد علی جناح و شرقش به اتوبان شهید چمران محصور شده است.

همان طور که گفتیم، یکی از گران قیمت ترین محله های پایتخت در این محدوده واقع شده است. شهرداری منطقه ۲ دارای ۱۴ محله و ۹ ناحیه شهرداری است. رتبه توسعه یافتگی شهرداری منطقه ۲ ، ۳ اعلام شده است.

فهرست محلات معروف شهرداری منطقه ۲ به شرح زیر است:

  • محله ستارخان
  • محله پونک
  • محله تهران ویلا
  • محله دریان نو
  • محله سعادت آباد
  • محله شهرک غرب
  • محله شهرآرا
  • محله صادقیقه
  • محله طرشت
  • محله  فرخزاد
  • محله گیشا
  • محله  کوی فراز
  • محله آزادی
  • محله مرزداران

علاوه بر پاساژها و مراکز خرید لوکس و کافه و قنادی های معروف در محدوده شهرداری منطقه ۲، شاهد چند بیمارستان مطرح پایتخت نیز در این منطقه هستیم که بیمارستان عرفان، بیمارستان آتیه، بیمارستان پارسیان و بهمن و میلاد و رسول اکرم را شامل می شود.

دسترسی اهالی پایتخت با مترو به محدوده شهرداری منطقه ۲ از طریق چند ایستگاه مترو امکان پذیر است. ایستگاه مترو استاد معین، ایستگاه مترو دانشگاه شریف، ایستگاه مترو دکتر حبیب الله، ایستگاه مترو شادمان، ایستگاه مترو طرشت، ایستگاه مترو میدان صنعت، ایستگاه مترو برج میلاد و ایستگاه مترو یادگار امام.

امیدواریم در دوران خدمتگزاری مهدی صالحی در شهرداری منطقه ۲، شاهد ارتقا کیفیت اتوبوسرانی و تاکسیرانی در محدوده این منطقه بزرگ و هم چنین تسهیل و تسریع رفت و آمد همشهری ها از ایستگاه های مترو به نقاط مختلف محدوده و پایتخت باشیم.

سوابق مهدی صالحی

طبق اطلاعاتی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران اعلام شده است، مهدی صالحی بیش از ۱۶ سال سابقه فعالیت در مجموعه های زیر نظر شهرداری پایتخت داشته و دانش آموخته رشته مهندسی معماری از دانشگاه علم و صنعت تهران است. ایشان نیز از دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت است که به مقام شهرداری یکی از مناطق شهرداری تهران منصوب می شود. پیش تر، محمود احمدی نژاد نیز به عنوان دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت، شهردار پایتخت شده بود.

مبلغ حکم استخدامی مهندس مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران، ۷۱ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۴۴ ریال در سامانه شفافیت شهرداری تهران اعلام شده است. ایشان از بیست و چهار فروردین ماه سال نود و هشت تا هفتم مهر ماه سال ۱۴۰۰ شمسی به عنوان مدیرکل معماری و ساختمان اداره کل معماری و ساختمان شهرداری پایتخت فعالیت داشت و به مدت چند ماه یعنی از پانزدهم بهمن سال نود و هفت تا بیست و سوم فروردین ماه سال نود و هشت،  سرپرست اداره کل معماری و ساختمان بود.

مهندس مهدی صالحی پیش از سمت های اعلامی فوق الذکر، از بیست و سوم دی ماه سال نود و چهار تا چهاردهم بهمن ماه سال نود و هفت، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ تهران بود.

ایشان هم چنین از پانزدهم شهریور ماه سال نود و یک تا بیست و دوم دی ماه سال نود و چهار، به عنوان معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲ تهران نقش آفرینی کرده بود.

علاوه بر پست ها و سمت هایی که مهندس مهدی صالحی در سال  های اخیر داشت، ایشان در مناطق و ۱۲ شهرداری نیز فعالیت کرد و رئیس کمیته نمای بناهای خاص شهر تهران بود. عضویت در کمیته پیگیری و  پیاده سازی TOD در پایتخت، مدیریت کمیته AMF در مجمع شهرداران آسیایی و عضویت در هیات مدیره سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از جمله مسئولیت های شهردار جدید منطقه ۲ تهران در سال ۱۴۰۰ شمسی است.

مهدی صالحی در شبکه های اجتماعی

تا لحظه تنظیم این گزارش، مهندس مهدی صالحی به عنوان شهردار جدید منطقه ۲ تهران، صفحه اینستاگرامی یا توییتری فعالی نداشت و انتظار داریم ایشان برای تسریع و تسهیل تعامل با شهروندان تهرانی ساکن در این محدوده پایتخت به خصوص اطلاع رسانی درباره خدمات و پروژه های اجرا شده و در حال اجرا منطقه، حضور فعالی در شبکه های اجتماعی داخلی و بین المللی داشته باشند.

برای ارتباط با مهدی صالحی می توانید از طریق سایت Tehran.ir اقدام کنید. جزییات سوابق و حقوق و دستمزد همکاران مهدی صالحی در شهرداری منطقه ۲ پایتخت را در سایت shafaf.tehran.ir مشاهده کنید.

حتما بخوانید: با سامانه شفافیت شهرداری تهران آشنا شویم

مخاطب گرامی

اگر شما نیز از پیمانکاران طرف قرارداد با مجموعه ها تحت مدیریت مهندس  مهدی صالحی در دهه نود شمسی در شهرداری تهران بودید یا ساکن این منطقه می باشید، نظرات و دیدگاه های خود را با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی تهران عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کوتاهی مسولان ناحیه شیش زنجانشمالی درامورمحوله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .