4

نرخ جدید رزرو طبقات قبور بهشت زهرا (س)

  • کد خبر : 300387
  • 24 اردیبهشت 1403 - 15:38
نرخ جدید رزرو طبقات قبور بهشت زهرا (س)
همزمان با دویست و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد یک طبقه قبر، از قبور سه طبقه در محدوده خارج از بهشت زهرا (س)، طبق سنوات قبل، همچنان رایگان باشد و نرخ جدید رزرو طبقات قبور نیز تعیین شد.

به گزارش عصرشهروند، در جریان بررسی این لایحه، اعضای شورای شهر در خصوص تعیین تکلیف طبقات دوم و سوم قبور در صورت رزرو، مصوب کردند که در ازای هر طبقه، ۱۵ میلیون تومان دریافت شود. مضاف بر اینکه فرصت سه ماهه برای تعیین تکلیف درخواست طبقات و نیز امکان تقسیط  یک ساله جهت پرداخت بهای این طبقات به شهروندان نیز اعطا شد.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم با تأکید بر اینکه سال قبل تا لحظه آخر گفتیم که ردیف عمومی بودجه برای سازمان بهشت زهرا در نظر گرفته شود؛ گفت: ما می توانیم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را بدهیم و تمام خدمات در بهشت زهرا رایگان ارائه شود.

وی افزود: باید فرصت چند ماهه به خانواده ها ارائه شود و پس از آن واگذاری به دیگر خانواده ها صورت بگیرد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه از سایر آرامستان ها نیز باید بازدید کنیم تا ببینیم وضع به چه شکل است؛ اظهار کرد: پیشنهاد دادیم که وجهی برای یک طبقه دریافت نشود؛ برخی افراد متمول هستند و برای سنگ قبر چند ده میلیون هزینه می کنند؛ با این وجود ما یک طبقه را رایگان اعلام کردیم.

سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه اگر سیاستی در نظر بگیریم که هرکسی بتواند قبر را ذخیره کند و ۲۰ تا ۳۰ سال باقی بماند، یادآور شد: امروز در روستاها قبر رایگان است و در هیچ یک از شهرها قبر رایگان نمی دهند. این بسیار خوب است که در بهشت زهرا قبر رایگان تحویل می دهند. باید ظرف سه ماه به خانواده متوفیان فرصت برای تعیین تکلیف داده شود و سپس فرصتی ۱۸ ماهه برای پرداخت نقد و اقساط در نظر گرفته شود.

پرویز سروری، نایب رئیس شورا نیز در این خصوص اظهار داشت: باید امکانی را فراهم کنیم که به داغ دیدگان فشار وارد نشود؛ می توانیم مبالغ را به صورت اقساطی دریافت کنیم، در برخی موارد ظاهر صحبت های ما خوب است اما از طرفی امکانی فراهم نمی کنیم تا خدمات مناسبی ارائه شود از این رو باید هزینه چند میلیون تومانی را بپذیریم و زمان پرداخت اقساط را سه ساله کنیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .