10

گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری تصویب شد

  • کد خبر : 288960
  • 03 بهمن 1400 - 19:21
گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری تصویب شد
لایحه تفریغ بودجه سال 1399 در چهل و دومین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا پس از استماع گزارش حسابرس منتخب شورا، با قرائت گزارش کمیسیون، گفت: بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است که مجموعه عملکرد درآمدهای نقدی و غیرنقدی آن ۳۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد می باشد که حدود ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از آن مبالغ واریز و پرداخت بوده و نهایتا” عملکرد بودجه هم ۲۷ هزار و صد میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: بر اساس گزارش حسابرس، شورا تکالیفی را برای شهرداری در نظر گرفته است از جمله اینکه؛ شهرداری تهران موظف است، نسبت به اصلاح فرایندها، ارائه گزارش‏ها، مستندات و دلایل انحراف از بودجه مصوب، ظرف یک ماه اقدام نموده و گزارش خود را به شورا ارائه نماید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: همچنین شهرداری در بخش درآمدی نیز باید دلایل عدم تحقق کامل ردیف‏های درآمدی عوارض عمومی و درآمد حاصل از اموال شهرداری را اعلام کند و درخصوص اینکه چرا سقف کاهش و افزایش ده درصدی رعایت نشده و صورت ریز تسهیلات دریافتی ارائه نشده است، توضیح دهد و  همچنین باید در این خصوص گزارشی ارائه کند.

مهدی عباسی نیز طی تذکری گفت: خواهشمندم برای رسیدگی به لوایح و طرح‏ها، وقت بیشتری درنظر گرفته شود.
وی افزود: درخصوص فوریت‏ها هم دلایل و ضرورت‏های فوریت تشریح شده و یک روز قبل از جلسه، لوایح به دست اعضای شورا برسد.
اقراریان هم در مخالفت اظهار داشت: وضعیت فعلی یکی از مصادیق شفاف نبودن شورای پنجم است، لذا اینجانب مخالف تصویب تفریغ بودجه ۱۳۹۹ هستم چرا که این سطح از انحراف را دارا می‏باشد.
در نهایت گزارش تفریغ بودجه به رای گذاشته شد و با ۱۶ رای موافق اعضا به تصویب رسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=288960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .