2

۱۰ نفر هتاک ؛ مزاحمان ثابت اورژانس !

  • کد خبر : 300585
  • 21 خرداد 1403 - 10:21
۱۰ نفر هتاک ؛ مزاحمان ثابت اورژانس !
سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره نمایش چهره مزاحمان تلفنی حرفه‌ای توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار حوادث ، «بابک یکتاپرست» سخنگوی اورژانس کشور درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه «برای جلوگیری از مزاحمت‌های تلفنی، مجوزهای اولیه از دادگاه گرفته شده تا به‌زودی مزاحمان تلفنی حرفه‌ای جلوی دوربین بروند تا دیگران از این کار دوری کنند.» توضیح داد: این درخواستی است که ما از قوه قضاییه‌ داشته‌ایم، یعنی قرار بر این است که این کار انجام شود و در حال حاضر این موضوع توسط دادستان کل کشور تایید شده است و منتظر هستیم به صورت مکتوب به ما اعلام شود.

وی با بیان اینکه مزاحمان تلفنی به دو گروه تقسیم می‌شوند، ادامه داد: یک گروه در واقع افرادی هستند که به دفعات زیاد ایجاد مزاحمت کرده‌اند و گروه دوم افرادی هستند که با اورژانس تماس گرفته و اقدام به هتاکی و فحاشی می‌کنند. ما در حال حاضر از هر دو گروه لیستی تهیه کرده‌ایم و منتظر این هستیم که قوه قضاییه مجوز نشان دادن این افراد در جلوی دوربین را به صورت مکتوب برای ما صادر کند. البته قطعا به وضوح چهره افراد را نمایش نخواهیم داد، اما همین که در مقابل دوربین قرار بگیرند و با صورت شطرنجی شده درباره کارشان توضیح دهند، امیدواریم باعث شود که دیگر از این کار دوری کنند.

۴۰۰ بار تماس یک مزاحم تلفنی با اورژانس در شب چهارشنبه‌سوری

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه نیاز به یک عامل بازدارنده داریم، گفت: گاهی اوقات مزاحم تلفنی یک کودک است و می‌گوییم باید فرهنگ‌سازی انجام دهیم و به این کودک آموزش داده شود، اما گاهی اوقات مزاحم تلفنی فردی است که در شب چهارشنبه سوری ۴۰۰ بار با اورژانس تماس می‌گیرد، این فرد نه یک کودک است که آموزش ندیده باشد و نه یک فرد ناآگاه است.فردی که در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۴۹ هزار بار با اورژانس از یک شماره ثابت تماس بگیرد یک فرد ناآگاه نیست و باید با یک عامل بازدارنده با این افراد برخورد شود.

حکم تا سه ماه حبس، مجازات مزاحمان تلفنی

یکتاپرست با اشاره به قانون در مورد برخورد با مزاحمان تلفنی گفت: در قانون مجازات اسلامی برای مزاحمان تلفنی حکم تا سه ماه حبس را نیز در نظر گرفته است، اما ما بیشتر به دنبال این هستیم که اقدامی انجام دهیم که بازدارنده باشد و این افراد یا افرادی مانند آن‌ها دیگر این اقدام را انجام ندهند و به دنبال حبس و زندان نیستیم. در خراسان رضوی در مشهد دادستانی یک حکم بسیار خوب برای فردی که ایجاد مزاحمت برای اورژانس کرده بود در نظر گرفته بود و علاوه بر اینکه یک حبس تعزیری برای این فرد در نظر گرفت او را به مدت یکسال محکوم کرد به اینکه روزی ۴ ساعت در یکی از پایگاه‌های ما کار خدماتی انجام دهد. ما بیشتر به دنبال احکام اجتماعی برای مزاحمان تلفنی هستیم.

وی ادامه داد: این افراد که اقدام به مزاحمت تلنفی می‌کنند باید بیایند در آن شرایط قرار بگیرند و ببینید که نیروهای ما تحت چه شرایطی فعالیت می‌کنند و با چه استرسی مواجه هستند. همکار من در ۱۲ شیفت با انواع و اقسام حوادث و موضوعات اورژانسی مواجه است و لابلای تمام این موضوعاتی که باید مدیریت کند یک فرد تماس می‌گیرد و ایجاد مزاحمت می‌کند و یا اقدام به هتاکی و فحاشی می‌کند. مزاحمت‌های تلفنی خدمات نیروهای اورژانس را با مشکل مواجه می‌کند.

استان خراسان رضوی کمترین مزاحم تلفنی را دارد

یکتاپرست در پاسخ به این سوال که بیشترین آمار مزاحمان تلفنی متعلق به کدام استان است؟ گفت: براساس آخرین آماری که داشتم برخی از شهرهای استان خوزستان در این زمینه آمار بالایی داشتند و استانی مانند خراسان رضوی کمترین آمار مزاحمان تلفنی را داشته است. تهران نیز در حد وسط قرار دارد. در حال حاضر یک لیست ده نفره داریم و اگر مجوز کتبی دادستانی کل برای ما ارسال شود این مزاحمان تلفنی را در جلوی دوربین قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: طبق قانون خطوط امدادی ما اجازه نداریم شماره‌هایی که برای ما ایجاد مزاحمت می‌کنند را مسدود کنیم، چراکه ممکن است از خطی که ۱۰۰ بار برای مزاحمت استفاده شده است، تماس ۱۰۱ برای درخواست واقعی کمک از ما باشد، از همین‌رو ما اجازه نداریم که خطوط مربوط به مزاحمان تلفنی را مسدود کنیم.

قول دادستانی کل کشور برای رسیدگی اولویت‌دار به پرونده‌‌های اورژانس

سخنگوی اورژانس کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: به دلیل اینکه با کمبود آمبولانس مواجه هستیم تکنسین ما مجبور است از یک یا دو پایگاه دورتر خود را به محل حادثه‌ برساند و ماموریت همکار دیگرش را که در یک ماموریت دیگر حضور دارد انجام دهد، خواه ناخواه این تکنسین دیر به محل می‌رسد وقتی هم که به محل می‌رسد او را کتک می‌زنند. در شهرستان جیرفت یکی از همکاران ما را با چاقو زده‌اند، باید یک اهرمی برای برخورد با این افراد وجود داشته باشد باید همکاران ما احساس امنیت کنند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

یکتاپرست تصریح کرد: وقتی که ما شکایت می‌کنیم پرونده شکایت ما نیز در بین سایر پرونده‌ها قرار گرفته و در پروسه رسیدگی قرار می‌گیرد، اما دادستان کل کشور در این زمینه نیز به ما قول داده‌اند که پرونده‌های اورژانس با اولویت بررسی شود. ما به دنبال عامل بازدارنده هستیم چراکه همکاران ما حق دارند در امنیت خدمت رسانی کنند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .