0

اوضاع بحرانی استقلال پس از استراماچونی

  • کد خبر : 195457
  • 22 دی 1398 - 9:38
اوضاع بحرانی استقلال پس از استراماچونی

درحالی‌که وزارت ورزش بارها وعده داده بود تا پایان سال ۱۳۹۸ سرخابی‌ها را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد، این اتفاق در پایان این موعد رخ نخواهد داد و هواداران این دو تیم باید همچنان هر روز خواننده اخبار ناخوشایندی از باشگاه محبوب خود باشند.

وضعیت پرسپولیس بعد از قطع همکاری احتمالی کالدرون با باشگاه اصلا خوب نیست. هیچ بازیکنی جذب نشده، طلب بازیکنان پرداخت نمی‌شود، از خرید بازیکن خارجی خبری نیست و شکایت‌کشی خارجی‌های قبلی ازجمله برانکو که پرونده را به فیفا کشانده، به قوز بالای قوز پرسپولیس تبدیل شده است. در استقلال هم با وجود فشار همیشگی هواداران در تجمع‌های فیزیکی مقابل وزارت ورزش و در شبکه‌های اجتماعی، اوضاع بهتر از پرسپولیس نیست. در بازه زمانی ۵هفته‌ای اخیر تقریبا هر روز یک بحران برای استقلال به‌وجود آمده که برخی از مهم‌ترین آنها را مرور می‌کنیم.
۱۴/۹/۹۸: ۳۷روز پیش برد خانگی مقابل پدیده تقریبا آخرین خوشی آبی‌ها بود. از آن زمان تاکنون استقلالی‌ها رنگ خوشی را ندیدند.
۱۵/۹/۹۸: استراماچونی که تیمش را صدرنشین مجازی لیگ کرده بود (از بقیه مدعیان بازی‌های بیشتری انجام داده و موقتا صدرنشین شده بود)، فرصت را غنیمت شمرد و تمرین را تحریم کرد تا به باشگاه برای عمل به وعده‌ها فشار بیاورد.
۱۶/۹/۹۸: با قول و قرارهایی که به او داده شد، سرمربی ایتالیایی در تمرین حضور یافت اما تیم را تمرین نداد تا نشان دهد تهدیدش جدی است.
۱۷/۹/۹۸: استراماچونی که می‌دید هواداران در شبکه‌های اجتماعی از او حمایت می‌کنند، به پشتوانه همین بار دیگر در تمرینات شرکت نکرد و این درحالی بود که تیم روز بعد با پیکان بازی داشت.
۱۸/۹/۹۸: استرا بامداد روز بازی با پیکان ایران را به مقصد کشورش ترک کرد. هواداران عصبانی جلوی باشگاه و وزارت ورزش تجمع کردند و وزارتخانه برای آنکه صدای آنها را خاموش کند در اقدامی عجیب تصمیم گرفت میزبانی را از پیکان پس بگیرد و به استقلال هدیه دهد. این بازی مساوی تمام شد.
۱۹/۹/۹۸: استرا قراردادش را فسخ کرد. بلافاصله همه ارکان نظام برای راضی کردن او بسیج شدند و یک تلاش دو هفته‌ای برای پرداخت مطالبات او آغاز شد. سخنگوی وزارت به هواداران قول داد که طلوع استراماچونی نزدیک است.
۵/۱۰/۹۸: بعد از چند روز فرسایشی و بلاتکلیفی هواداران، فرهاد مجیدی که از نظر هیأت‌مدیره گزینه محبوب هواداران بود به‌عنوان جانشین مربی ایتالیایی با استقلال توافق کرد.
۶/۱۰/۹۸: هواداران از مجیدی انتقاد کردند و در شبکه‌های مجازی به او واکنش‌های تندی نشان دادند و بعضی‌ها هم التماس کردند که در این مقطع نیاید. مجیدی در نامه‌ای خطاب به هواداران در اینستاگرام از این پست استعفا داد.
۱۲/۹۸/۱۰: بعد از کلی کش‌وقوس، داستان استراماچونی با استقلال تمام شد. او حتی در فایلی صوتی که برای مدیر رسانه‌ای باشگاه فرستاد توصیه‌هایی برای جانشین خود داشت که این نشان می‌داد واقعا داستان به پایان رسیده است. مجیدی رسما سرمربی شد.
۱۷/۱۰/۹۸: نخستین تمرین استقلال در نوبت صبح با سرمربی جدید آغاز شد. بزرگان تیم در این تمرین غیبت داشتند. به همین دلیل تمرین عقب افتاد تا بزرگ‌ترهای تیم به تمرین برسند. همه آمدند جز وریا که ۲ روز تمرینات را تحریم کرده بود.
۱۸/۱۰/۹۸: دستیاران خارجی فرهاد مجیدی که قرار بود کار را در کنار او شروع کنند، از حضور در استقلال انصراف دادند. حالا فقط نامجو و غلامپور دستیاران او بودند؛ پیش از آنکه مربی بدنساز سابق اسپورتینگ به این جمع اضافه شود.
۱۹/۱۰/۹۸: درحالی‌که ذوب‌آهن مثل همیشه از دادن بازیکن به پرسپولیس خودداری و با انتقال دانیال اسماعیلی‌فر به این تیم مخالفت کرده بود، استقلال موفق شد ارسلان مطهری را به آرزویش برساند و او را بخرد. البته ذوب‌آهن از استقلال به‌خاطر این انتقال به قول خودشان غیرقانونی شکایت کرد. جدا از این هم میلیچ درخواست فسخ قراردادش را به استقلال ارائه داده اما باشگاه با این موضوع مخالف است. دیاباته هم هنوز آفتابی نشده و هواداران نگرانند که او هم دیگر نیاید؛ هر چند که خودش پیغام داده و گفته حتما می‌آید. احتمالا وضعیت او مثل وضعیت رادوشوویچ است. دروازه‌بان پرسپولیس ۳ روز است که می‌خواهد برگردد اما به‌خاطر لغو پروازهای لوفت‌هانزا به تهران موفق به بازگشت نشده. دلیل لغو پرواز؟ شایعاتی که درباره سقوط هواپیمای بویینگ تهران- کی‌یف منتشر شده است. به تمام این داستان‌ها، ماجرای انتقال پاتوسی به فولاد را هم اضافه کنید، بازیکنی که گزینه اول فرهاد مجیدی برای تقویت خط میانی استقلال بود اما شبانه با تیم اهوازی قرارداد بست. جالب اینکه پس از منتفی شدن حضور پاتوسی در استقلال، شایعه استعفای مجیدی از سرمربیگری آبی‌ها هم رسانه‌ای شد، شایعه‌ای که خیلی زود از سوی مدیران باشگاه تکذیب شد!

منبع: همشهری

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=195457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .