20

بیوگرافی و نقاشی‌های پانته‌ آ سیروس: بی‌بی مریم «بانوی سردار»

  • کد خبر : 126996
  • 25 شهریور 1398 - 8:31
بیوگرافی و نقاشی‌های پانته‌ آ سیروس: بی‌بی مریم «بانوی سردار»

گزارش امروزعصرشهروند ، نگاهی دارد به فعالیت  های هنری و سینمایی پانته آ سیروس ، هنرپیشه خوش نقش و همیشه خندان سینما و تلویزیون ایران. اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های هنری این دختر فروردین ماهی دارید، دیدگاه های خود را با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

پانته آ سیروس ، متولد اول فروردین ماه ۱۳۵۳ در تهران، دانش آموخته کارشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه آزاد پایتخت، شاگرد استاد آیدین آغداشلو، نقاش آبرنگ، کیوریتور، هنرپیشه سینما و تلویزیون است که با ایفای نقش بی بی مریم بختیاری در سریال تاریخی «بانوی سردار» شبکه ۳ به کارگردانی پرویز شیخ طادی، در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت. اینستاگرام پانته آ سیروس تا شهریور ۹۸، ۱۰ هزار دنبال کننده داشت و تلگرام پانته آ سیروس نیز در دسترس نیست. وی فعالیتی در فیسبوک  و توییتر ندارد.

نقش آفرینی این بانوی هنرمند جوان در سریال بانوی سردار، با موافقان و مخالفان بسیاری همراه شده است که در هفته اول شهریور ماه  ۹۸، بی بی  مریم بختیاری با انتشار  اینستانوشته ای که در این گفتار مرور شد، پاسخ منتقدان را داد.

گزارش امروزعصرشهروند ، نگاهی دارد به فعالیت  های هنری و سینمایی پانته آ سیروس ، هنرپیشه خوش نقش و همیشه خندان سینما و تلویزیون ایران. اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های هنری این دختر فروردین ماهی دارید، دیدگاه های خود را با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما ببینید: مهنوش صادقی کیست ؟ بیوگرافی و تصاویر دیده نشده از « مهنوش صادقی »: همسر مهدی هاشمی

بیوگرافی و نقاشی‌های پانته‌ آ سیروس: بی‌بی مریم «بانوی سردار»

بیوگرافی پانته آ سیروس

پانته آ سیروس ، بانوی متولد سال ۱۹۷۴ میلادی در تهران، دانش آموخته  مقطع کارشناسی طراحی صنعتی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و هنوز وارد مقطع کارشناسی ارشد نشده است. فعالیت های نقاشی را زیر  نظر  استاد آیدین آغداشلو در فاصله سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ میلادی شروع کرد و نقاشی آبرنگ را زیر نظر استاد جمال الدین خرمی نژاد تا سال ۲۰۰۰ میلادی ادامه  دارد.  او اکنون یکی از نقاشان ماهر آبرنگ بوده و آثار هنری خود را در نگارخانه های متعددی در تهران و مراکز استان ها به نمایش عموم گذاشته است.

آن چه از نقاشی های آبرنگ  و اکریلیک پانته آ سیروس می توان استنباط کرد، حسی است رمانتیک در تکاپو با طبیعت.  الهام بخش نقاشی های جذاب پانته آ، راز و رمزی است که در طبیعت هزار رنگ وجود دارد و او تلاش دارد با ذهن جستجوگر و خلاقش، این رازهای ناپیدا را با قلم نقاشی روی بوم های سفید، به  تصویر بکشد.

با نگاه به نقاشی های پانته آ سیروس ، می توان نقش هایی از باد و برف و درختان را در تکاپوی قلمویش مشاهده کرد. خانم سیروس ، عاشق  رنگ های سرد در نقاشی است. رنگ آب و تن های مختلفی از رنگ های خاکستری، از نظر او، معانی نهفته عمیق بسیاری در خود دارد.

حتما بخوانید : مریم مومن ؛ محرمانه های بازیگر « فخر الزمان » بانوی عمارت

پانته آ سیروس، بانوی متولد سال ۱۹۷۴ میلادی در تهران،

او همواره علاقه دارد تا به  جای انتقال منطق در به تصویر کشیدن طبیعت، حس شورانگیز خود را با جادوی رنگ ها، به بیننده منتقل کند. او معتقد است که هیچ نامی بر روی تابلو های نقاشی اش نمی توان بگذارد و این درک و ذهن و حس بیننده است که با توجه به نگرش خود، درک متفاوتی از تابلو ها دارد.

بر خلاف نقاشی رنگ و روغن روی بوم، نقاشی با آب و رنگ،، سخت است و نقاش،‌ کنترل زیادی روی شکل و نقش ندارد و شاید نقطه  جذابیت کار هم همین باشد.

میز کار بانوی نقاش که گربه اش هم در عکس دیده می  شود

(تصویری از میز کار بانوی نقاش که گربه اش هم در عکس دیده می  شود.  عکس سمت راست، یکی از تابلوهای او را به نمایش می گذارد که با تکنیک اکریلیک کشیده شده است)

خانم سیروس همان طور که گفته  شده تا کنون در نمایشگاه های بسیاری در تهران و خارج از کشور حضور یافه است. از آن جمله می توان به نمایش آثار خود در نگارخانه گلستان، گالری مژده، گالری شیرین، گالری پاسارگاد، مرکز هنری نیاوران، موسسه فرهنگی ایران-استرالیا در سیدنی اشاره  کرد.

تالیفات پانته آ سیروس

نمایشگاه اختصاصی پانته آ سیروس ، پاییز سال ۲۰۱۲ میلادی نگارخانه جورجانی تهران برگزار شد. در نیمه دوم سال نود و هشت نیز احتمالا ایشان به نمایش آثار خود بپردازد که هر اطلاعاتی را در همین گفتار، به روز رسانی خواهیم کرد.

تالیفات پانته آ سیروس

پانته آ سیروس ، علاوه بر طراحی صنعتی و نقاشی و بازیگری، عاشق نوشتن و مطالعه و کتابخوانی و تحقیقات است. او کتابی گویا در دست انتشار دارد که در آینده، جزییات بیش تری از آن  رسانه ای خواهد شد. پانته آ با روزنامه های مختلف درباره فعالیت های خود مصاحبه کرده است. استاد آیدین آغداشلو، تابستان ۲۰۰۶  میلادی در E-SCIENCE  ARCHITECTURE &  CONSTRUCTION درباره نقاشی های او، مقاله ای منتشر  کرد. امیدواریم فعالیت  های انتشاراتی خانم پانته آ سیروس از سال  ۱۳۹۹ آغاز شود و او تجارب خود در عرصه نقاشی  و بازیگری را در قالب کتاب، در اختیار نسل جوان قرار دهد.

تیپ شال  و مانتو تابستانی پانته  آ  سیروس در  تیر  ماه نود و هشت تهران

(تیپ شال  و مانتو تابستانی پانته  آ  سیروس در  تیر  ماه نود و هشت تهران)

کافه  گردی های بی  بی  مریم بختیاری 

(کافه  گردی های بی  بی  مریم بختیاری  با دوستان قدیمی)

اینستاگردی با پانته آ سیروس

پانته آ سیروس ، از جمله بازیگران جدید تلویزیون است که با سریال «بانوی سردار» که از شهریور ماه نود و هشت، پخش آن از شبکه ۳ سیما آغاز شد، مطرح شد و نقش بی بی مریم بختیاری، او را به یکی از هنرپیشه های مطرح در روزهای پایانی تابستان نود و هشت تبدیل کرد.

بانوی سردار پانته آ سیروس را باید سکوی پرش برای وی دانست. همان طور که بازی در سریال های تاریخی تلویزیون در یک دهه اخیر، بستر عالی برای دیده شدن بسیاری از هنرپیشه های جوان سینما از جمله ریحانه پارسا (بازیگر سریال پدر) و مریم مومن (بازیگر سریال بانوی عمارت) گردید، این انتظار برای بانوی سردار شبکه ۳ نیز وجود دارد که در سال های آینده،‌ او را در فهرست یکی از سلبریتی های سینمای ایران و  حتی  نامزدها و برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم و تئاتر فجر ببینیم.

پانته آ سیروس ، پیش از زمان پخش سریال بانوی سردار از شبکه سوم سیما، وارد اینستاگرام شد. به اسم او،  صفحات بسیاری ساخته شده که تنها صفحه اینستاگرامی رسمی پانته آ سیروس ، در این لینک قرار دارد.

تصویر پست اینستاگرامی پانته آ سیروس در ۱۲ شهریور ۹۸

(تصویر پست اینستاگرامی پانته آ سیروس در ۱۲ شهریور ۹۸ که خبر  از report  کردن صفحه جعلی به نام وی داشت. این صفحه ، ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی از اینستاگرام حذف  شد)

یکی از پست اینستاگرامی پانته آ سیروس را در زیر مشاهده می کنید. در این عکس که هیچ نوشته ای به همراه نداردد، پانته آ سیروس را در یکی از گالری های تهران مشاهده می کنیم که تابلویی پشت سر او قرار دارد و چهره همیشه خندان بی بی مریم بختیاری، زینت بخش این فوتوشوت هنری شده است.

ر نخستین پست اینستاگرامی پانته آ سیروس

(تصویر نخستین پست اینستاگرامی پانته آ سیروس که نشان از علاقه وی به گالری گردی و نقاشی دارد)

کلکسیون سلفی های پانته آ سیروس در اکتبر  ۲۰۱۷ میلادی

(از کلکسیون سلفی های پانته آ سیروس در اکتبر  ۲۰۱۷ میلادی در  گیلان)

سلفی پانته آ در  منطقه لار در جریان فیلمبرداری سریال  بانوی سردار

(سلفی پانته آ در  منطقه لار در جریان فیلمبرداری سریال  بانوی سردار)

سلفی های پانته آ سیروس در پشت صحنه سریال تاریخی  بانوی سردار

(از  سلفی های پانته آ سیروس در پشت صحنه سریال تاریخی  بانوی سردار در سال ۱۳۹۶)

تیپ پانته آ سیروس  در افتتاحیه نمایشگاه نقاشی  اش

(تیپ پانته آ سیروس  در افتتاحیه نمایشگاه نقاشی  اش در یکی  از گالری های تهران در سال ۱۳۹۶)

واکنش بی بی مریم بختیاری به منتقدان سریال بانوی سردار

(نخستین عکسی که پانته آ سیروس در اینستاگرامش درباره سریال بانوی سردار به اشتراک گذاشت)

واکنش بی بی مریم بختیاری به منتقدان سریال بانوی سردار

در  پی افزایش انتقادها به  سریال بانوی سردار و نقش آفرینی پانته آ سیروس در این سریال، وی با انتشار اینستانوشته ای،  پاسخ منتقدان را دارد که در  ادامه می خوانید:

مطلبی را به احترام صداقت و غیرت همه مردمان سرزمینم به خصوص عزیزان بزرگ لر و بختیاری به شما می گویم، اسطوره ای در این مقام دارید که شرح  شجاعت و غیرت و دلارویش و همینطور مهر و عطوفت و دل نگرانش اش، برای  ایل، گوش  فلک را کر میکند. و حال که سریال بانوی سردار در حال پخش  است، این همه طرفدار دو آتشه دارد.  کجا بودید تا امروز؟

کجا شانس شناختنش را دادید به هم میهنان؟ کجا نشانش دادی به زنان گشنه و تشنه دلاوری و شجاعت در این  سرزمین؟ کجا استخوان خرد کردید زیر بار مسئولیت ساخت نمایشی از هر نوع هر  چند کوچک یا بزرگ؟

گشتی در نقاشی های پانته آ سیروس

حال که بعد از بیش تر از ۱۰۰ سال از زندگی و مرگ بی بی می گذرد، دستانی در هم گره خورده تا مجموعه ای هر چند ناقص و پر از  اشکال چه به لحاظ فرم و چه محتوا، ساخته شده، لازم به  ذکر است که در جایی  زندگی می کنیم که همه ما، کم و بیش می دانیم  برای انجام چنین کارهایی، همه نوع سنگی سر راه  چرخ  تولید قرار می گیرد.

و این  را نه لازم  است  من شرح و بسط  دهم  نه  شما و نه  مجالش در اینجاست. آیا این گروه (دستان در هم  گره خورد) که آن قدر اور و ایمان داشته به چنین اسطوره ای، که  نامش را به گوش ۷۰ میلیون ایراانی برساند و رسانده،‌ دست مریزاد دارد یا مته  به خشخاش گذاشتن و مو را از ماست بیرون کشیدن؟

میخواهم از شما که فکر کنید و از هم کیشانتان هم  همین تفکر و تامل را بخواهید.  فقط فکر . . .

امروز، بی بی مریم، سردار  بزرگ ۷۰ میلیون ایرانی است. قصه  هایش را دختران امروز برای کودکانشان فردا تعریف خواهند کرد. روح همیشه  زنده بی بی  همراه همه  زنان و مردان سرزمینم باد.

گشتی در نقاشی های پانته آ سیروس

تابلو نقاشی ۲۰۰ در ۱۶۰ سانتی متری پانته آ سیروس

عکس بالا مربوط به تابلو نقاشی ۲۰۰ در ۱۶۰ سانتی متری پانته آ سیروس است که مارچ ۲۰۱۷ میلادی کشیده و از تکنیک اکریلیک روی بوم  استفاده کرده است.

تابلو نقاشی خانم  سیروس که تکنیک اکریلیک روی  بوم را به نمایش  گذاشته

عکس بالا مربوط به تابلو نقاشی خانم  سیروس است که تکنیک اکریلیک روی  بوم را به نمایش  گذاشته و روی بومی به ابعاد ۱۷۵  در ۱۲۵ سانتی متر کشیده شده است. او از هشتگ مدرن دیزاین برای بیش تر دیده شدن این تابلو استفاده کرد.

تابلو نقاشی پانته آ سیروس

در این  عکس،تابلو نقاشی پانته آ سیروس را مشاهده می کنید که باز تکنیک اکریلیک روی بوم ۱۷۵ در ۱۲۰  است. هیچ یک از تابلوهای نقاشی وی، عنوان مشخصی ندارد.

یکی دیگر از تابلوهای  نقاشی پانته آ سیروس

در این عکس، یکی دیگر از تابلوهای  نقاشی پانته آ سیروس را مشاهده می کنید که با تکنیک اکریلیک، شاخ و برگ درختان را روی بومی به ابعاد ۱۵۵ در  ۱۵۵  سانتی متر به نمایش می گذارد.

تکنیک اکریلیک روی بوم بوده و در ابعاد ۱۷۰ در  ۱۵۰

در عکس فوق، تابلو دیگری از  وی که در  سال  ۲۰۱۶ میلادی طراحی شده است  را مشاهده می  کنید که تکنیک اکریلیک روی بوم بوده و در ابعاد ۱۷۰ در  ۱۵۰ سانتی متر کشیده شد.

هنرنمایی پانته آ سیروس روی یک بوم ۱۰۰ در ۲۰۰ سانتی متر سیاه رنگ

عکس بالا، هنرنمایی پانته آ سیروس روی یک بوم ۱۰۰ در ۲۰۰ سانتی متر سیاه رنگ را مشاهده می کنید که با تکنیک اکریلیک، نقشی مفهومی را به تصویر کشیده است.

گالری پانته آ سیروس قصه بانوی سردار

بعضی از آثار پانته آ سیروس ، زینت بخش برج های لوکس و مجتمع های تجاری پایتخت شده است که نمونه ای را در عکس فوق مشاهده میکنید.

حتما ببینید: با کارگردان فیلم شبی که ماه کامل شد

سایت اختصاصی پانته آ سیروس

همان طور که در بیوگرافی پانته آ سیروس گفتیم، ایشان یک بازیگر و نقاش است و تلاش کرده تا در اینستاگرامش، زوایایی از علاقه پیدا و پنهانش به هنر بوم و رنگ را به تصویر بکشد. در سایت اختصاصی پانته آ سیروس ،‌ می توانیم  تصاویر از نقاشی ها و فعالیت  های هنری این  هنرپیشه جوان سینما و تلویزیون ایران را مشاهده کنیم.

سایت اختصاصی پانته آ سیروس در این لینک قرار دارد. سایت به زبان انگلیسی راه اندازی شده و نسخه فارسی ندارد. این قضیه نشان می دهد که پانته آ سیروس هم  مثل نیکی کریمی و ترانه علیدوستی و الناز شاکردوست، علاقه زیادی به ادبیات و ترجمه داشته و سعی کرده سایت خود را کلا به زبان غیر فارسی راه اندازی کند تا با مخاطبان غیر  فارسی زبان در  ارتباط باشد. اگر چه راه اندازی نسخه فارسی سایت پانته آ سیروس نیز انتظار می رود.

در این سایت می توان دریافت که این بازیگر جوان خوش آتیه سینما و هنر  ایران، عاشق نقاشی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است. کیوریتور بوده و دستی هم بر آتش قلم و نویسندگی دارد و این را در بخش PUBLICATIONS سایت پانته آ سیروس می توان مشاهده کرد.

سایت اختصاصی پانته آ سیروس

اگر می خواهید بدانید که پانته آ سیروس قصه بانوی سردار، در چه گالری های در تهران و شهرستان ها به نمایش آثار خود از نیمه دوم سال نود و هشت به بعد اقدام خواهد کرد، بخش EXHIBITION را دنبال کنید. بخش استایل سایت او نوع نگرش وی را در دنیای رنگارنگ و پر رمز و راز هنر، افشا می کند.

حتما ببینید: مد گردی با نیکی کریمی، عکاس و عروس سینمای ایران

همراه گرامی

سایت لوکس تهران، هیچ نظر و دیدگاهی درباره  نقد آثار سینمایی و هنری به جز حوزه مد و لباس نداشته و لذا، انتشار دیدگاه های پانته آ سیروس در این مقال، تنها به اشتراک گذاری جدید ترین محتوای اینستاگرامی  این هنرپیشه تلویزیون ایران است. اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره مد و لباس و هنر این هنرمند جوان تهرانی دارید، نظرات خود را با رعایت حریم خصوصی به اشتراک گذاشته و لینک گفتار را در شبکه های  اجتماعی منتشر کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=126996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .