5

زمان فروش بلیط و اسامی سینماهای جشنواره فیلم فجر اعلام شد

  • کد خبر : 20115
  • 29 دی 1397 - 18:56
زمان فروش بلیط و اسامی سینماهای جشنواره فیلم فجر اعلام شد

شمارش معکوس برای برگزاری بزرگ ترین رویداد سینمایی ایران در سال نود و هفت آغاز شده است. تنها کم تر از دو هفته به آغاز جشن سینمای ایران در بهمن ماه مانده و سینمای ایران خود را برای فصلی جدید مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب آماده می کند. دیشب، فهرست اسامی سینما های جشنواره […]

شمارش معکوس برای برگزاری بزرگ ترین رویداد سینمایی ایران در سال نود و هفت آغاز شده است. تنها کم تر از دو هفته به آغاز جشن سینمای ایران در بهمن ماه مانده و سینمای ایران خود را برای فصلی جدید مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب آماده می کند. دیشب، فهرست اسامی سینما های جشنواره فیلم فجر و زمان پیش فروش اینترنتی بلیط های جشنواره سی و هفتم اعلام شد. هم چنین، اسامی داوران بخش نگاه نو که داوری فیلم اولی ها را بر عهده دارد، مشخص شد. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: آخرین خبرها از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷

شمارش معکوس تا جشنواره سی و هفتم

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، دهم تا بیست و دوم بهمن ماه در تهران و مراکز سی استان کشور برگزار می شود. هیات انتخاب هفت نفره جشنواره فیلم امسال، اوایل دی ماه، از میان صدها فیلم ثبت شده در دبیرخانه  جشنواره، بیست و دو فیلم برای بخش سودای  سیمرغ و ۵ فیلم برای بخش نگاه نو، مستند و فیلم کوتاه را معرفی کرد. اکنون پس از مشخص شدن فیلم های کاندیدای سمیرغ بلورین جشنواره سی و هفتم، عاشقان پرده نقره ای در ایران، منتظر  اکران فیلم  ها در طول جشنواره هستند تا ببینند، نامزدهای نهایی سیمرغ بلورین  که در روز اختتامیه، سیمرغ های خوش شانس بر شانه های آنان می نشیند،چه کسانی هستند.

جشنواره امسال، روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن به دلیل مصادف بودن با ایام فاطمیه تعطیل است.

شمارش معکوس تا جشنواره فیلم فجر

از  همین حالا، گمانه زنی ها درباره کاندیدادهای بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین  بازیگر نقش اول زن از سوی منتقدان و فعالان سینمایی کشور اغاز شده است. این دوره از فستیوال، همایش سلبریتی ها است. هم در مقام تهیه کننده و کارگردان و هم در مقام هنرپیشه.

شب طوفانی اختتامیه جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

همراهی هدیه تهرانی و استاد علی نصیریان در فیلم مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده و تهیه کنندگی ۲ فیلم توسط علی مصفا (همسر لیلا حاتمی) در بخش نگاه نو، در کنار نخستین تجربه کارگردانی طنز پرداز سینمای ایران (سید جواد رضویان با زهرمار)، نشان از پویایی خاص این دوره از جشنواره دارد. میلاد صدر عاملی پسر رسول  صدر عاملی و پولاد کیمیایی، فرزند مسعود کیمیایی هم در بخش نگاه نو، نخستین تجربه سینمایی فیلم بلند خود را در معرض دید عموم و هیات داوران قرار داده اند.

باید منتظر ماند و دید که در شب طوفانی اختتامیه جشنواره سی و هفتم، شکارگران سیمرغ ۹۷ چه کسانی هستند. برندگان سیمرغ شامگاه بیست و دوم بهمن، گیشه های طوفانی سال نود و هشت را به انتظار خواهند نشست.

برای مشاهده متن و حاشیه سی و هفتمین فستیوال فیلم فجر، به کانال اینستاگرام رسمی این رویداد و سایت آن مراجعه کنید که شما را با اطلاعات مختلف و متنوعی از جشنواره آشنا می کند. همان طور که احتمالا می دانید، پخش اکران اختصاصی (سینما رسانه واقع در پردیس ملت که کاخ جشنواره  اس) فیلم های راه یافته به بخش نهایی جشنواره برای اهالی رسانه، در یک برنامه قرعه کشی مشخص شد که جدول آن را در زیر مشاهده می کنید.

پخش مستقیم مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۹۷

پخش مستقیم مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۹۷

افتتاحیه مراسم امسال، طبق پیش بینی  های انجام شده؟ دهم بهمن ماه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد. اگر خواستار مشاهده پخش مستقیم افتتاحیه فیلم فجر هستید، توصیه می کنیم به صفحات سلبریتی های سینمای ایران که از حاضران این مراسم هستند مراجعه و با لایو اینستاگرام، بیننده مراسم باشید. برخی از شبکه های صدا و سیما و هم چنین کانال های تلویزیونی اینترنتی داخلی نیز این مراسم را پوشش خواهند داد.

اختتامیه جشنواره سی و هفتم فجر، شامگاه بیست و دوم بهمن ماه، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان سینمایی و پیشکسوتان سینمای ایران، در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. کارت های دعوت شدگان به مراسم اختتامیه، ۲ روز پیش از مراسم توزیع می شود و بعضا کسانی که موفق به تهیه بلیط روز افتتاحیه هستند، به  سختی قادر به شکار بلیط اختتامیه جشن سینمای ایران در سال نود و هفت خواهند بود.

این مراسم هم چون روال هر ساله، از شبکه سوم سیما یا شبکه خبر به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد. مجری مراسم اختتامیه سی و هفتم فیلم فجر، صبح روز برگزاری مراسم  اعلام می شود. مجری اختتامیه سی و ششمین رویداد فیلم فجر، رضا رشیدپور، مجری برنامه حالا خورشید شبکه ۳ سیما بود که مجری گری ویژه برنامه هفت آن سال را نیز بر عهده داشت.

ویژه برنامه های شبکه های سیما برای جشنواره ۳۷

ویژه برنامه های شبکه های سیما برای جشنواره فیلم فجر

ویژه برنامه امسال شبکه سوم سیما به مناسبت برگزاری فستیوال سی و هفتم، از دهم بهمن احتمالا با مجری گری فریدون جیرانی و جضور کارشناس و منتقد جنجالی سینمای ایران یعنی مسعود فراستی، پس از خبر ساعت ۲۲ شبکه ۳ سیما با برنامه جشنواره روی آنتن زنده این شبکه خواهد رفت.

شبکه دوم سینما نیز با برنامه سینما ۲، به محوریت شاهرخ دولکو از منتقدان سینما و عضو هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر روی آنتن خواهد رفت که گویا، مسعود خان فراستی در این برنامه نیز حضور خواهد داشت.

بهزور افخمی که سال پیش با مسعود فراستی، طوفانی در برنامه هفت شبکه ۳ به راه انداخته بودند، امسال قرار است به شبکه ۵ برود و مجری گری برنامه نقد پنج را در فضایی متفاوت از هفت، به نمایش بگذارد. نقد پنج، توسط  بهروز افخمی و امید روحانی ساخته شده و از برنامه های ترکیبی سینمایی این شبکه محسوب می شود. حضور فریدون جیرانی در ویژه برنامه سینما یک شبکه اول سیما نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کنداکتور نهایی شبکه های ۱ تا ۵ سیما درباره ویژه برنامه های جشنواره امسال، هفته دوم بهمن اعلام و در سرویس هنری عصر شهروند اطلاع رسانی خواهد شد.

اسامی سینماهای اکران فیلم های جشنواره فجر ۹۷

اسامی سینماهای اکران فیلم های جشنواره فجر ۹۷

مدیر امو سینماهای ستاد برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، فهرست اسامی سینماهای منتخب جشنواره امسال را که از میان سینماهای متقاضی انتخاب شده است را به این شرح اعلام کرد:

  • سینما آزادی (سالن های شهر فرنگ، شهر قصه، شهر هنر و شهر هفتم) واقع در خیابان شهید بهشتی.
  • سینما آستارا واقع در تجریش بوده و ایستگاه تجریش در خط ۱ مترو برای عزیمت به آن استفاده شود.
  • سینما استقلال واقع در میدان ولیعصر بوده و از ایستگاه مترو ولیعصر استفاده کنید.
  • سینما ایران مال واقع در مرکز خرید بزرگ ایران مال در غرب اتوبان همت
  • سینما تماشا واقع در یافت آباد، ابتدای بلوار مدائن در منطقه ۱۸ شهرداری تهران
  • سینما جوان واقع در خیابان دکتر شریعتی- بالاتر از پل صدر که از ایستگاه های خط ۱ استفاده کنید.
  • سینما راگا واقع در شهر ری، اتوبان شهید آوینی، خیابان کریم شیرازی، جنب شهروند
  • سینما زندگی واقع در بلوار آیت الله کاشانی، بلوار اباذر و از ایستگاه صادقیه استفاده کنید.
  • سینما شکوفه واقع در میدان شهدا تهران و از ایستگاه مترو میدان شهدا استفاده کنید.
  • سینما فرهنگ در خیابان دکتر شریعتی بالاتر از خیابان دولت و از ایستگاه شریعتی استفاده کنید.
  • سینما کوروش واقع در اتوبان شهید ستاری که ایستگاه مترو صادقیه به آن نزدیک است.
  • سینما کیان واقع در بزرگراه نواب، پس از پل حق شناس، خروجی چراغی و سعیدی
  • سینما ماندانا واقع در خیابان دماوند، اول سی متری نارمک
  • سینما مگامال واقع در شهرک اکباتان فاز دو و ایستگاه اکباتان برای عزیمت به آن مناسب است.

ابراهیم داروغه زاده، دبیر سی و هفتمین جشنواره  فیلم فجر اعلام کرده است که حضور سینما شکوفه و سینما ایران مال در جشنواره امسال، مشروط است این دو سینما باید استانداردهای لازم را تا دهم بهمن ماه رعایت کنند.

اسامی داوران بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر

اسامی داوران بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر

فهرست اسامی داوران بخش نگاه نو فیلم فجر سی و هفتم نیز اعلام شد. بر این اساس، پنج داور، کار بررسی آثار  حاضر در بخش نگاه نو، فیلم های کوتاه و فیلم های مستند راه یافته به بخش نهایی جشنواره را بر عهده دارند. محمد آفریده، حبیب احمد زاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری، ۱۰ فیلم بخش نگاه نو، پنج  فیلم مستند و چهار فیلم کوتاه را بررسی می کنند تا تا تکلیف سیمرغ های  بلورین این بخش ها مشخص شوند.

زمان فروش بلیط های جشنواره فیلم فجر

زمان فروش بلیط های جشنواره فیلم فجر

پیش فروش بلیط های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، از هفته اول بهمن ماه آغاز می شود. هم چون روال سال  های قبل،  بخش سودای سیمرغ به دو گروه، بخش نگاه نو به یک گروه و فیلم های مستند و پویانمایی نیز در برخی از سینماهای مردمی به نمایش درخواهندآمد. قرار است، پنج فیلم مستند در سینما های فرهنگ و آزادی به نمایش در آبند.

برای خرید بلیط  های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، بایستی به سایت جشنواره مراجعه و از طریق لینک خرید بلیط، نسبت به  ثبت نام و واریز وجه از طریق سامانه شاپرک اقدام کنید. شما قادرید فیلم مورد نظر، سینما و سانس را انتخاب کرده و هزینه را پرداخت و نسبت به دریافت اصل بلیط، در زمانی که به شما اعلام می شود مراجعه کنید. فروش بلیط نیز در گیشه به تعداد محدود وجود خواهد داشت.

قیمت پیش فروش بلیط های این دوره از جشنواره نیز ۳۰ دی ماه مشخص می شود. قرار است برای اولین بار در تاریخ جشنواره، ۵۰ درصد از درامد حاصله از نمایش فیلم های جشنواره در سینماهای مردمی پس از کسر کسورات قانونی، به صاحبان آثار داده شود. این اقدام دبیرخانه جشنواره، با استقبال تهیه کنندگان سینمای ایران مواجه شد.

خبرهای جذاب از دنیای  گالری، سینما و تئاتر ایران را در سرویس هنری عصر شهروند دنبال کنید.

به نظر شما کدام فیلم، منتخب تماشاگران جشنواره ۹۷ خواهد شد؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=20115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .