18
عبدالرسول دری اصفهانی کیست ؟

محرمانه های عبدالرسول دری اصفهانی و جنجال های سریال گاندو ۲

  • کد خبر : 279570
  • 05 فروردین 1400 - 8:11
محرمانه های عبدالرسول دری اصفهانی و جنجال های سریال گاندو ۲
عبدالرسول دری اصفهانی متولد سال 1335 در شهر اصفهان است .

عبدالرسول دری اصفهانی متولد سال ۱۳۳۵ در شهر اصفهان، دانش آموخته رشته حسابداری از دانشگاهی در انگلستان و عضو پیوسته انجمن حسابداران خبره انگلیس و اونتاریو کانادا است. او را از شرکاری موسسه COOPERS &LYBRAND معرفی کرده اند. پس از  انقلاب در وزارت دفاع استخدام می شود و پس از جنجال محاکم بین ایران و آمریکا، از وزارت خانه اخراج و به کانادا می رود. تصویر گذرنامه نامبرده در  عکس شاخص این گفتار مشاهده می کنید که تا سال ۲۰۲۵ میلادی اعتبار دارد.

عبدالرسول دری اصفهانی در بهمن ماه سال ۱۳۹۴، در سالن اجلاس سران، نشان درجه ۳ خدمت را از حسن روحانی دریافت می کند. ۶ ماه بعد یعنی در تیر ماه سال ۱۳۹۵ به اتهام ارتباط با سرویس های جاسوسی دستگیر می شود. قوه قضاییه، دیوان عالی کشور، سازمان اطلاعات سپاه و مجلس، با وجود انکار دولت و وزیر اطلاعات وقت (محمود علوی) ،  جاسوس بودن وی را تایید کردند.

بر اساس حکم شعبه سوم دادسرای پولی و بانکی ایران، ایشان به جرم خروج غیر قانونی ارز بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان با ثبت شرکت صوری در دوبی و پوشش واردات دارو، از اول مرداد ۱۳۹۵ در بازداشت می رود. در آخرین دادگاهش به ۶۰ ماه زندان محکوم شد.

حتما بخوانید : داستان، بازیگران و عکس های سیاسی ترین فیلم سینمای ایران ؛دیدن این فیلم جرم است

سخنگوی وزارت امور خارجه چند ماه پس از بازداشت دری اصفهانی به اتهام جاسوسی، اعلام  کرد که دری اصفهانی ، سوابق زیاد و ارزنده ای داشته که از آن جمله بازگشت ۱٫۷ میلیارد دلار از دارایی های کشور و بازگشت محموله طلا به ایران در راستای خدمات وی است. وزارت اطلاعات با ارسال نامه ای به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که طبق نظر این وزارت خانه، دری اصفهانی ، جاسوس نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه چند ماه پس از بازداشت دری اصفهانی به اتهام جاسوسی

نمایندگان مجلس دهم گفته بودند که وی ماهانه ۷۵۰۰ پوند حقوق از بیگانگان دریافت کرده و در پوشش شرکت PWC، اطلاعات امنیتی و سیاسی ایران را جمع آوری می کند. شرکت PRICE WATERHOUSE ENTREPRISE در انگلیس مستفر است و صدها هزار پرسنل در سراسر جهان دارد.

در زمان مدیرکلی محمود بهمنی، به عضویت هیات مدیره یکی از بانک های خصوصی درآمده و رد صلاحیت می شود. دری اصفهانی ، هم دوره ولی الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی در دانشکده حسابداری و علوم مالی بوده در دولت یازدهم به عنوان مشاور ولی الله سیف همکاری می کند.

دری اصفهانی به عنوان عضو کمیته مالی تیم مذاکره کننده  هسته ای، از طرف بانک مرکزی به عنوان کارشناس مسائل مالی و روابط بانکی معرفی می شود. پس از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی، توسط رئیس جمهور به عضویت ستاد پیگیری برجام منصوب می گردد.

چهارمین نهاد قانونی کشور در ۲۳ اردیبهشت ماه سال نود و هفت، جاسوسی دری اصفهانی را تایید کرد. او را شاه مهره دو تابعیتی ها لقب دادند و سریال گاندو ۲ که سریال نوروزی شبکه ۳ سیما بود، درباره اش ساخته شد. یکی از جنجالی ترین سریال های سال های اخیر که گویا پایه مشاجرات دولت و رسانه ملی در نوروز ۱۴۰۰ شمسی نیز شد و گفته شده که بخش هایی از آن سانسور شده است.

تصویر حکم دادگاه درباره ارتباط عبدالرسول دری اصفهانی با سیروس ناصری

(تصویر حکم دادگاه درباره ارتباط عبدالرسول دری اصفهانی با سیروس ناصری و چک های صادر شده بانک ملن مربوط به سال ۱۳۹۳ در وجه دری اصفهانی به مبالغ مختلف که خبرگزاری فارس رسانه ای کرده بود)

محسنی اژه ای که در سال ۹۷ اعلام کرد که دری اصفهانی ، جاسوس نیست و صرفا از نظر دادگاه، جاسوس است. در گزارش هیات تحقیق وتفحص مجلس شورای اسلامی آمده بود که او دو تابعیتی بوده و مثل خاوری (مدیرعامل فراری بانک ملی) و داماد متواری مهندس نعمت زاده (علی اشرف ریاحی)، تبعه کانادا است.

دری اصفهانی از محکومین متهم به جاسوسی در تیم مذاکره کننده هسته ای در دوران مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ بود. او در راس کمیته مالی و بانکی فعالیت داشته که طبق گزارش تحقیق مجلس، پذیرش اجرای FATF را به عنوان پیش شرط امضا برجام و در منگنه قراردادن نظام، از نتایج آن بود.

ورود ۲ مرحله ای دری اصفهانی به تیم مذاکره کننده هسته ای

ورود 2 مرحله ای دری اصفهانی به تیم مذاکره کننده هسته ای

یک سال پیش از بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی ، وی درباره نحوه ورودش به تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرد که ورودش در ۲ مقطع بود. بار نخست ، در زمان تشکیل کمیته ای در نهاد ریاست جمهوری به سرپرستی دکتر نهاوندیان به منظور  انتقال تجارت متخصصان به دولت که از وی نیز دعوت شد. دفعه بعد از کارشناسان امور بانکی و مالی خواسته شد که به مذاکره کنندگان کشور کمک کند.

فیلم جنجالی جواد کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در تاریخ یازدهم شهریور ماه سال نود و هفت، در جلسه سوال از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ، بخشی از مستند تورنتو ۵۲۱ را پخش کرد که اسناد و مدارک و اعترافاتی از عبدالرسول دری اصفهانی تهیه شده بود و به تشریح مراحل جاسوسی دری اصفهانی پرداخت.

گفته شده که دری اصفهانی در جلسات دوشنبه های ریاست جمهوری که جلسه راهبردی اقتصاد بود شرکت می کرده و اسرار ملت ایران به انگلستان مخابره می کرد. این مستند را در زیر تماشا کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در سال ۲۰۱۷ میلادی گفته بود که این وزارت خانه، مسئول روابط پنهان افراد نیست. لذا دری اصفهانی به عنوان یکی از چند مشاور معرفی شده به وزارت خارجه و ستاد برجام  معرفی شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در سال 2017 میلادی ادری اصفهانی

حتما بخوانید : داستان، بازیگران و پشت صحنه فیلم تک تیرانداز

سریال گاندو ۲

قسمت پنجم سریال گاندو ۲ که هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی انتن می رفت، با تاخیر زیادی پخش شد تا جنجال ها درباره سانسور این سریال در پی فشار دولتی ها به رسانه ملی افزایش یابد. در این قسمت سریال گاندو ۲ قرار بود در بحث جاسوسی در تیم مذاکره کننده هسته ای، روایتی در سریال ارائه شود.

در انتهای این سریال، تیزر آنچه خواهید دید پخش شد که در این تیزر، به موضوع جاسوسی در تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره شده بود. سریال با ۴۵ دقیقه تاخیر روی آنتن رفت و بخش هایی که کلمه «تیم مذاکره کننده هسته ای» در آن استفاده شده، تغییر یافته و لغت «تیم» از دیالوگ ها حذف گردید.

دیالوگی که در آن گفته می شد که یک جاسوس در  تیم مذاکره کننده وجود دارد، حذف و به جای آن جمله پای یک منبع بزرگ تر در میان است جایگزین گردید.

سریال گاندو 2

قطعا در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ شمسی ، واکنش های رسانه ها و مطبوعات به متن و حاشیه گاندو و دیالوگ های نیش دار آن به دولت ، افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=279570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خوب چرا اسم اصلیشونودرسریال نمیگن،منظورشون از این کارا چیه،اگه اسم اصلیشونو بگن شاید دیگه از این اتفاقات نیفته

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .