23

سید محمد هادی رضوی را بهتر بشناسید ؛ سرمایه گذار شهرزاد و داماد شریعتمداری

  • کد خبر : 64561
  • 08 مرداد 1398 - 11:30
سید محمد هادی رضوی را بهتر بشناسید ؛ سرمایه گذار شهرزاد و داماد شریعتمداری

گزارش امروز عصرشهروند، نگاهی دارد به فعالیت های سید محمد هادی رضوی . این گفتار شما را با جزییاتی از روند رسیدگی به اتهامات داماد جوان که یک پسر خردسال دارد، آشنا می کند.

سید محمد هادی رضوی کیست ؟

سید محمد هادی رضوی ، متولد فروردین ۱۳۶۳ در تهران، فرزند سید سعید رضوی، همسر دختر محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم و دانش آموخته مدرسه موتلفه اسلامی است. او، با همکاری سید محمد امامی و شرکت تصویر گستر پاسارگاد، ساخت دوم سریال شهرزاد را انجام داده و مدیریت شرکت هایی چون صنایع آینده سازان فاطمی و سیستم های رسانه ای بعثت و ماشین های  اداری فاطمی را بر عهده دارد. از ۲۴ اردیبهشت ۹۸، پرونده او در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و اختلاس ۱۰۷ میلیارد تومانی از بانک سرمایه، در جریان است. پسر خردسالش، حسین نام دارد.

حتما بخوانید :اولین دادگاه محمد هادی رضوی و جزییات جالب از آن : از ملک اندرزگو تا ساخت « شهرزاد »

گزارش امروز عصرشهروند، نگاهی دارد به فعالیت های سید محمد هادی رضوی . این گفتار شما را با جزییاتی از روند رسیدگی به اتهامات داماد جوان که یک پسر خردسال دارد، آشنا می کند.

اگر  شما هم اطلاعات و مستنداتی در این باره دارید، از طریق بخش کامنت یا کانال های ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

سخنگوی قوه قضاییه : سید محمد هادی رضوی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هشتم مرداد ماه سال ۱۳۹۸ از صدور رای پرونده سید محمدهادی رضوی و احسان دلاویز (متهمان پرونده بانک سرمایه) خبر دارد و گفت: پرونده سید هادی رضوی به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس ،۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و رد مال محکوم شده است.

سید محمد هادی رضوی، متولد فروردین ۱۳۶۳

درباره سید محمد هادی رضوی

سید محمد هادی رضوی ، یکی از داماد های جنجالی دهه نود هجری خورشیدی است. پس از داماد آیت الله خاتمی (سید حسین میرخلیلی) و داماد حسن روحانی (کامبیز مهدی زاده فرساد)، بایستی سید محمد هادی رضوی جوان و فرزند سید سعید رضوی را به فهرست داماد های مطرح اضافه کرد.

اگر چه مشخص است که یک ژن خوب است. چرا که از بیست و چهارم اردیبهشت ماه نود و هشت، پرونده  اختلاس  وی از  بانک سرمایه به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور، وارد بررسی دادگاه ویژه جرایم اقتصادی می شود تا یکی  از جذاب ترین پرونده های فساد اقتصادی «سال رونق تولید» را در سال سخت تحریمی ۹۸، در کانون توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار دهد.

درباره سید محمد هادی رضوی

محمد هادی رضوی، مثل دختر و داماد مهندس نعمت زاده، کلکسیونی از شرکت های صنعتی و تجاری را در اختیار  دارد. او مدیریت شرکت صنایع آینده سازان فاطمی نوین، شرکت سیستم های رسانه ای فاطمی، ماشین های اداری  فاطمی و کارخانجات فاطمی را بر عهده داشته و پدرش نیز در  شرکت سیستم های رسانه بعثت، قریب به ۳۰ سال است  که فعالیت دارد.

سید محمد هادی رضوی در کنار ابراهیم حاتمی کیا

( سید محمد هادی رضوی در کنار ابراهیم حاتمی کیا)

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت های دختر مهندس نعمت زاده

شرکت تصویر  گستر پاسارگاد که ریاست  هیات مدیره آن را سید محمد امامی بر عهده دارد، از شرکت هایی است که با سید محمد هادی رضوی در ارتباط است. سید محمد هادی رضوی ، یک پسر خردسال  به نام حسین دارد و قبلا گفته بود که سریال شهرزاد، پر  خرج ترین سریال تاریخ ایران است که ۱۲ میلیارد تومان برای آن هزینه  کرده است.

در برخی از سفرهای استانی دولت یازدهم، بارها وی را درکنار محمد شریعتمداری (پدر همسرش) مشاهده کردیم. او از ژن خوب های زیر ۴۰  سال ایران است که ۱۲ سال تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه  موتلفه اسلامی  گذراند.

سید محمد هادی رضوی در کنار پدر

( سید محمد هادی رضوی در کنار پدر (سید سعید) و خواهرش)

سید محمد هادی رضوی در کنار  محمد شریعتمداری

( سید محمد هادی رضوی در کنار  محمد شریعتمداری، پدر همسرش)

سید محمد هادی  رضوی در کنار کارگردان فیلم سینمایی ماجرای نیمروز

( سید محمد هادی رضوی در کنار کارگردان فیلم سینمایی ماجرای نیمروز در جشنواره فیلم فجر)

حتما ببینید: درباره شرکت های بابک زنجانی و خواهرانش بخوانید

اینستاگرام سید محمد هادی رضوی

سید محمد هادی رضوی ، چند سالی است که از طریق ادمین در اینستاگرام فعال است. او ۱۳۴ پست تا اردیبهشت  ۹۸ منتشر  کرده و قریب به  ۴۳ هزار دنبال کننده دارد.  احتمال دارد پس از اعلام حکم  دادگاه ویژه جرایم اقتصادی، مخاطبانش افزایش یابد. تلگرام سید محمد هادی رضوی در نشانی: @smhr63 و اینستاگرامش در نشانی  razavi1363  در دسترس است.

آخرین پست اینستاگرامی سید محمد هادی رضوی به دوم آوریل  ۲۰۱۹  میلادی باز می گردد. او در این پست، او درباره  تولدش در  ۲۴  فروردین  ۹۸ نوشت که با ۶۱۰ لایک همراه شد.

اینستاگرام سید محمد هادی رضوی

سید محمد هادی رضوی ، پرتره های زیادی از خود در بازدید از بقاع  متبرکه و تشرف به زیارتگاه های کشور در اینستاگرامش به اشتراک می گذارد که عکس زیر، وی را در زمان تشرف به بارگاه نورانی سلطان علی ابن الموسی الرضا (ع) به نمایش می‌گذارد.

حتما بخوانید:‌همه چیز درباره پرونده اختلاس در بانک سرمایه

محاکمه سید محمد هادی رضوی

هجدهم اردیبهشت ماه نود و هشت بود که رییس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی، از محاکمه سید هادی رضوی، احسان دلاویز از  تسهیلات گیرندگان بانک سرمایه خبر داد. این۲ به همراه ۲۹ مدیر  وقت این بانک خصوصی، روبروی قاضی مسعودی مقام، از اتهامات دفاع خواهند کرد.

قاضی اسدالله مسعودی مقام قبلا، چند تن از اعضای هیات مدیره بانک سرمایه را به اتهام اختلاس در این بانک محاکمه  کرد و آن ها را به ۸۰ ضرب شلاق در ملاعام و انفصال از خدمت و بازگردان صدها میلیارد تومان پول به  غارت رفته از جیب سهامداران بانک  سرمایه، محکوم کرد. محمد رضا توسلی، علی بخشایش و پرویز کاظمی، ۲ متهم دانه درشت بانک سرمایه بودند که هر یک به ۴۰ فقره خیانت در امانت محکوم شدند. بدهی این ۳ نفر، ۳ هزار میلیارد تومان بود.

سید هادی رضوی طبق گفته های قاضی مسعودی مقام، متهم است که بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از بانک  سرمایه دریافت کرده است و طبق آن چه در کیفرخواست نامبرده مطرح  شده، اخلال در نظام  اقتصادی کشور ایجاد کرده و این  تسهیلات از طریق نامشروع اخذ شده است. موضوعی که در اخذ تسهیلات صدها میلیارد تومانی حسین هدایتی، عابر بانک پرسپولیسی ها نیز مطرح  شد.

حتما ببیند: محرمانه های حسین هدایتی و بدهی ۱۵۰۰ میلیاردی

نکته ای که باید بدانیم آن است که بانک سرمایه در  ۸ سال اخیر، جولان اختلاسگران و کلاهبرداران شده که صدها میلیارد تومان از پول بیت المال را به تاراج برده و از سال ۹۷ تا کنون، ۴۰۰ متهم این اتفاقات، شناسایی و ۱۴ هزار میلیارد تومان از سرمایه فرهنگیان، در رصد هوشمندانه قوه قضاییه و دستگاه های اطلاعاتی قرار گرفته  تا با محاکمه متهمان، این پول به بیت المال بازگردد. شمار متهمان پرونده اختلاس بزرگ در بانک سرمایه، ۴۰۰ نفر است.

داستان سریال شهرزاد

سریال پربیننده و البته پر خرج شهرزاد، یکی از مطرح ترین سریال های دهه نود شمسی است که از شبکه خانگی  پخش شد و مثل «قهوه تلخ» مهران مدیری، بازتاب های گسترده ای پیدا کرد. ترانه خوانی محسن خان چاوشی  و بازی قوی استاد نصیریان را نیز نباید در کنار سوپراستارهای این سریال (علیدوستی و شهاب حسینی) در این ملودارم تاریخی فراموش کرد.

محاکمه سید محمد هادی رضوی

به هر حال، کارگردانی سریال شهرزاد با حسن فتحی و تهیه کنندگی آن با سید محمد امامی بود. سرمایه گذاری بخش اول این سریال،  بیش از ۱۲۰  میلیارد ریال هزینه در برداشت. سید محمد امامی مهر ماه سال ۹۵ به اتهام مشارکت در فساد مالی صندوق فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش و رشوه در قالب یک شرکت نفتی بازداشت شد. پدر سید محمد امامی، از صاحبان کارخانه ایران مرینوس است.  او سرمایه  گذاری در فیلم های سینمایی و سریال های شبکه خانگی را در دستور کار داشت و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه  کرد.

شریک سید محمد امامی، شهاب الدین غندالی بود که مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

حتما ببینید: همه چیز درباره شهاب الدین غندالی

سید محمد امامی، شریک محمد هادی رضوی در بخش دوم سریال شهرزاد است. محمد هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، وزیر سابق صنعت و وزیر فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. محمد هادی رضوی، فرزند سید سعید است که هم چون خیلی از مسئولان، در کمیته های انقلاب در اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی فعالیت داشت.

سید سعید رضوی، با تاسیس شرکت سیستم های رسانه ای بعثت در سال ۷۰، وارد عرصه پر سود خرید و فروش تجهیزات مدار بسته و سیستم های امنیتی و حفاظت الکترونیک شده و یکی از بزرگ ترین شرکت های تجهیزات رسانه ای در ایران را در اختیار دارد. سید محمد هادی رضوی نیز به تبعیت پدرش، در سال ۱۳۹۰، شرکت صنعتی آینده سازان فاطمی را ثبت کرد و به کار تاسیس سالن همایش و استقرار سیستم های پیشرفته امنیتی و حفاظت اقدام کرد.

سید محمد هادی رضوی ، کارخانه های متعددی در کشور برای ساخت استودیو راه اندازی کرد و البته پس  از مدتی از شرکت فاصله گرفت. او در سال های اخیر، در برگزاری همایش و جشنواره های فرهنگی  و هنری فعالیت  داشت که از آن جمله می توان به جشنواره مدافعان حرم یا بدرفه فاطمی اشاره کرد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سید محمد امامی

درباره شرکت صنایع الکترونیکی آینده سازان فاطمی

درباره شرکت صنایع الکترونیکی آینده سازان فاطمی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۲۳۰ مورخ ۱۶  اسفند ماه سال  هشتاد و نه،  سرمایه شرکت صنایع الکترونیکی آینده سازان فاطمی  نوین (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۷۴۱۴۳ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۲۳۸۴۹۶ به ۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

در ۱۵ فروردین ۱۳۹۱، طبق روزنامه رسمی به  شماره ۱۹۵۳۷، شعبه این شرکت در منطقه آزاد چابهار تاسیس شد تا این شرکت، حوزه فعالیت های تجاری و صنعتی خود را به این منطقه آزاد جنوب کشور نیز گسترش دهد.

شرکت صنایع الکترونیکی آینده سازان فاطمی  نوین

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۵۷۱ مورخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال نود و یک، نام شرکت از صنعتی آینده سازان فاطمی نوین به صنایع آینده سازان فاطمی تغیر نام یافت.

صنایع آینده سازان فاطمی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۵۴۱مورخ  بیستم  فروردین سال ۹۱، سرمایه شرکت صنایع الکترونیکی آینده سازان فاطمی نوین از ۸ میلیارد ریالی که قبلا گفتیم به ۳۴  میلیارد ریال افزایش یافت.

شرکت سیستم های رسانه ای بعثت

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۴۰۲ مورخ سیزدهم شهریور ماه سال نود و هفت، سمیرا رستمی به سمت مدیرعامل و رییس هیات مدیره و رقیه  عشرتی آذر به سمت نایب رئیس هیات مدیره و ملیکا خوشکار نصفجی به سمت عضو هیات مدیره این شرکت منصوب شدند. در واقع مدیران این شرکت منصوب به سید محمد هادی رضوی در سال ۹۸ این افراد هستند.

شرکت سیستم های رسانه ای بعثت

همان طور که گفته شد پدر سید محمد های رضوی در سال ۱۳۶۳ این شرکت را تاسیس  کرد. سایت این شرکت در نشانی besatgroup.com قرار دارد. این شرکت در  زمینه تولید و ارائه خدمات ماشین های بانکی و سیستم های صوتی و تصویری فعالیت داشته و ازشرکت هایی است که تامین قطعات و تجهیزات رسانه ملی را بر عهده دارد. دفتر مرکزی شرکت سیستم های رسانه ای بعثت در خیابان جمهوری تهران قرار دارد.

این شرکت، از  واحد های  فعال در  حوزه تامین تجهیزات رسانه ای و سینمایی هم  محسوب می شود. کارخانه این شرکت نیز در شهرک صنعتی خرمدشت جاده آبعلی واقع شده است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت های تجاری علی فتح الله زاده

شرکت تصویر گستر پاسارگاد

شرکت تصویر گستر پاسارگاد در سایت tgpco.ir در دسترس بوده و از شرکت های مرتبط با سید محمد هادی رضوی است که در پخش فیلم و سریال ها در داخل  کشور فعالیت دارد.

شرکت تصویر گستر پاسارگاد به شماره  ثبت ۳۲۴۳۷۵

طبق  روزنامه رسمی به شماره ۱۸۴۵۲  مورخ  شانزدهم تیر ماه سال هشتاد و هفت، شرکت تصویر گستر پاسارگاد به شماره  ثبت ۳۲۴۳۷۵ تاسیس شد و موضوع شرکت، تولید لوازم جانبی رایانه، صادرات و واردات کلیه  کالاهای مجاز بازرگانی و شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی و اخذ وام و اعتبار  اعلام  شد.  سرمایه  شرکت ۵  میلیون ریال و دفترش در سهروردی شمالی بود. علی اسد زاده، جعفر انصار و افشین ساعی، از اعضای  هیات موسسان بودند.

دوستان و شرکای سید محمد هادی رضوی

روزنامه رسمی به شماره ۲۱۳۲۲ مورخ  پنجم تیرماه سال  نود و هفت نشان می دهد که محمد امامی به ریاست هیات مدیره شرکت  تصویر گستر پاسارگاد به شناسه ملی ۱۰۱۰۳۶۴۵۷۶۱ منصوب می شود.  او را علی اسد زاده و محمد حسن زرین اقبال در هیات مدیره همراهی می کنند. سید محمد امامی از  دوستان و شرکای سید محمد هادی رضوی ، تا ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹، مدیریت این شرکت را بر عهده دارد.

همراه گرامی

اگر شما هم اطلاعات مستندی درباره فعالیت های سید محمد هادی رضوی دارید، از طریق بخش ارتباط با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=64561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اقای …. خودش از اون وزیرانی بود که در صنایع ایران را نابود کرد ار بس که کالای چینی وارد کردند دوره بعد دوباره وزارت کار هیچ کار مثبتی نداشتند واقعا از همه اینها به خاطر بدبخت کردن مردم منتفرم، این هم از بچه هاشون که به اسلام و دین اینجور مال بمردم را خرج می کنند و همزمان رئیس چند تا شرکت هستند ، یه سریال بی مایه و مزخرف شهرزاد برای سرگرم کردن ملت ۱۲ میلیارد تومان خرج می کنند، خدا واقعا به سزای اعمالشون برسوندشون و امیدوارم این دادگاه ها سوری نباشه و اقعا حکم ها اجرا بشه چون جون این مردم بدبخت را لب رسوندند، کاش یکی می رفت توی پیچس می گفت کمتر اختلاس کنید و دزدی نمیخاد عاقبت خیری از حضرت زهرا طلب کن، دین شده دست آیز براتون تا دزدی کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .