11

مشهورترین و زیباترین بناهای شهر استانبول  ترکیه

  • کد خبر : 277607
  • 02 اسفند 1399 - 19:22
مشهورترین و زیباترین بناهای شهر استانبول  ترکیه
شهر استانبول یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار در جهان است و جالب است بدانید ، در کنار شهرهای پاریس ، لندن ، ونیز و ... سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . این شهر دارای کاخ های باشکوه و عمارت های بسیار زیبایی است و وجود مساجد زیبا و موزه های فراوان سبب شده به استانبول لقب پایتخت فرهنگی قاره اروپا اعطاء شود . و چه چیز بهتر از اینکه این شهر شگفت انگیز و زیبا در فاصله کوتاهی از مرزهای کشورمان ایران قرار گرفته و همواره در میان گزینه های اولیه سفرهای ایرانیان قرار دارد .

همین فاصله کوتاه و هزینه های نسبتا پایین سفر و اقامت در شهر استانبول در کنار تشابهات فرهنگی فراوان سبب شده روز به روز بر میزان مسافران ایرانی افزوده گردد . از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از باشکوه ترین کاخ های موجود در شهر استانبول را که همگی در سلسله عثمانی بنا شده اند به شما معرفی می کنیم . بنابراین تا انتها با ما همراه باشید :

۱- کاخ عادله سلطان

همانطور که گفتیم در شهر استانبول و تور استانبول کاخ های باشکوه فراوانی به چشم می خورد که برخی به شهرت جهانی رسیده اند . اما ما در ادامه برخی از آن ها را که با وجود همه زیبائی از نظر ها پنهان مانده اند شرح خواهیم داد . و در ابتدا به سراغ این عمارت باشکوه و زیبا می رویم که در بخش آسیایی شهر و در ارتفاعات واقع شده است . این با در نزدیکی تنگه بسفر و در زیباترین نقطه این شهر قرار دارد و همانطور که از نام آن پیداست ، محل اقامت تابستانی عادله سلطان ( دختر سلطان محمود دوم ) بوده است . حدودا یکصد و پنجاه  سال از ساخت این عمارت می گذرد و در سال ۱۸۶۱ میلادی توسط معمار مشهور سرکیس بالیان ساخته شد .

به اعلام سایت سفر باتو ، عادله سلطان در میان ترکان عثمانی دارای شهرت فراوانی بود . وی پس از مرگ همسر ، فرزندان و برادرش تمام دارایی اش را وقف امور خیریه کرد و در سال ۱۹۱۶ میلادی این بنا را نیز به خوابگاه دخترانه تبدیل نمود .  اما هفتاد سال بعد ، این کاخ در پی وقوع آتش سوزی آسیب های بسیاری دید و دوباره بازسازی گردید .  هم اکنون از این بنا برای برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف استفاده می شود . دور تا دور این بنا را باغی زیبا با فضای سرسبز و گلکاری شده احاطه کرده و گردش در آن لذت بخش و رویایی خواهد بود .

۲- کاخ بیلربی

این کاخ باشکوه و زیبا نیز توسط معمار مشهور ، سرکیس بالیان ساخته شده و قرن ها به عنوان اقامتگاه تابستانی ، سلاطین عثمانی مورد استفاده بود . کاخ بیلربی در سال ۱۸۲۹ میلادی و به دستور سلطان محمود اول ساخته شد و حدودا بیست سال بعد از اتمام ساخت آن در جریان یک وقوع آتش سوزی مهیب ویران شد . اما معمار آن دوباره دست به کار گردید و مرمت و باز سازی بنا را از سر گرفت . در سال ۱۸۶۱ میلادی این بنا دوباره به شکل اولیه خود در آمد و امروزه درب های کاخ بیلربیی به روی عموم باز است و به یک موزه تاریخی تبدیل شده است . نکته جالب در مورد معماری بنا اینکه این کاخ یک ورودی از سمت دریا دارد و میتوان با قایق وارد آن شد . اما امروزه ورود به داخل این عمارت از راه دریا امکان پذیر نیست ، اما می توان قایقی کرایه کرد در اطراف این کاخ کمی پارو زد و از چشم انداز زیبای اطراف لذت برد .

کاخ بیلربی در تور استانبول سفر باتو برای سالیان سال محل زندگی سلطان عبدالعزیز عثمانی بوده و یکی از مجلل ترین کاخ های امپراتوری عثمانی به حساب می آید .  این بنا در قرن نوزدهم میلادی و در بخش آسیایی شهر  ساخته شد و قرن ها محل اقامت مهمانان خارجی بود از این رو دارای تزئینات بسیاری زیبایی است . بعد از آن به اقامتگاه تابستانی سلاطین عثمانی تبدیل گردید  . و سلطان عبدالحمید دوم ، سالهای پایانی عمر خود را در حصر خانگی و در این کاخ سپری نمود .

۳- کاخ چراغان کمپینسکی

این بنا که احتمالا نام آن را تا به امروز نشنیده اید ،  از دیگر شاهکارهای معمار مشهور ، سرکیس بالیان است . کاخ چراغان در منطقه بشیکتاش و در کنار تنگه بسفر قرار گرفته است و در اواخر حکومت عثمانیان یعنی در سال  ۱۸۷۱ میلادی به دستور سلطان عبدالعزیز بنا گردید .

این کاخ نیز همانند دو عمارت پیشین دچار آتش سوزی شده و بخش عمده ای از ساختمان آن از بین رفت اما دوباره مورد بازسازی قرار گرفت . باید افزود کاخ چراغان امروزه به یک هتل پنج ستاره تبدیل شده و اگر مایل باشید می توانید در آن اقامت کنید .  البته باید افزود اقامت در این عمارت چندان ارزان نخواهد بود  و می بایست برای هر شب اقامت در آن بیش از چند صد یورو هزینه کنید .

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=277607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .