19

بیوگرافی مهدی سلوکی هنرپیشه اصفهانی ؛ بازیگر نقش پسر « ستایش »

  • کد خبر : 157532
  • 14 آبان 1398 - 8:22
بیوگرافی مهدی سلوکی هنرپیشه اصفهانی ؛ بازیگر نقش پسر « ستایش »
گزارشی جامع از بیوگرافی مهدی سلوکی را در ادامه میخوانید .

مهدی سلوکی ، خرداد ماهی ۱۸۰ سانتی دهه شصتی متولد اصفهان است. در سریال ستایش، نقش محمد و پسر ستایش را بازی کرد و تا کنون در ده ها سریال تلویزیونی  از سال ۱۳۸۰  تا کنون نقش آفرینی  کرده است. او را از نیم‌رخ شبکه ۱ می‌شناسیم و محمد سلوکی ، برادرش که مجری رسانه ملی است، او از هنرستان، وارد کارهای سینمایی و تلویزیونی کرد. مهدی سلوکی ، ازدواج کرده و تحصیلات دانشگاهی ندارد. اینستاگرامش، بیش  از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشته و در توییتر و فیسبوک، صفحه ای ندارد.

در این گزارش، شما را با بخشی از زندگی این هنرپیشه جوان کشورمان و هم چنین کارهایی که در آن ایفای نقش کرده، آشنا می‌کنیم. نظرات و دیدگاه های خود را درباره بهترین کارهای این هنرپیشه جوان، از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره نرگس محمدی و همسرش

بیوگرافی، همسر و تصاویر مهدی سلوکی: بازیگر نقش پسر «ستایش»

بیوگرافی مهدی سلوکی و همسرش

مجموعه تلویزیونی ستایش که از سال ۱۳۸۹ کار تولید و پخش سری اول آن آغاز شد، تا زمان تنظیم این گزارش، یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی یک دهه اخیر بوده و بزودی کار ساخت فصل چهارم این سریال محبوب، در دستور کار تهیه کننده و کارگردان قرار می گیرد.  سریال ستایش، هنرپیشه های جوانی را در کانون توجه رسانه ها و افکار  عمومی قرار داد که از آن جمله می توان به نرگس محمدی (هنرپیشه نقش ستایش)، مهدی سلوکی (هنرپیشه نقش محمد و پسر ستایش) و لاله مرزبان (دختر ستایش و هنرپیشه نقش نازگل) اشاره کرد.

بیوگرافی مهدی سلوکی

البته مهدی سلوکی و نرگس محمدی، پیش از این کار  نیز در فیلم و سریال های مختلفی، نقش آفرینی کرده بودند. مهدی سلوکی ، از نرگس محمدی و لاله مرزبان، بزرگ تر است اما در فصل سوم سریال ستایش، با این که این ۳ نفر تقریبا هم سن و سال هم هستند، اما نرگس محمدی (ستایش)، به عنوان مادر این ۲ خواهر و برادر، نقش آفرینی می کند که انتقادات مختلفی را به همراه داشته است.

مهدی سلوکی متولد چهاردهم خرداد ماه سال شصت و یک در اصفهان است

اگر چه عوامل فصل سوم، درباره عدم پیر نشان دادن ستایش (مادر مهدی سلوکی در سریال)، پاسخ های روانشناسانه ارائه کردند، اما به هر حال، درک این واقعیت هنری برای اذهان بیننده، کمی سخت است  و به هر حال، چون این دو پرسناژ، از فصل  اول در سریال بوده و بعدا لاله مرزبان به آن اضافه شده، با این «خیال»، کنار آمده اند!

مهدی سلوکی که به قول حشمت فردوس (داریوش ارجمند و پدر بزرگ مهدی در سریال)، متخصص نامیده می شود، متولد چهاردهم  خرداد ماه سال شصت و یک در اصفهان است. لاله مرزبان، خواهرش در سریال، متولد دهه هفتاد در ازنا الیگودرز استان زیبا لرستان بوده مادرش (ماه ثتا در سریال)، متولد تهران. این متولد نصف جهان، با برنامه «نیمرخ» شبکه ۱ سیما در دهه هفتاد، به فعالیت  های هنری آمد و البته نباید نقش محمد سلوکی ، ‌برادش را در این سیر صعودی، فراموش کرد. محمد سلوکی ، از مجریان شناخته شده رسانه ملی است.

مهدی سلوکی، رشته گرافیک را در دبیرستان خوانده و تحصیلات آکادمیک ندارد.

(مهدی و برادرش)

مهدی سلوکی ، رشته گرافیک را در دبیرستان خوانده و تحصیلات آکادمیک ندارد. نرگس محمدی، کارشناس پرستاری  خوانده و لاله مرزبان هم گویا، کارشناسی حسابداری. احتمالا، مشغله های هنری به او اجازه نداده تا مدرک کارشناسی ارشد که این روزها بین ایرانیان متداول شده، از پیام نور یا آزاد یا دانشگاه دولتی هر  چند در رشته مدیریت بگیرد. . . ..

مهدی سلوکی

دیپلم هنرستان مهدی سلوکی ، در سال ۱۳۷۹ اخذ شد وایشان در ۲۰ سال اخیر، عزمی برای تحصیلات آکادمیک نداشت. تله فیلم «زندگی خصوصی امیر» به کارگردانی سیروس مقدم و نقش آفرینی مهدی سلوکی و یکتا ناصر در نقش سودابه، ۳ آبان ۹۸ به زبان کردی  از شبکه تلویزیونی سحر پخش شد که از معدود کارهای مهدی است که پخش بین  المللی  می شود.

حتما بخوانید: شیک ترین مانتوهای پاییزی

اینستاگرام مهدی سلوکی

بازیگر  جوان و دهه شصتی قصه ما، حضور فعالی در اینستاگرام به نسبت نرگس محمدی و علی اوج (همسرش) ندارد و بر خلاف لاله مرزبان، شاهد فوتوشوت های مدلینگ او نیستیم. اینستاگرام مهدی سلوکی ، ۱۰۵ هزار دنبال کننده داشته و او تا زمان تنظیم این گزارش، ۲۲ صفحه را دنبال کرده است. اینستاگرام مهدی سلوکی را در این لینک دنبال کنید.  در اینستاگرام مهدی سلوکی ، شاهد تصاویری از فوتوشوت های رمانتیکش با همسرش و هم چنین پشت صحنه فیلم و سریال هایی هستیم که او در یک دهه اخیر، نقش آفرینی کرده است.

تصویر مهدی سلوکی و همسرش

(تصویر مهدی سلوکی و همسرش را در این عکس مشاهده می کنید که او مرداد مااه ۹۸ روی اینستاگرامش  منتشر کرد و ۲۴  هزار  لایک  گرفت)

کلکسیون سلفی های مهدی سلوکی

(عکس بالا از کلکسیون سلفی های مهدی سلوکی است که اردیبهشت۹۸ در اینستاگرامش منتشر کرد و مثل بقیه پست هایش، هیچ لوکیشن و هشتگ و اطلاعاتی برای ان در اختیار هوادارانش قرار نداد)

پشت صحنه سریال «از یادها رفته»

(این عکس مربوط به پشت صحنه سریال «از یادها رفته» است که او در یک سریال پر ستاره، هم بازی رضا یزدانی و دیگران شد. زیر این عکس نوشته بود: یکم از خودم فاصله گرفتم و این نقش رو بازی کردم. امیدوارم که خوب از آب در اومده باشه)

یکی از پر لایک ترین تصاویر سلفی مهدی سلوکی

(یکی از پر لایک ترین تصاویر سلفی مهدی سلوکی را مشاهده می کنید که او بهمن ۹۷ از پشت صحنه فصل سوم ستایش در اینستاگرامش گذاشت و سلفی او با حشمت فردوس بود)

پشت صحنه زمستانی فصل سوم سریال ستایش

(عکسی از پشت صحنه زمستانی فصل سوم سریال ستایش که مهدی سلوکی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت)

مهدی سلوکی علاقه زیادی به سلفی یهویی با کلکسیون عینک های دودی دارد

(مهدی سلوکی علاقه زیادی به سلفی یهویی  با کلکسیون عینک های دودی دارد که ۲ مورد آن را در تصویر بالا مشاهده می کنید)

پستی که فوریه ۲۰۱۸ میلادی مهدی سلوکی در اینستاگرامش گذاشت

(این هم پستی که فوریه ۲۰۱۸ میلادی مهدی سلوکی در اینستاگرامش گذاشت و کیک تولدش را به نمایش می گذارد. چسب زخمی که روی بازوی سمت راستش مشاهده می کنید، به خاطر سرمی است که چند ساعت پیش از مراسم کیک خوری، در بیمارستانی در تهران به او وصل بود و عاملش را فردی به نام «بهار» دانست! )

فوتوشوتی از همسر مهدی سلوکی را با شال مشکی رنگ

(فوتوشوتی از همسر  مهدی سلوکی را با شال مشکی رنگ در این عکس مشاهده می کنید که او به مناسبت تولد همسرش در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: مبارک باشد بهترین)

تصویری که مهدی سلوکی به مناسبت نوروز ۹۶ در اینستاگرامش

(تصویری  که به مناسبت نوروز ۹۶ در اینستاگرامش منتشر  کرد و نوشت:

به دور از غم .. به دور از غم…به دور از غم… خدایا سال جدید همراه باشه با آرامش ، هیچ کس عزیزشو از دست نده.. توى این چند روز اخیر خبر از دست دادن عزیزانى رو شنیدم که دلم گرفت .. چه سالى بود امسال..! هیچ وقت دوست ندارم پست تسلیت آپ کنم مى دونم روحشون توى ارامش هستش براى همه مردم سرزمینم ارزوى سلامتى دارم )

کلکسیون سلفی های زمستانی مهدی سلوکی

(از کلکسیون سلفی های زمستانی  مهدی سلوکی )

فیلم شناسی مهدی سلوکی

عکس بالا، ۶  پست اول مهدی سلوکی را در اینستاگرامش نشان می دهد که مربوط به سال ۱۳۹۵ است.

حتما ببینید: مد گردی با نیکی کریمی، عروس سینمای ایران

فیلم شناسی مهدی سلوکی

مهدی سلوکی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ در ۸  فیلم سینمایی ایفای نقش کرد که برای هیچ کدام، نامزد سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر نشد. او موفقیت سینمایی خاصی ندارد و همان طور که در ادامه گفتار شاهد خواهید بود، در زمینه سریال های تلویزیونی، فعالیت زیادی دارد.

  • سال ۱۳۸۵: فیلم سرگیجه
  • سال ۱۳۸۶: فیلم احضار شدگان
  • سال ۱۳۸۷: فیلم کریستال
  • سال ۱۳۹۱: فیلم دنیای پر امید
  • سال ۱۳۹۲: فیلم سگ های پوشالی
  • سال ۱۳۹۳: فیلم صفر
  • سال ۱۳۹۴: فیلم پاشنه بلند ۲

حتما بخوانید: مد گردی با پانته‌آ سیروس، هنریشه سریال بانوی سردار

مجموعه های تلویزیونی مهدی سلوکی

مجموعه های تلویزیونی مهدی سلوکی

مهدی سلوکی ، بیش از آن که در عرصه تئاتر و سینما شناخته شده باشد، در مجموعه های تلویزیونی حضور دارد. فهرست زیر، مجموعه هایی که از سال ۱۳۸۳  تا ۱۳۹۸، متخصص سریال  ستایش در آن ها نقش آفرینی کرده را لیست کرده است که برای  اطلاع شما مخاطب گرامی، شما را با بخشی از فعالیت های هنری خاطره انگیز مهدی سلوکی ، آشنا می‌کند:

سریال از یاد ها رفته به کارگرانی بهرام بهرامیان

  • سال ۱۳۸۳: مجموعه تلویزیونی غریبانه با کارگردانی قاسم جعفری
  • سال ۱۳۸۱: چراغ های خاموش با کارگردانی کاظم بلوچی
  • سال ۱۳۸۲: تب سرد به کارگردانی علی رضا افخمی
  • سال ۱۳۸۴ : مجموعه تلویزیومی باجناغ ها به کارگردانی فرهاد آئیش
  • سال ۱۳۸۵ : مجموعه تلویزیونی ما چند نفر به کارگردانی فیاض موسوی در شبکه ۱ سیما
  • سال ۱۳۸۸ : مجموعه تلویزیونی نرگس به کارگردانی سیروس مقدم در شبکه ۳  سیما در نقش بهروز شوکت که در این سریال، زهرا امیر ابراهیمی که بعدها ویدویی از وی منتشر شد و به خارج از کشور رفت، در نقش زهره، هم  بازی محمد مهدی سلوکی بود.
  • سال ۱۳۸۸ : سریال پنجمین خورشید به کارگردانی علی رضا افخمی برای  شبکه ۳ سیما که او در نقش محسن، دوست همایون ظاهر می شود.
  • سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ : در نقش محمد در سه گانه ستایش به کارگردانی سعید سلطانی که از شبکه ۳ سیما پخش شد.
  • سال ۱۳۹۰ : سریال پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی علی رضا افخمی که برای شبکه ۳ ساخته شد و مهدی سلوکی در این سریال، در  نقش  امیر حسین نخعی حضور  داشت و هم بازی داریوش فرهنگ . شبنم قلی خانی شد. مهدی بارها هم بازی شبنم قلی خانی شده  است.
  • سال ۱۳۹۱ : سریال راستش را بگو به کارگردانی محمد رضا آهنچ که برای شبکه ۱ ساخته شد و مهدی سلوکی هم بازی حسن پورشیرازی و آتیلا پسیانی و رویا تیموریان شد.
  • سال ۱۳۹۱ : سریال پروانه که به کارگردانی جلیل سامان برای شبکه ۳ سیما ساخته شد و مهدی سلوکی در این فیلم، هم بازی شهرام  عبدلی و قطب الدین صادقی شد که روایتی از  فعالیت گروهک منافقین در دهه پنجاه را به تصویر می کشید.
  • سال ۱۳۹۳ : سریال آخرین بازی به کارگردانی حسین سهیلی زاده که برای شبکه ۵ ساخته شد و در این سریال، مهدی سلوکی ، هم بازی بهاره افشاری و روناک یونسی و آتش تقی پور شد.
  • سال ۱۳۹۳ : سریال خوب، بد زشت به کارگردانی منوچهر هادی که برای شبکه ۲ سیما ساخته شد و او در نقش پرهام،‌ برادر خانم دکتر و نوچه بهادر (با نقش آفرینی امین حیایی)، بازی کرد.
  • سال ۱۳۹۵ : سریال مرز خوشبختی به کارگردانی حسین سهیلی زاده محصول شبکه ۲ سیما که در آن، مهدی سلوکی در نقش یک روحانی (علی محلاتی) ظاهر شد و هم بازی پوریا پور سرخ و امیر حسین آرمان شد.

مهدی سلوکی در نقش یک روحانی

حتما بخوانید: همه چیز درباره لاله مرزبان: خواهر مهدس سلوکی در سریال ستایش

  • سال ۱۳۹۵ : سریال آرام می گیریم به کارگردانی روح الله سهرابی محصول  شبکه ۲ سیما که مهدی سلوکی در این سریال، در نقش سعید ظاهر شد و هم  بازی ثریا قاسمی و علی اوسیوند و نگار عابدی شد. این سریال، آخرین سریالی بود که مرحوم حسن جوهرچی در آن نقش آفرینی  کرده بود.

مهدی سلوکی، خرداد ماهی ۱۸۰ سانتی دهه شصتی متولد اصفهان است.

  • سال ۱۳۹۶ : سریال از یاد ها رفته به کارگرانی بهرام بهرامیان محصول شبکه ۱ سیما است که مهدی سلوکی در این سریال ماه رمضانی پر ستاره، در نقش بهروز (دایی ناتنی مهربانو و برادر فریده)، هم بازی حسین یاری، رضا یزدانی (خواننده نوستالژی خوان پاپ)، بیتا فرهی، میترا حجار و پوریا پرسرخ می شود.
  • سال ۱۳۹۶ : سریال بوی باران به کارگردانی محمود معظمی که از شبکه ۱ پخش شد و مهدس سلوکی در این فیلم، نقش پیمان ناصری (برادر ترانه و نامزد سابقه فرشته) را ایفا کرد و هم بازی نرگس محمدی، استاد رضا کیانیان و رویا نونهای و حمیرا ریاضی شد.

مهدی سلوکی ، ازدواج کرده و تحصیلات دانشگاهی ندارد

حتما بخوانید: همه چیز درباره سریال ستایش و تصاویر عوامل

همراه گرامی

اگر شما هم نظر  ودیدگاهی درباره نقش آفرینی های مهدی سلوکی در فیلم و سریال های مختلف به خصوص فصل سوم ستایش دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اطلاع ما برسانید. لینک این گفتار را از طریق کانال هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اشتراک بگذارید.

نقش آفرینی های مهدی سلوکی

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=157532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .