18

آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در تهران

  • کد خبر : 283409
  • 17 مرداد 1400 - 15:57
آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در تهران
 رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران، آخرین آمار تزریق واکسن کرونا را در پایتخت اعلام کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار سلامت ، دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار دوز واکسن کرونا در تهران تزریق شده است و ۶۰۳ هزار نفر هردو دوز را دریافت کردند.

زالی افزود: در گروه سنی بالای ۸۰ سال در استان تهران و اکثر استان‌ ها میزان واکسیناسیون به ۸۶ درصد رسیده و در گروه سنی بین ۷۰ تا ۸۰ سال این عدد به ۸۲ درصد رسیده است .

او ادامه داد: همچنن در گروه ۶۵ تا ۷۰ سال این عدد ۷۱ درصد است و در گروه ۶۰ تا ۶۵ سال هم ۵۹ درصد واکسن خود را دریافت کرده اند.

زالی اضافه کرد:  واکسن کرونا تنها عاملی است که در حال حاضر می تواند میزان مرگ و میر، بستری در بخش‌های ویژه و ابتلای شدید را کاهش دهد .

وی گفت: هرگونه تاخیر در روند واکسیناسیون به خصوص در گروه سنی پرمخاطره و سالمندان بسیار مخاطره‌آفرین خواهد بود .

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران از شهروندان تقاضا کرد که در صورت قرار گرفتن در اولویت تزریق واکسن، به تزریق واکسن اقدام کنند .

وی با بیان اینکه در این روزهای سخت کرونایی مردم حتما به تزریق واکسن اقدام کنند تا از خطر بیماری کاسته شود، اظهار داشت : تمام مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد با وجود شایع شدن گونه دلتا در بسیاری از کشورها از جمله ایران، واکسن همچنان یک راهکار منطقی ، سهل‌الوصول، کارا و سریع‌الاثر تلقی می‌شود.

زالی تاکید کرد : واکسیناسیون کرونا شرط لازم برای مبتلا نشدن به این بیماری است و شرط کافی، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است . به همین دلیل مردم باید این موارد را همچنان رعایت کنند. مردم همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و حضور نیافتن در تجمعات و مراسم را رعایت کنند .منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=283409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .