12

آخرین خبرها از حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ آسیا

  • کد خبر : 295649
  • 26 فروردین 1402 - 9:12
آخرین خبرها از حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ آسیا
باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا تنها یک مانع بزرگ را بر سر راه خود می بیند.

به گزارش عصرشهروند ورزشی، چند روزی از انتشار خبر حذف تیم فوتبال استقلال از لیگ قهرمانان آسیا می گذرد، خبری که هر چند از سوی منابع مختلف تائید شد اما مدیران استقلال گهگاه در مصاحبه‌های خود آن را رسمی نمی دانند و کورسوی امیدی برای بازگشت تیم شان به این رقابت ها را متصور هستند. حذف استقلال به سبب بدهی سنگین این تیم به استراماچونی، سرمربی اسبق و ایتالیایی آبی‌ها اتفاق افتاد اما در عین حال آنها موانع دیگری را بر سر راه خود می دیدند؛ نمونه اش بحث مالکیت این مجموعه که با دیگر باشگاه ایرانی یعنی پرسپولیس مشترک است و این مسئله برای کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفتنی نیست.

از سوی دیگر و در حالیکه فوتبال ایران در شوک حذف استقلال قرار داشت، اخبار پراکنده ای مبنی بر احتمال حذف رقیب آنان یعنی پرسپولیس به گوش رسید. این خبر موجی از نگرانی را نزد هواداران تیم قرمزپوش به راه انداخت و وقتی جدی‌تر و نگران‌کننده‌تر شد که مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای از مشکلات باشگاه پرسپولیس و احتمال حذف آنها سخن گفت.

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خیلی زود در برابر این اظهارات موضع گرفت. وقتی این مدیر در برنامه اخیر «فوتبال برتر» به انتقاد از فدراسیون فوتبال پرداخت و گفت که فیفا به این باشگاه اعلام کرده می‌تواند طلب «رادو» را از محل پول های بلوکه شده فدراسیون فوتبال بپردازد و فدراسیون از این کار امتناع کرده، ماجرا ابعاد تازه‌تری پیداکرد، طوری که مدیرعامل پرسپولیس را به این نتیجه رساند که آن ها خواهان حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان هستند.

اما امروز مهدی تاج در مصاحبه ای متفاوت از شرایط خوب باشگاه پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه ای خبر داد که با اظهارات چند قبل او در تضاد بود. این مصاحبه در حالی انجام شده که پرسپولیسی ها روز گذشته(پنجشنبه) موفق به واریز قسط دیگری از مطالبات گلر اسبق و کروات خود شدند و این یعنی عبور از یک مانع بلند برای رسیدن به آسیا.

اما داستان پرسپولیس برای کسب مجوز به همین‌جا ختم نمی شود و از این باشگاه خبر می رسد که آنها نگران مانع دیگری هستند که برداشتن آن از عهده خودشان ساخته نیست و آن بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس است. کنفدراسیبون فوتبال آسیا پیش از این بارها درباره این مشکل هشدار داده بود که هرگز این امکان وجود ندارد یک باشگاه با باشگاهی دیگر دارای یک مالک باشند و مجوز حضور در آسیا را بگیرند.

اتفاقی که رخ داده و می تواند به حل این مشکل برای قرمزها کمک کند، حذف استقلال از لیگ قهرمانان است؛ بدین صورت که اگر استقلال به آسیا برنگردد و وعده های گاه و بیگاه وزیر ورزش و مدیران باشگاه مبنی بر داشتن شانس بازگشت به وادی عمل نرسد، آنوقت مشکل مالکیت مشترک برای پرسپولیسی ها نیز به شکل خودکار حل خواهد شد و دیگر دو تیم با یک مالک در لیگ قهرمانان حاضر نخواهند بود.

بی شک ظرف روزهای آینده معمای این دو باشگاه حل خواهد شد؛ معمایی که اذهان جامعه فوتبال را درگیر کرده است.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .